Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotennaaimachine

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
marjanne View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: naaimachine
    Posted: 12 Mei 2007 om 18:03
mijn naaimachine verkoper zegt dat ik voor mijn machine speciaal garen moet gebruiken omdat het spoelhuis anders kapot gaat  ik heb een singer en deze is 2 jaar oud (jong dus ) wie weet of dit waar is
brit
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2007 om 21:28
Ik heb ook een singer maar gebruik gewoon machinegaren.Heb hier ook nog nooit van gehoord.
Groetjes Catharina

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2007 om 22:07

Hier heb ik ook nog nooit van gehoord, ik gebruik ook gewoon garen.

en nergens last ooit last van.

Misschien verkoopt de beste man  Gutermann garen of een ander merk, die hij graag erbij wil verkopen.

groetjes irene.

Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2007 om 00:01

Inderdaad nog nooit van gehoord.  Ik heb mijn naaimachine al meer dan 20 jaar. Gebruik alle soorten garen door mekaar. Van op de markt, van uit de suppermarkt, van uit de stoffenhal en van uit de stoffen winkel. Nooit geen problemen gehad.

Of dit is een nieuw type machine ofwel wil hij inderdaad zijn eigen garen promoten.

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Marieke View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2007 om 10:19

hier ook een singer van 21 jaar en geen problemen mee, maar..... deze machines hadden geen spoelhuis.

met nieuwe machines met spoelhuis hoor je toch vaker dat er problemen mee zijn, dus dit zou best waar kunnen zijn want goedkoop garen pluist meer dan duur merkgaren

Groetjes
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2007 om 14:24

Je hebt toch een klein borsteltje? Daar maak ik regelmatig het spoelgedeelte even mee schoon.

Maar net als ik al zei ,ik weet het niet hoor.

Groetjes Catharina

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2007 om 16:57

Ik vind wel dat gutterman garen wel erg goed garen is, het garen breekt tijdens het naaien zelden. Soms heb ik met van dat goedkope garen wel eens problemen dat het snel breekt.  En dat is met mijn best wel nieuwe singer machine. Maar soms is zo een goedkoop klosje ook erg goed, heel verschillend. Gewoon proberen zou ik zeggen je merkt het snel genoeg.

odette
Back to Top
Marieke View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2007 om 17:31
Originally posted by odette odette wrote:

Gewoon proberen zou ik zeggen je merkt het snel genoeg.

maar volgens mij gaat het daar nu net om, ze vraagt of het haar spoelhuis kan beschadigen zoals die man zegt, en met uit te proberen kan het dan toch mischien stuk gaan.

ik heb er eigenlijk geen idee over wat een spoelhuis is , maar ik zou die raad niet zomaar in de wind slaan

en zoals Catharina zei, uitborstelen moet je regelmatig doen, maar of je overal bij een spoelhuis kan weet ik ook al niet is er mischien iemand die kan vertellen hoe dat eruitziet?

ik ben wel verbaasd dat hier meer dames zijn met een singer, want dit schijnt hier in nederland geen geliefd merk te zijn, maar ik ben net beginnen sparen voor een nieuwe machine en ja hoor... word weer een singer

Groetjes
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2007 om 18:01
  Hallo ,het spoelhuis is volgens mij daar waar het spoeltje in gaat. Ik heb een Bernina (22jr) en heb er van alles opgenaaid met goedkoop garen van de markt en heb nooit ergens last meegekregen...............(misschien is het een soort van reclame?????????????????????.groetjes  Geesje  
groetjes geesje
Back to Top
Marieke View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2007 om 18:28

dankje voor de uitleg.... maar dan heeft toch iedereen een spoelhuis want iedereen zet zijn spoeltje ergens in

heb ik me dan iets laten wijsmaken op een ander forum, iemand zei mij vorig jaar.....de Serenade 10 heeft geen spoelhuis....

of ben ik de enige sukkel zonder spoelhuis?

maar naar mijn raad over of het wel of niet kan beschadigen moet dus maar niemand meer luisteren want ik ken er duidelijk niks van

Groetjes
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2007 om 21:13

Je hebt ook machines die opzij een spoelhuis hebben.Die haal je eruit,doe je het spoeltje in en dan alles in de ruimte voor het spoelhuisje. Ik denk dat hier dit bedoelt wordt. Het schoot me ineens weer te binnen van  naailes,terwijl dat volgens mij ook nieuwe machines waren.

Bij mij leg ik het spoeltje gewoon onderin de betreffende ruimte.Hoef er niet eerst iets uit te halen.

Ik hopp dat je nu een goed antwoord hebt Marjanne.

Ik gebruik trouwens bijna altijd Gutermann garen.

Groetjes Catharina

Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2007 om 22:09
Ook ik gebruik voor de naaimachine liever wat 'duurder' garen. Ik heb in het verleden wel eens goedkoop garen bij de Aldi of op de markt gekocht, maar daar zitten dan regelmatig knoopjes in. Dat is niet fijn op een naaimachine.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2007 om 07:49

Ik denk niet dat het je spoelhuis kan beschadigen (maar weet het natuurlijk niet zeker) ik had het meer over breken van de draad en pluisjes enzo. Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je spoelhuis zou beschadigen door het naaigaren.

Maar goed gereedschap is het halve werk, dus ik zou bij twijvel voor goed garen gaan.

Ik heb ook singer maar moet bekennen dat ik mijn oude husqvarna veel prettiger vond werken.

odette
Back to Top
Marieke View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2007 om 08:25

dankjewel Catharina, nu weet ik dus echt het verschil, ik heb een drop-in systeem..... zo heet dat bij de nieuwe machines die geen spoelhuis hebben en dat is makkelijker schoon te maken.

Odette jij zegt: Ik heb ook singer maar moet bekennen dat ik mijn oude husqvarna veel prettiger vond werken.

is dat niet uit gewoonte? of hebben nederlanders gewoon niks met singer?

en mischien blijf ik ook uit gewoonte bij singer, want mijn mama heeft ook een singer waar ik vroeger thuis op naaide, maar ik vind wel dat je bij singer meer krijgt voor je geld.

Marjanne: sorry dat ik jouw topic gebruik voor zaken waar jij niks aan hebt

Groetjes
Back to Top
nordal View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2007 om 09:31
Ik heb ook een Singer. gebruik allerlei garen, soms speoel ik wel eens lockgaren op een spoeltje om daarmee te naaien. Heb eigenlijk nooit problemen.

Mijn volgende machine zou trouwens geen singer meer worden, al doet deze het prima hoor!
groetjes nordal
Back to Top
marjanne View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2007 om 10:21

allemaal bedankt voor jullie reacties  bij ons in het dorp kun je bija geen merkgaren kopen , op mijn vorige singer gebruikte ik verschillende soorten garen en dat ging altijd goed ik maak mijn machine regelmatig met een borsteltje schoon zodat er geen pluizen in zitten maar nogmaals bedankt voor jullie reacties

marjanne

brit
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns