|
Reageer ![]() |
Autheur | |||||||||||||
Ennas ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2489 |
![]() Posted: 11 December 2008 om 23:15 |
||||||||||||
Mijn broertje was net geïnteresseerd in mijn breiwerk en na het zien van een puntmuts voor de pop die ik aan het breien ben werd hij helemaal enthousiast: "Kun je die voor mij in Feyenoord kleuren maken?? " was de vraag. Nu wil ik het wel proberen, maar ik heb alleen een poppenpatroon en zo uit mijn hoofd weet ik niet of ik dat kan? Heeft iemand een patroon van een puntmuts voor een volwassen persoon of kan iemand mij anders helpen?? Alvast bedankt. Je maakt er mij en mijn broertje heel blij mee. |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Teunie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
![]() |
||||||||||||
Ik heb helaas geen patroon van een puntmuts
|
|||||||||||||
Groetjes Teunie
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
sassa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5231 |
![]() |
||||||||||||
heb helaas ook geen patroon, maar kan je geen drops patroon een beetje aanpassen?
|
|||||||||||||
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">
![]() |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
||||||||||||
Ik denk ook dat je met een gewone volwassen muts kunt beginnen en dan het minderen veel langzamer doen.
|
|||||||||||||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Petra T. ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 737 |
![]() |
||||||||||||
Je hebt mail.
|
|||||||||||||
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Ennas ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2489 |
![]() |
||||||||||||
Ontvangen, dank je wel.
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Molemieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1909 |
![]() |
||||||||||||
Kan je ook niks maken van een kerstmuts?? Op Lionbrand staan die patroontjes. Groetjes Daisy |
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
![]() |
||||||||||||
Ik heb een patroon gevonden van een kerstmuts, maar lionbrand is engels en helaas kan ik engelse patronen moeilijk lezen. Het is zo te zien makkelijk (hieronder staat het engelse patroon), zoveel steken opzetten, 4,5 cm in bepaald patroon breien, daarna aan het eind van elke rij minderen tot 2 steken over. Alleen staat er nergens bij welke naald nodig... Zou iemand dit kunnen vertalen/controleren of ik op de goede weg zit? HAT With MC, cast on 26 (46, 50) sts. Work in St st until piece measures 1 (4, 5) inches from beg. Dec 1 st each end every RS row until 2 sts remain. Break yarn, leaving a long tail to sew seam. Draw through remaining 2 sts, pull tightly, and fasten securely.
CUFF Divide CC into 3 equal balls. With 3 strands of CC held tog and RS facing, pick up and knit 26 (46, 50) sts along cast on edge of Hat. Knit 6 rows. Bind off all sts loosely. Sew Hat seam. En een lijstje met de afkortingen:
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Molemieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1909 |
![]() |
||||||||||||
Sanne, Volgens mij moet je niet op het einde van iedere rij minderen, maar alleen op het einde van de rijen die je rechts breidt (aan de goede kant dus). Want RS wil vertaald zeggen de goede kant van het werk. Maar ... ik ken er ook niet zoveel van dus misschien best even kijken wat de experts zeggen Groetjes Daisy
|
|||||||||||||
![]() |
|||||||||||||
Moesje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 26 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 28 |
![]() |
||||||||||||
Hoi Sanne, hierbij mijn vertaling van de puntmuts voor volwassenen, zoals die staat op de site van Lion Brand:
Proeflapje: 10 st + 14 rijen = 10 cm in tricotsteek (recht op GK (=goede kant) averecht op achterkant) met hoofdkleur. Gebruik naalden 8 mm. Muts Met hoofdkleur, zet op 26 (46, 50) st. Werk in tricotst tot 2,5 (10, 12,5) cm van begin. Minder 1 st aan het eind van elke naald aan GK tot er 2 st overblijven. Knip het garen, laat een lang stuk hangen om de zoom te naaien. Haal de draad door de overblijvende 2 st, trek stevig aan, en hecht goed af. Rand Verdeel contrastkleur in drie even grote ballen. Met 3 strengen tegelijk en GK naar je toe, neem 26 (46, 50) st langs opzetrand van muts op en brei 6 naalden tricotsteek. Hecht alle steken losjes af. Naai de zoom van de muts. De afkortingen heb je bij dit patroon niet nodig! Veel succes groeten, moesje |
|||||||||||||
Groetjes, Moesje
![]() |
|||||||||||||
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |