|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Marjolein47533 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 16 December 2008 Status: Offline Points: 152 |
![]() Posted: 24 Februari 2009 om 22:33 |
Hoi, Ik heb iets gelezen over australisch breien. Dat is breien met lint ofzo. Ik ben heel nieuwsgierig geworden. Weet iemand waar ik hier meer informatie over kan vinden?
|
|
![]() |
|
creatieve meid ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 482 |
![]() |
ik weet zeker of ik weet wat je bedoel, maar bedoel je dat textiel garen? Ik ben naar de handwerkbeurs geweest en heb daar textielgaren gekocht, dat is zeg maar repen shirts aanelkaar. Vrij stug en met haak/breinaald nr12 daar worden tassen en kussen van gemaakt. Vondt ik erg leuk. www.hoooked.nl |
|
![]() |
|
creatieve meid ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 21 Oktober 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 482 |
![]() |
ik heb even op het net gekeken en zie dat je wat anders bedoeld, meer organza achtig lint. ik geloof dat in hele oude hobbyhandig daar wel eens een artikel over in heeft gestaan. en dat daar toen barbiejurken van gemaakt werden. Ik wil morgen wel even mijn stapel doorspitten.
|
|
![]() |
|
Marjolein47533 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 16 December 2008 Status: Offline Points: 152 |
![]() |
Dat zou ik heel erg lief van je vinden.
|
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
klopt, het is jaren geleden een grote rage geweest. Er werden toen van die barbiejurken van gebreid met veel stroken. Ik zie het nu ook nergens meer. Ik heb nog een patroontje van een zeepzwaantje opgeslagen dat ook met australisch lint gehaakt / gebreid moet worden. |
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
nog even gegoogled op autralisch lint; http://users.telenet.be/lichtpuntje/breien.htm zie je de barbiejurken |
|
groetjes,
|
![]() |
|
![]() |
Die had ik gevonden en toen werd ik nieuwsgierig. Ik begrijp nl niets van dat laten vallen van steken, dus wil ik er graag meer van weten.
|
|
![]() |
|
![]() |
patroon van zeepzwaan met gebreide vleugels waarin je steken moet laten vallen. : Zeepzwaantje: Bron: http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=309041 @anthea benodigheden: haaknaald nr. 3 halve rol handy nylons = AUSTRALISCH NYLON BREILINT (2 pijpenragers) |
|
groetjes,
|
![]() |
|
![]() |
Dank je wel. Ik heb het patroontje gezien. Jammer genoeg ben ik niet zo goed in breien en snap ik er zonder foto niet veel van. Ik vind het wel erg aardig van je dat je voor me gezocht hebt. |
|
![]() |
|
![]() |
Het bleek dat wat er mijn hobbyhandigs staat alleen een verwijzing is naar het materiaal en de voorbeelden in hobbyhandig 30 en 31 blijken artikelen me divese patroontjes te staan, maar die heb ik niet. Volgensmij heeft tineke ( boek) ze allemaal, dus misschien kun je haar vragen. groetjs. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |