Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendrops 94-12

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
jansje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: drops 94-12
    Posted: 14 December 2008 om 21:27

Beste Breisters,

De wol is er, dus snel begonnen. Van de rondbreinaald die ik meebesteld heb krijg ik de ..... . De wol waarmee het vestje gebreid wordt is heel dun, de rondbreinaald no. 6. Het wordt dus een heel los gebreid breisel. Helaas blijven de steken de hele tijd in de overgang van de punt van de breinaald naar de 'draad' steken en terug. Het is een bamboe naald merk addi. Misschien moet ik losser breien, maar ik brei al niet echt vast. Of toch maar een andere naald kopen.

Als je, je moet concentreren op al dat getel van het ajour patroon, is het frustrerend als je telkens moet stoppen om de steken op de naald te wriemelen. En ik  had nog wel zo geoefend om te leren breien zonder een breinaald onder m'n arm te  houden, dat kan ik nu goed en het breidt ook sneller.

Groeten, Jansje

jlt
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 December 2008 om 21:31
Als je de steken ruim op een gewone naald nr. 6 kunt doen, zou ik niet blijven wurmen. Helemaal met ajourwerk, anders wordt het lelijk door dat constante vastzitten en lostrekken op de overgang van plastic draad naar naaldpunt. En als je er boos of kriebelig van wordt is het geen leuk werkje meer. Veel succes verder!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
jansje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2008 om 13:23

Dat heb ik ook overwogen, maar ik heb straks rond de 200 steken. Nu het breiwerk iets meer vorm krijgt, gaat het al beter en blijft niet elke steek haken. Misschien probeer ik nog een stalen rondbreipen i.p.v. de bamboe ik weet niet of die gladdere overgangen hebben.  Met ajour breiwerk ben ik toch vaak in verwarring en ik weet nog steeds niet of ik links van het breiwerk ben begonnen of onderaan, volgens de mevr. van het drops forum midden voor. Tja mijn ruimtelijk inzicht is nihil. Dus maar afwachten wat het wordt. Stug door blijven tellen dan kom ik er wel. Ik heb nu zo'n 15 toeren gebreid, en ik zie al wat gaatjes.

Bedankt Magtelt

jlt
Back to Top
hanny bennes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2008 om 20:48
als ik al met een rondbreinaald brei, gebruik ik sowieso markeerringetjes. waar ik begonnen ben, eind van de nld. begin armsgat etc. bevalt me prima.

we sit good in our skin.....

creaida
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 December 2008 om 08:11

ik heb de gewone rondbreinaalden van addi ,maar nooit problemen met de steken.ze zijn zo glad dat ik makkelijker steken laat vallen.

Succes ermee.

Back to Top
jansje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 17 December 2008 om 11:37

Ik ga vanmiddag een stalen kopen. Hoewel het wel te doen is nu maar vooral de omslagen blijven nog in de overgang steken. Kijk ik ook gelijk naar ringetjes, hoewel dit patroon gewoon heen en weer gebreid wordt.

Bedankt allemaal

jlt
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 December 2008 om 12:11
Als stekenmarkers kan je ook heel goed van die hele kleine haarelastiekjes van Zenner gebruiken. Kan je kopen bij de drogist. Kost nog geen 2 euro.
odette
Back to Top
jansje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 18 December 2008 om 22:24

Ben ik echt zo blond?

Ik heb al een heel eind gebreid, dacht dat de stekenverhouding ook goed was. Maar nu klopte het aantal cm niet met het patroon. Dus denk, denk, tel, meet. Ik had al 20 cm terwijl ik dat pas over 24 naalden had moeten hebben.

Dus heb ik het patroon nu verkeerd begrepen? Ik dacht dat elke rij hokjes twee naalden breien zijn, heen en terug. Maar misschien is één rij hokjes wel een pen en de volgende de pen terug?

Dat wordt een heel eind terugbreien ben ik bang. Maar goed ik vind breien wel leuk, ik moet alleen zeker weten dat het die fout is die ik gemaakt heb.

Wie het weet mag het zeggen.

jlt
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 12:26

Volgens mij is de teltekening de heen gaande toer. En moet je terug gewoon breien zoals de steken zich voordoen.

Klopt je maat wel met het stepenproefje?? Het patroon geeft aan 18 toeren is 10 cm hoog......

Zou het eerst even goed nakijken voor dat je gaat uithalen misschien is het wel goed....

odette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 15:49
Bij een rondbreinaald heb je geen teruggaande toeren, misschien is dat het probleem. Dan lees je een telpatroon heel anders.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 16:56
Het vestje wordt niet in het rond gebried maar heen en weer. De rondbreinaald is alleen om er voor te zorgen dat er véél steken op naald kunnen staan.
odette
Back to Top
jansje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 17:05

Ik ben opnieuw begonnen met een andere bol op de bamboenaald. Toen het patroon nog een keer gebreid, maar dan alle teruggaande naalden ook volgens het patroon. Nu ziet het er inderdaad zo uit als op de foto. Ook het aantal naalden en steken klopten gewoon met het proeflapje, dus het moest wel de enige mogelijkheid zijn. Gelukkig breidt het wel snel met naalden zes, uithalen is wat lastiger met deze wol, maar daar hoef ik tenminste niet bij te tellen.

Bedankt allemaal, ik laat het weten als het klaar is, wie weet kan ik er een foto van maken en plaatsen.

jlt
Back to Top
jansje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2008 om 17:05

Het vestje is af. HOERA (alleen nog het randje haken)

Ik zal er foto's van zetten op het foto forum.

De smaak van het breien heb ik nu echt te pakken, ik ga verder met patroot 72-16. Natuurlijk hierover gelijk een vraag. Hiervan zal ik een nieuw onderwerp starten.

Tot daar.

jlt
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.402 seconden.
Lang Yarns