Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenIk vraag u af....

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Milli View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Ik vraag u af....
    Posted: 18 December 2008 om 23:48
..waar iedereen zijn wol/breigaren vandaan haalt. Winkel? Online? Zijn er nog andere manieren?

En als het de winkel is hoever is die dan bij jou vandaan?

En als je on line bestelt, doe je dat dan in Nederland, of in het al dan niet Europese land waarin je woont.

Ik ben daar wel heel nieuwsgierig naar!

Groetjes, Milli.
PS: Heb jij je hond en je kat al geknuffeld vandaag??
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 07:28
Bij mij is de dichtsbijzijnde winkel 5 km. de rest is verder weg,markt kom ik nooit,hebben we hier niet.ik bestel ook online in nederland,amerika,werkt prima.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 08:06

ik heb bij mij in de stad een wolwinkel, een wibra en een zeeman en daar haal ik mijn wol vandaan. ik heb nog geen ervaring met bestellen via comp.

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 08:25

Bij mij is in het centrum ( dichtbij) een handwerkzaak.

Ook heb ik al garen net over de grens in Bunde ( Duitsland) gehaald, waar veel meer keuze was.

Haakgaren heb ik bij Renske gekocht.

Groetjes Catharina

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 08:25
bij ons ook twee wolwinkels een wibra(deze vind ik erg fijn) en een zeeman.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 08:45

Bij ons in de stad zijn er verschillende wolwinkels, een 5-tal waarvan 3 in dezelfde straat. De meeste winkels hebben heel mooie maar vrij dure wol. Eentje verkoopt Annell, deze wol is niet duur en bestaat in heel veel verschillende kleuren, ik koop deze voor de beren, knuffels enz... Ik ben ook es gaan kijken bij Zeeman, Wibra, enz...maar dat viel dik tegen. Zij zullen in Nederland waarschijnlijk een mooi gamma hebben, maar bij ons in Belgie vind je er praktisch niets.

Groetjes,

Dine   

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 08:48

Nog iets vergeten ! Deze winkels liggen binnen een straal van 2 km van mijn huis. Hoef geen auto te nemen, kan zelfs met de fiets of te voet...zalig

Dine 

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 10:07

ik bestel mijn wol on-line, hier bij renske of een webwinkel in belgie (wolwinkel.be).  Er is in de direkte buurt geen winkel die leuke wol verkoopt, dus moet ik ongeveer 10km verder naar een soort groothandel, die verkoopt wat voorhanden is, of een klein winkeltje dat een beperkt assortiment aanbied, het is soms frustrerend, want als je een simply knitting openslaat en je ziet al die leuke bolletjes....  Internet bestellingen in de UK lukt mij niet want ik heb geen credit-card, en in belgie is pay-pall gelinkt aan zo'n kaart. 

<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 11:45
zeeman, wibra, beekbergse wolhal.
daarnaast online bij renske zelf, breiweb, beekbergse wolhal, breiwinkel etc.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 11:51
Ik ga mijn wol achter de hoek halen ,en de andere die sluit was ook niet ver van mijn deur
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 15:55
Zeeman, Wibra, Action (soms), Euroland en de Beekbergse Wolhal. Ik ben wel van plan om de Veluwe rond te stroenen, want er moeten er meer zijn, in Arnhem een Pipoos en een andere handwerkzaak, één in Nunspeet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 17:03

Bij mijin de buurt zijn helemaal geen wolwinkels (wel een wibra maar dat is niet echt een wolwinkel).

De dichtsbijzijnde is in Alkmaar dat is toch wel ruim 10 km en dan in het centrum dus niet makkelijk voor even snel iets halen.

In Noord scharwoude zit ook een winkel met wol maar die heeft niet zo heel  veel. En maar 1 of 2 verschillende merken.

Op de maandag mark in het dorp staat een wolkraam daar ga ik wel eens heen.

Ook bestel ik wel eens iets via internet maar vind dat vaak de bezorgkosten zo zonde van het geld. Via internet bestel ik eigenelijk alleen in nederland en 1 keertje iets in duitsland.

odette
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 21:07

Hier zijn nog een tweetal winkels met wat wol. De een vrij duur de ander weer veel van wat ik niet zoek. Maar ik bestel eigelijk het merendeel op internet. Zeker de laatste tijd steeds meer via het web. En dan op diverse plekken.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 December 2008 om 22:21
Het is jammer dat hobbywinkels en b.v. naaimachinehandels niet ook wol en breinaalden verkopen, ze zouden dat er toch bij kunnen doen. Wij hebben in Apeldoorn wel winkels waar je scrapboek- en schildermateriaal kunt kopen, maar die hebben nu zelfs geen punnikklossen meer, behalve die kinderpaddestoeltjes. Vroeger had die ene nog 8 en 6 pens klossen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 December 2008 om 10:50

Ik haal mijn wol meestal hier in het dorp, vaak bij Zeeman of Wibra en  elke donderdag staat er ook een wolkraam op de markt. Verder hebben we hier een hobbywinkel die ook wat wol verkoopt. Als ik bij mijn zus ben kan ik het natuurlijk niet laten om daar even in de wolwinkel te gaan snuffelen. Ik was laatst van plan om wat via internet te bestellen maar € 6,20 verzendkosten voor 2 bolletjes wol van ieder een euro vind ik een beetje te. Ik had het geluk een hele lieve tante in Amerika te hebben die me zo af en toe wat van dat speciale kerstgaren (Caron)  en zo stuurde maar door haar opname in een verpleeghuis is dat helaas afgelopen.

Groetjes Mistig

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 December 2008 om 12:04

Ik haal soms wat bij de Zeeman (als ik wat leuks zie) en neem mee van handwerkbeurzen.

Wolwinkels heb ik niet in de buurt, dus als ik wat specifieks nodig heb doe ik het via Internet. De bezorgkosten neem ik voor lief want ik ben evenveel kwijt aan benzine om naar een wolwinkel te rijden (20 tot 30 km verderop). Helaas kan ik dan alleen niet voelen. Dat vind ik wel jammer. Voordeel is wel dat het gebracht word en ik niet hoef te zoeken in een grote stad en dan maar hopen dat ik parkeerplek vind.

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 December 2008 om 20:24
ik haal mijn wol meestal bij wibra zeeman en een handwerkwinkel in de stad op 9km afstand
groetjes Thea
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 20 December 2008 om 20:46
Hier in de buurt is geen wolwinkel en sinds kort ben ik weer aan de brei. Ik heb daarom al verschillende keren via internet besteld, ook hier via Renske en dat gaat ieder keer nog goed alleen jammer dat je het garen niet eerst kunt voelen!
De verzendkosten zijn erg verschillend, soms kan een kleine bestelling via de brievenbus (bolletjes ietwat plat geduwd) en dan is het goedkoper! Soms is bij grotere hoeveelheden de verzendkosten gratis ... goed zoeken dus!
Back to Top
Mirtje View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 20 December 2008 om 20:50
ik heb in de buurt een zeeman, waar ik vaak mijn wol haal.
er is ook nog een hobby winkeltje in het dorp, maar die verkoopt maar 1 soort wol en die alleen in de kleuren: roze, geel en groen.
wel is er iedere vrijdag markt waar ik meestal mijn wol haal.
en heeft die niet de wol die ik zoek dan kan ik naar een naastgelegen dorp waar ook een kraampje met wol staat.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns