|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() Posted: 21 Februari 2009 om 21:07 |
Op you tube zijn hele leuke filmpjes te zien over wat je kunt maken van de lipjes die je gebruikt om blikjes open te maken. In het engels heten ze pull tabs of pop tabs. Helaas doen mijn boxen het niet en kan ik dus niet horen wat ze erbij vertellen. Nu ben ik benieuwd of hier op het forum iemand er al iets van gemaakt heeft en een nederlandse beschrijving heeft van bijvoorbeeld hoe je een riem ervan maakt etc. Ik ben namelijk al begonnen met verzamelen tijdens mijn wandelingen met de hond. Mijn hond neemt het blikje mee naar huis (zou ik ook nog iets leuks van kunnen maken als ik weet hoe ik de scherpe randjes weg werk? volgens een braziliaans moet je er zelfklevend foam ??? achter plakken) als ik het lipje eraf heb getrokken. Ik houd me voor ideeen en lipjes aanbevolen. alleen de lipjes met vierkante of rond openingen, niet die met een stier opening! |
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
naatje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5829 |
![]() |
KLINKT SPANNEND,BEN ERG BENIEUWD.
ALS IK EEN LIPJE HEB ZAL IK ZE BEWAREN. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23709 |
![]() |
Je zou ze als haakringen kunnen gebruiken, dus omhaken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Eeyore82 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
![]() |
Met blikjes zelf kun je ook hele leuke dingen maken. Ik gebruikte altijd zo'n filigraanpen en dan knipte ik het blik in kleine strookjes naar onderen tot de bodem. Dan kun je met die filigraanpen die strookjes krullen en bijvoorbeeld, theelichtjes maken of poppenmeubeltjes. Daar kon ik helaas geen voorbeeldjes van vinden zo snel, maar ik zal de volgende keer een foto maken van de poppenmeubeltjes (die staan bij iemand anders).
http://blik-art.jouwpagina.nl/ staan een aantal voorbeelden en tips |
|
![]() |
|
Eeyore82 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
![]() |
oh ja scherpe randjes buig ik een heel klein beetje om en ik was geloof ik ook veel aan het schuren (dat was geloof ik meer voor het verven). Het is al weer een tijdje geleden dat ik alles heb gedaan.
|
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
heb in een oude hobby handig nog wel beestjes staan die je van een blikje kon maken, heb je belang moetje maar even roepen dan zal ik eens op zoek, ik heb alle hobbyhandigs dus het wordt even spitten
|
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() |
o ja kun je de link van you tube filmpjes ook plaatsen, ben daar nu niet zo goed in om die te vinden en wel reuze benieuwd er na
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
http://www.greatgreengoods.com/2008/01/10/pull-tabs-pop-tabs -pop-tops-what-do-you-call-them/
veel kijkplezier! Ik zelf vind vooral de omhaakte lipjes voor een hondenhalsband erg leuk (etsy) Bedankt alvast voor de tips!
|
|
groetjes,
|
![]() |
|
Viola ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 22 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 188 |
![]() |
Dit is zooo leuk zeg
|
|
http://ensaid.webklik.nl/page/ensaid-rotterdam
|
|
![]() |
|
geesje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
![]() |
wat leuk zeg... dankjewel voor het mee-genieten |
|
groetjes geesje
|
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() |
Halo Judy, dat is knap gevonden zeg, als je ziet hoeveel van die lipjes aan de bushaltes (naast de vuilnisbak liggen) nog een prettig weeken, en ik wens je veel knutselplezier groetjes rita |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben begonnen met het rijgen van de lipjes met 'ronde/ovale openingen' om op de hondenhalsband te naaien; kan ook als armband gebruikt worden. Ik heb zo een halsband van stevig band. Het omhaken heb ik ook al geprobeerd, alleen mijn nylongaren (vliegertouw) is niet dik genoeg, dus het resultaat wordt wat slapjes. Wel een heel leuk effect! Inderdaad als je er op let, heb je al gauw (vooral na het weekend) er zo weer 10 a 15 stuks meer. Wat een zooi gooien bepaalde mensen op straat. |
|
groetjes,
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
Dat is wel knap he
|
|
![]() |
|
klamadi ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 709 |
![]() |
heel erg mooi dit heb ik nog nooid gezien
|
|
groetjes
KLAZIEN |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() |
Ik vind het bij de wereldwinkel altijd het al zo leuk wat men kan maken van "afval". Dit zijn echt super mooie sieraden war je zelf niet op zou komen.
|
|
![]() |
|
Iris74 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1337 |
![]() |
Wat een grappig idee, zeg, en inderdaad, Simone, leuk, die Wereldwinkels!!!
|
|
groetjes Iris ************** |
|
![]() |
|
![]() |
mijn ex oppas kind wat nog regelmatig bij miij over de vloer komt ze is nu 15 spaart dapper voor mij die dingetjes en hoopt dat ik daar nog eens iets voor haar van maakt maar ja je hebt er nog al eens eentje nodig maar ooit, ze gaat voor een tas |
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |