|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Nellie ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 483 |
![]() Posted: 20 Maart 2009 om 14:34 |
Het breien heb ik redelijk onder de knie, nu wil ik ook het haken weer op gaan pakken. ben nooit erg ijverig geweest met haken, de basis ken ik een beetje, maar weet amper het verschil tussen een losse en een vaste :) Met wat voor iets kan ik het beste beginnen met haken? Zal wel eerst een beetje moeten oefenen, maar wat is een makkelijk iets om mee te beginnen? |
|
![]() |
|
cormout ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 734 |
![]() |
een pannenlap
![]() maak een gele of geel met wit in het midden ( heb je een gebakken eitje :) ) zo heb je gelijk een voorjaarspannenlap. |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Op Youtube kun je heel vel filmpjes vinden over haken. Om precies te zien hoe de steken moeten, of de lastigere dingen goed te kunnen bekijken.
Zelf zou ik adviseren : maak eerst eens een paar rechte lapjes, desnoods gestreept, in verschillende steken eventueel, om de techniek goed onder de knie te krijgen en te kijken welke dingen je eventueel fout doet. Zelf sloeg ik in het begin bijvoorbeeld nooit het allereerste gaatje na de keerlosse over, zodat mjn werk steeds breder werd. Met zes vierkante proeflapjes heb je alvast een leuk blok gehaakt. Heb je echter een boekje, dan staat er vast ook tips in hoe je rond moet haken (bijvoorbeeld een cirkel, van vasten of stokjes) of leuke oma=vierkantjes (vierkantjes van enkele toeren afwisselend blokjes en gaatjes). Eigenlijk maakt het niet zo vel uit wat je maakt, als je de techniek maar een beetje onder de knie krijgt. Van elk lapje of paar lapjes is wel een tasje, een speeltje of een sleutelhangertje te fabrieken, maar gewoon een proeflap is ook gene schande hoor. Mocht je je aan Amigurumi willen wagen en je hebt al een heeel klein beetje haakervaring met meerderen en minderen opgedaan, dan kan ik je het inktvisje aanraden. Lossen, Vasten, meerderen, minderen, meer is het niet. ![]() |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Ach ja, pannelappen ; ik denk er niet eens aan, maar zo eindigen mijn proeflapjes inderdaad ook heel vaak. Lapje klaar, randjeerom, lusje er aan, klaar is je pannelap. En je hebt er nooit teveel van.
|
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Of onderzetters daar kan je ook mooi mee oefenen met meerderen.
|
|
![]() |
|
juffie ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 25 |
![]() |
Op hobbydoos.nl staan de technieken en als je een eenvoudig patroontje probeert lukt het zeker. Ik ben met de ballerina begonnen, na 30 jaar geleden gordijntje en met de tips op hobbydoos.nl kwam ik er heel goed uit.
Succes ermee, Groeten |
|
juffie
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |