Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenWol van de wibra (Saskia)

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Onderwerp: Wol van de wibra (Saskia)
    Posted: 20 Maart 2009 om 20:48

...zou je daar een kledingstuk mee kunnen breien?

Ja, het kan natuurlijk wel, maar blijft het een beetje mooi?

Een gebreide trui of zo wordt zo duur als je wol koop in de handwerkwinkel, maar ja, als die goedkope wol nu helemaal gaat vervilten (zo heet dat toch) of uit gaat lubberen of weet ik veel, dan is het ook niet handig. Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes van een handwerkende studente met niet zo veel geld

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2009 om 21:10
Nou, vervilten gaat het zeker niet, en lubbereb ook niet, het is namelijk gewoon 100 % acryl, en vormvaster kun je het bijna niet krijgen. Je kunt er een trui van breien, maar niet voor het leven ; het gaat namelijk vrij snel erg pluizen. Ik gebruit het wel altijd voor knuffels, speelgoed, haakwerk, kussens, tasjes enz. Kost bijna niks en voldoet prima, en geen man overboord als er iets mislukt.

Goedkope WOL bestaat volgens mij niet ; ik ben deze week op jacht geweest naar echte wol omdat ik wil proberen te vilten (gaat me nog steeds niet lukken want ik weet nog steeds niet hoe het precies moet en Internet helpt me weinig verder) , en als je geluk hebt BEGINT dat bij 3, 4 euro voor een minibolletje van 50 gram. Dure experimentjes kan ik je vertellen.


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2009 om 21:23

Ik heb er meerder dingen voor mijn dochtertje van gemaakt. Ze heeft niet zo een grote maat dus met 3 bollen maak ik voor haar vest.
Tja alle waarden naar zijn geld natuurlijk, maar voor wat het garen kost heb je een leuk kledingstuk voor weinig. En het blijft wel goed, het doet niet onder voor een gekochte acryl trui na een seizoen wasbeurten.

odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2009 om 21:29
Klopt,voor kinderkleding is het prima geschikt ;meestalgroeien zeer eerder uit dan dat het er niet meer uitziet. Maar voor een echt kunststuk zou ik het niet willen aanbevelen denk ik. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23656
Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2009 om 11:17
Mijn Saskia omslagdoeken blijven erg mooi en pluizen niet, ondanks kattennageltjes. Mijn Saskia sokken zien er niet zo mooi uit, maar die hebben het dan ook zwaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2009 om 18:19
Vaak hebben wolwinkels ook wel wol voor een habbekrats,kijk maar eens in de bollenbakken.Dan heb je soms heel mooi garen voor 1 euro per bol.Ik heb geen kledingervaring met de saskia,maar spreien blijven erg mooi.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns