|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Loulou ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 16 Maart 2009 Status: Offline Points: 2 |
![]() Posted: 16 Maart 2009 om 13:55 |
Hallo! Ik ben een babyjasje aan het haken van een patroon van Babydrops (patroon 14-5) en ik had een vraag over afkanten. Het werk bestaat uit stokjes. Aan het begin van een toer begin je met een "nep-stokje" (drie losse steken). Nu moet ik gaan afkanten door twee stokjes samen te haken, dus door 1 stokje te haken maar te wachten met de laatste omslag en doorhaling (= 2 st op de pen), dan 1 stokje te haken in de volgende steek en de laatste omslag door alle 3 de lussen op de naald te halen. Nu begrijp ik niet wat ik moet doen met het nepstokje. Maak je eerst een nepstokje en ga je dan afkanten met twee nieuwe stokjes of moet je het nepstokje gebruiken om mee af te kanten? Ik hoop dat iemand me kan helpen, want de baby voor wie ik het maak als cadeautje komt al over twee weken... groetjes Louise |
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() |
Halo Louise, zelf ben ik geen goede haakster, maar kijk eens bij www.jessica-tromp.nl daar vind je veel onder rubriek haken en links bij haakpatronen hopelijk kun je hier iets mee groetjes rita |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
ik heb ook een keer een vestje gehaakt en ik sloeg gewoon de 1ste steek over. dan minder je dus vanzelf. zo hoort het off. niet maar het is niemand opgevallen. zelfs mijn schoonmoeder niet die daar toch heel prcies in is. succes ermee
|
|
![]() |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Ik denk dat het mooier en ronder loopt als je de eerste (die nepsteek zoals jij dat noemt) gewoon maakt en dan 2 stokjes samenhaakt (minderd). Als je de eerste steek overslaat wordt het zo hoekig. Maar als je er later nog een randje aanhaakt of een mouw inzet maakt het niet zo veel uit, dan zie je dat hoekige niet meer terug. En met een steek valt het sowieso wel mee.
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Volgens mij maak je eerst het nepstokje en daarna de 2 stokjes samen. Hierdoor krijg je dan een 'schuine afkanting' . Dit is mooier dan zo'n rechte hoeken. Nadine |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Ik doe het zoals Dine,eerst de drie lossen en dan het tweede en derde stokje samen haken.
|
|
![]() |
|
Loulou ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 16 Maart 2009 Status: Offline Points: 2 |
![]() |
Bedankt voor de tips! Ik haak nu eerst de 3 losse en kant daarna af. ziet er mooi uit! groetjes Louise |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |