Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenJeugdbrandweer

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Jeugdbrandweer
    Posted: 25 Mei 2009 om 09:25

Het was weer zo ver ,de jaarlijkse kampioenschappen van de jeugd en de brandweermannen.Nu ging het door on de gemeente Beerse.

In de voormiddag was het voor de strijd per provincie,goed voor ons er was maar 1 ploeg voor de provincie Oost-Vlaanderen die beker mogen we nu houden.In de namiiddag eerst de stoet en de verschillende korpsen en dan voor de nationale beker plaats.De jeugd was er met 8 ploegen.Voor mijn zoon was het spijtig ,hij was spijtig genoeg al verjaard en ze mogen nog geen 18 jaar zijn,maar hij heeft zijn ploeg zo zeer gemotiveerd dat hij alles meegelopen heeft waar hij mocht en in de optocht draagde hij de vlag .Wij dachten dat ze 4de of 5de zouden zijn .En ze werden 2 de van da nationale wedstrijd ze waren heel blij en de ouders die er bij waren gingen allemaal uit de bol .Dan allemaal op de bus voor verder te vieren in de kazerne,aan de afrit van Kruibeke werden we afgehaald door de brandweer met loeiende sirene dat vonden de kinderen heel tof.

Ik heb een dgoede dag gehad ,maar wel een vermoeiende Dus dat is deze week maar een beetje meer rusten en dat heb ik er wel voor over zeker dat je die kinderen hun gezicht ziet hoe ver ze gekomen zijn

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2009 om 09:28
toppie met de 2de plaats, moeten de ploegen dan proeven afleggen of zo?? misschien een domme vraag?
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2009 om 09:32
Wat leuk dat ze 2de zijn geworden.
GROETJES
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2009 om 09:38

Neen dat is geen domme vraag

Ze moeten gelijk de grote een afleg systeem doen ,dat is een dikke slang met korf met korf achter een pomp leggen en dan slangen uitrollen en dan zogezecht water vragen in een korte tijd, de de oefening is om ter snelst slangen uitrollen en aan elkaar koppelen en zonder dat er een kronkel in licht en dan allemaal op het einde bij elkaar staan op een rij zonder iets te zeggen ,ze zijn met 9 personen.De laatste oefeing is de standpijp( ik hoop dat ik het goed zeg,dat is wwaar het water uit komt dat op de slang staat)Daar moet iedereen op zijn nr. staan en dan moet ieder op beurt naar de ander lopen en onder tussen iets meenemen of ergens onder kruipen maar ze moeten wel binnen de lijnen blijven want dat zijn strafpunten ,wij mogen alleen maar aanmoedigen en niet zegeen dat ze iets verkeerd doen,en mijn zoon heeft die ganse lengte meegelopen en ze altijd maar aangemoedigt en dat was wel een hele motivatie.Zo is het een klein beetje uitgelegd dit moeten zowel de jeugd als de brandweermannen doen.

Ik hoop dat je er een beetje aan uit kan

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2009 om 11:22
bedankt voor de uitleg, die proeven lijken me niet simpel, heb het eens op de tv gezien hoe ze die slangen uitrolden, leek mij best een zware klus, maar toch nog eens proficiat aan de brandweermannen(-vrouwen) in spe
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2009 om 14:13
LEUK DAT ZE DE JEUGD AL ZO BETREKKEN BIJ ZO'N VERANTWOORDELIJKE BAAN. ALS JE JONGEREN WILT MOTIVEREN MOET JE ER OOK IETS VOOR DOEN. DAT DOEN ZE BIJ JULLIE ZEKER. SUPER HOOR. GEFELICITEERD MET DE TWEEDE PLAATS EN FIJN DAT JE HET VOL HEBT KUNNEN HOUDEN. RUSTIG AAN DOEN DEZE WEEK. STERKTE WEER.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns