Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotennaaimachine

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: naaimachine
    Posted: 11 Mei 2009 om 20:35

Ik wil een nieuwe naaimachine maar heb geen idee wat voor een.

Wat voor machines hebben jullie voor degenen die er een hebben. En wat voor functies heeft ie dan?

All you need is love.

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2009 om 21:49
ik heb een Bernina naaimachine en een Bernina lockmachine de lockmachine
groetjes Thea
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2009 om 22:15
Wat wil je er mee gaan doen?
Moet tie alleen maar en stiksteek en een zig zag steek kunnen maken, of wil je allemaal bijzondere steken.
Verschillende voetjes, om band, elastiek enz te kunnen vastzetten.
Ik heb een Singer, maar die is nog van het goede bouwjaar. Tegenwoordig raden ze die niet meer aan.

Veel succes
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2009 om 22:31
Ik weet niet hoeveleje wilt gaan naaien, maar als je net begint en wilt kijken of het je bevalt, zou ik beginnen met een goede tweedehands machine van een goed merk.
Belangrijk : dat-ie kan zig-zaggen (met alleen stikken en zigzaggen kun je 99 % van het naaiwerk gewoon uitvoeren), en dat-ie goed zwaar is (dus niet zo snel van de tafel loopt en niet te veel storinkjes oploopt.)
Beste koop je die via een naaimachinewinkel waar ze ook onderhoud doen, dan heb je er ook nog garantie op en weet je dat je in elk geval begint met een goed afgestelde machine.

Ik heb een ongeveer 12 jaar oude Husqvarna, tweedehands gekocht voor iets van 100, 150 euro, die kan stikken, zigzaggen, iets van 10 siersteken (die ik nooit gebruik), een tricotsteek (die ik bijna altijd gebruik, dat dan weer wel), een paar extra voetjes (die ik nooit gebruik) en een knoopsgatenknop. (die ik nog nooit heb gebruikt). En ik kan het transport laten verzinken (nog nooit gedaan) en achteruit naaien (doeik alleen met afhechten). Het is een heerlijk machinetje waar ik nog nooit gesodemieter mee heb gehad.

Maar daarvoor heb ik jaaaaren genaaid op zo'n ouwe oma-naaimachine met die langwerpige spoeltjes die alleen kon stikken en met de hand aangeslingerd werd. Ging ook prima, zolang je maar geen rafelende stof gebruikt.

Tussendoor heb ik drie naaimachines van Blokker/Kwantum-kwaliteit versleten van rond de 80, 90 euro. Da's echt gewoon je geld door de plee trekken ; zou het niemand aanraden,. Je zou er een hekel aan naaien van krijgen.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
chantallekuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2009 om 22:41

ikzelf ben nog maar een half jaartje bezig met naaien op de naaimachine.ik heb toen wel een nieuwe gekocht, ik heb m besteld bij de otto.het is een AEG (89,95),en er zitten 24 verschillende steken op. mijn moeder heeft wel veel ervaring met naaien op de naaimachine en die van mij is door haar "goedgekeurd". hij is ook stevig,niet te licht,en makkelijk in gebruik.

succes met je zoektocht!

groetjes van chantal

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2009 om 22:59

Ha, al een paar reacties, altijd leuk. Ik heb nu een vendomatic en die heb ik begin jaren 80 gekocht. Maar hij krijgt kuren.

Ik heb het hele internet al afgestruind. Leuk werk maar o wat kom je veel dingen tegen. Ik zag laatst bij blokker een singer, nou buitenkant is hard plastic lijkt het wel. Dus dat is niks.

Hij moet wel een stuk of wat steken hebben. Sowiso zigzag en een dubbele steek voor lange broeken zodat je een stevige kontnaad krijgt. En dan een tricotsteek, dat is ook handig en meestal heb je dan nog wel een extra borduursteek en een knoopsgatautomaat. Mag in 4 stappen(dat knoopsgatding) 

Ik zag een mooie machine maar die kon geen 4 lagen denim verwerken en dat moet wel kunnen vind ik.

Ik las ergens als ie 120 w is dat ie dan wel door een paar lagen dikke stof kan naaien.

All you need is love.

Back to Top
pppetra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2009 om 23:42
hmm

je hebt bernina, een hele prettige
de wat oudere singers zijn prima
huskvarna blijft een goede

en je hebt tegewoordig ook bijv. AEG

het gaat voornamelijk om wat voor motertje (o.a. Watt) er in zit en hoe het klinkt is mij geleerd

ik heb een singer uit het jaar 95: een topding, naait 8! lagen zware denim.
ik heb ook een handnaaimachine: een lewenstein, prachig om te zien, leuk om mee te stikken, maar beslist niet gemaakt om kleding te maken, prima voor een losse zoom

ga eens gewoon vrijblijvend ori๋nteren en vraag naar ervaringen met de machines die er staan. kies een winkel met eigen monteur (die weten er echt alles van)
Back to Top
new.houses View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2009 om 10:07

Meia,

Zelf heb ik voor het stevige werk een Pfaff met onder- en boventransport staan. Deze bevalt mij goed. Ik heb er een uit de 1500 serie, maar volgens mij zijn de nummers kortgeleden weer veranderd. In ieder geval geen computergestuurde machine maar nog een mechanische.

Ook hele mooie en betrouwbare machines worden gemaakt door Janome. Naar gelang je wensen is daar altijd wel een machine naar wens te vinden.

Succes met je zoektocht naar een nieuwe machine.

groetjes Daisy
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2009 om 10:55
Je kan best een kopen in de buurt dan heb je een herstel dienst ,dat is altijd wel handig
Back to Top
gaby View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2009 om 16:02
ik heb een huskvarna en die is top. wel helemaal electrnisch, maar zo weinig onderhoud en heeft ontzettend veel steken. locker heb er ook van.
echt een super ding.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2009 om 20:29
Mijn 20 jaar oude Bernina maakt automatisch knoopsgaten terwijl ik licht fluitend achterover leun. Wel met de voet aan de knop, natuurlijk. En hij kan beter borduren dan ik. Hij krijgt wel een soort APK keuring als ik er veel op gedaan heb.

Je oude machine kun je vaak inruilen, dat scheelt weer een beetje. Die knappen ze dan weer op en verkopen hem tweedehands.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2009 om 17:22

Bedankt voor de reacties dames, Janome had ik nog nooit van gehoord maar kwam hem idd tegen op internet.

Ik heb mijn machine maar eens gerondig nagekeken, alle stof verwijdert en alles flink in de olie gezet en hij loopt als een trein!!! Gisteren een jurk genaaid voor mijn kleindochter. Ik maak ze voor de dochters van mijn zoon en ik leer mijn dochter en schoondochter kleding naaien. Zij maken ze voor hun dochter(s). Ik merk wel dat ik geen echte juf ben, voor mij is alles heel vanzelfsprekend maar voor de beide meiden nog niet h่ haha. Maar goed het lukt allemaal wel. Ik zei vanmorgen tegen mijn schoondochter, mijn eerste kledingstuk was ook niet helemaal perfect hoor. Dat komt vanzelf Als de jurken klaar zijn dan maak ik wel ff een foto( met de meiden erin)

All you need is love.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2009 om 09:50
Wat goed voor jou dat je naaimachine nog werkt ,dat is een kost minder
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2009 om 10:30
Ik heb hier ook nog een naaimachine staan, waar ik nodig op moet leren naaien. Lijkt me zo leuk om voor mijn dochtertje en voor de baby straks dingetjes te maken.
Alleen ik zou hem laatst proberen, maar ik wist niet dat het kwaad kon om zonder lapje eronder te naaien
Dus nu moet ie eerst uit de knoop (ben niet blond, maar geloof dat de haarkleur toch recessief aanwezig is).

Ben blij dat die van jou weer helemaal top is.

Groetjes Marije
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2009 om 00:24

Originally posted by Eeyore82 Eeyore82 wrote:

Ik heb hier ook nog een naaimachine staan, waar ik nodig op moet leren naaien. Lijkt me zo leuk om voor mijn dochtertje en voor de baby straks dingetjes te maken.
Alleen ik zou hem laatst proberen, maar ik wist niet dat het kwaad kon om zonder lapje eronder te naaien
Dus nu moet ie eerst uit de knoop (ben niet blond, maar geloof dat de haarkleur toch recessief aanwezig is).

Ben blij dat die van jou weer helemaal top is.

Groetjes Marije
O je had wel garen in de spoel en op de machine? Ja daan raakt de boel in de knoop. Gewoon draden doorknippen als dat lukt en lospeuteren.

Ik bewaar altijd oude lapjes en die kwamen nu goed van pas. Kon mijn dochter even oefenen op een oud lapje. Ik gebruik dan ook meestal garen in een kleur die ik normaal niet snel zal gebruiken.

Ze had haar machine meegenomen en dat is dezelfde als de mijne. Ik heb die ook even flink in de olie gezet en hij liep als een trein.

Nou dat is dan weer mooi h่, scheelt weer een hoop geld.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties op mijn vraag!

All you need is love.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2009 om 08:10
Even goed schoonmaken kan een wereld van verschil maken.
odette
Back to Top
pppetra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2009 om 10:31
even iets wat je vast wel weet:

als de machine een tijdje heeft gestaan kan de olie groenig worden, even een oud laken eronder en een minuut of 5 flink naaien zodat de boel warm wordt.
dan even met het laken de naald en de arm die hem beweegt afvegen

ik had laatst in een shirtje dat op de hand moet een groenbruin olie spoor;(
en dat gaat er dus niet uit zonder iets aggressiefs, maar dan kleurt de boel wit..
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.141 seconden.
Lang Yarns