|
Reageer ![]() |
Autheur | |
everline ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 02 September 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 731 |
![]() Posted: 31 December 2008 om 15:50 |
Hallo, Ik heb een fantastich patroon om sokken mee te breien ( fire starter) maar de beschrijving is alleen in een maat 37. Nu dat is voor mij precies goed maar ik wil van het restje wol wat over is sokjes breien voor mijn kids. Wie weet hoe ik het patroon kan omzetten naar de juiste maat? groeten, bianca |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Misschien kan je de maten tabel bij w o l halla gebruiken?? http://www. wol halla.nl/kadootjes.php (zonder spaties) |
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
![]() |
Hoi Bianca, Ik wil binnenkort voor het eerst sokken gaan breien en heb het patroon van de firestarters bekeken. Dat lijkt me wel wat. |
|
![]() |
|
everline ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 02 September 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 731 |
![]() |
hoi, Ik heb standaard sokkenwol gekocht (heb het label weggegooid dus weet het merk niet meer) Het is voor pen dikte 2-3 Het patroon komt aardig uit qua maat ik heb alleen de voetzool 1cm langer bebreid dan dat het zou moeten (was een foutje, zijn ook mijn eerste paar sokken en wile ze niet uithalen) maar ik moet zeggen dat de voet nu wel perfect past en ik draag schoenmaat 37. Ohja, je moet starten op pen 2 en op een gegeven moment staat er in het patroon dat je moet overstappen op pen 3 om de sok meer vorm te geven voor je been. Veel succes ermee
|
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
![]() |
Bedankt voor je antwoord op mijn vragen. Ik ga eens op zoek naar wol en naalden. Op annie's attic staat (alleen vandaag) een patroon voor kindersokken/sloffen. Misschien iets voor jou? http://www.anniesattic.com/free_pattern_day/index.html
|
|
![]() |
|
Breimuis ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
![]() |
De Firestarter is een sok die van de teen uit wordt gebreid en dan zijn de standart tabellen zijn dan ook niet juist en kan je niet gebruiken Een lid van de breigroup Sokken breien heeft laatst wel een basispatroon vanaf de Teen uitgeschreven. Ik heb het wel zelf nog niet geprobeerd en weet dan ook niet of de maten tabel werkt. Maar voor diegenen die het willen proberen |
|
![]() |
|
![]() |
oh dit is super hier kan ik zeker wat mee! Heel erg bedankt voor de tip, breimuis!!! groeten, bianca |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Stom |
|
![]() |
|
![]() |
hee odette, dat maakt toch niet uit, je probeerde in iedergeval te helpen en dat is al fantastisch!! groet, bianca |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |