Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenBoekenclub

 Reageer Reageer Pagina  123 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Onderwerp: Boekenclub
    Posted: 25 Mei 2007 om 01:04

Ik zie dat er hier verschillende dames tussen zitten die ook graag lezen. Omdat ik buiten het frummelen en fröbelen ook nog verslaafd ben aan lezen ben ik steeds op zoek naar goede onstspannede boeken.

Ik dacht vraag eens wat de leesdames momenteel aan het lezen zijn en of ze de laatste tijd misschien een goed boek hebben gelezen. Ik weet wel er zijn hier andere toppics en forums voor maar dacht gooi het toch eens in de groep

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 07:07

Ik lees inderdaad ook graag en de laatste tijd ben ik verslingerd geraakt aan de boeken van Kathy Reichs - die serie Bones (zondagavond bij rtl 5) is gebaseerd op haar boeken.

Ik vind ze erg spannend, het zijn thrillers en het gaat over een antropologe (Temperance Brennan) die de FBI helpt met moeilijke zaken.

 

odette
Back to Top
Jola View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 21 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 64
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 09:08
De beste boeken die ik tot nu toe heb gelezen zijn die van Jean M. Auel.
Dat is de serie van "de Aardkinderen".
Dit zijn vijf boeken die gaan over Ayla.Een meisje dat op vijf jarige leeftijd haar familie verliest tijdens een aardbeving en dan wordt opgevoed door de "platkoppen" die zich "de stam van de holebeer"noemen.
Het is een schitterende serie die zich 30.000 jaar geleden afspeelde.
De serie bestaat uit : de stam van de holebeer, de vallei van de paarden, de mammoetjagers, het dal der belofte en een vuurplaats in steen.
Verder heb ik ook het boek van Sabien Dardene, "ik was twaalf en ik fietste naar school".
Zij is tachtig dagen gevangen gehouden door Mark Doutroux.Zij vertelt hierin wat er met haar is gebeurd in die tachtig dagen zonder veel details te noemen.
Ik heb dit boek in 1x uitgelezen.
Verder heb ik ook het boek "Nadua"gelezen.Dit boek gaat over een meisje dat samen met haar broertje wordt opgevoed door indianen.
Dit is een waar gebeurd verhaal.Dit boek is geschreven door Lucia St.Claire-Robson.

Groetjes,
Jolanda
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 09:26
Sinds mijn lieve paps is overleden kan ik mijn aandacht niet meer bij een boek houden
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 09:31

ik lees ook graag, en ben nu bezig in "de leerling", lekker bloederig, hihi! het is het vervolg op "de chirurg" van Terri Gerritsen... moet niet meer zeggen, hé!

verder vond ik "de vliegeraar" heel mooi, maar ben even de schrijver vergeten...

Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 09:45

Dat probleem heb ik ook Corri, sinds mijn man overleed, de enige tijd dat ik nog echt een boek lees, is als ik in het ziekenhuis lig. Thuis heb ik altijd het idee dat ik constant bezig moet zijn.

Het laatste boek dat ik gelezen heb was " Australië op blote voeten " van Marlo Morgan. Dat gaat over een Amerikaanse vrouwelijke arts, die 3 maanden met de aboriginals op "walkabout" gaat. Een waargebeurd avontuur.

Ook vind ik boeken van Steven King leuk. De serie bones is ook een wekelijkse "must"voor mij.

Wat hebben we toch veel hobby's !!!!!!!!!!!!

Antonia
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 11:10
Ik ben helemaal verslaafd aan de boeken van Danielle Steel.
Laatste boek dat ze bij de boekenclub binnen hadden ben ik gisteren in begonnen.En tussendoor lees ik ook wel thrillers dus die boeken van Kathy Reichs ga ik ook zoeken.
Groetjes Teunie
Back to Top
claudine View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 26 September 2005
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 496
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 11:47
Hey, die boeken van Kathy Reichs spreken mij ook wel aan. Lees graag thrillers of detectives of in ieder geval iets dat spannend is.
John Grisham heeft ook mooie thrillers, een paar zijn er al verfilmd. Maar eerlijk gezegd ik lees liever de boeken dan dat ik de film zie.
Groetjes, Claudine
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 13:08

Heerlijk....boeken.Mijn tweede verslaving

Ik lees heel graag Catherine Cookson.Verzamel haar boeken,heb er nu iets van 43 geloof ik.Op het moment lees ik Jimmy van Robert Whitlow.Ik hou wel van een spannend boek maar ook wel weer van een romantisch boek.De theeroos van Jennifer Donnely is een van mijn favorieten,ook de paardenfluisteraar van Nicholas Evans.Verder lees ik heel graag Cathy Kelly en Mave Binchy maar dan in het Engels.De vertaling is minder mooi.Kan nog uren doorgaan......

Groetjes Catharina

Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 734
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 15:26
[QUOTE=Tony]

" Australië op blote voeten " van Marlo Morgan. Dat gaat over een Amerikaanse vrouwelijke arts, die 3 maanden met de aboriginals op "walkabout" gaat. Een waargebeurd avontuur.



Weet je het zeker dat het waar gebeurt is, dat zit ik me na al die jaren (lang geleden gelezen) nog steeds af te vragen.

Groetjes Cormout
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 16:59
Ik weet ook dat het een waargebeurd verhaal is.
Groetjes Catharina

Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 734
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 17:41
Ha,ha Catharina, dat kun je alleen maar zeker weten als je er bij was .
Maar ik heb er volgens mij ook wel eens kritische recensies over gelezen.
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 18:28

John Grisham is bij ons ook een van de favorieten. Het is alleen jammer dat ikniet kan haken en lezen tegelijk (groot nadeel eigenlijk).

Groet, Carla

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2007 om 21:12

Ja daar heb je gelijk in.Laat ik het zo zeggen,in de bieb is mij vertelt dat het boek berust op een waar gebeurt verhaal.

 

Groetjes Catharina

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2007 om 00:36
.......ik lees ook veeeeeeeeeeel maar de laatste tijd met al die mooie patroontjes lees ik alleen nog in bed...ik ben blij dat ik na de dood van mijn man nog wel kan lezen............dat was anders toen ons oudste kind overleed ik heb toen 4jr. niet kunnen lezen en nog heeeeeeel veeeel dingen niet.Ik lees het liefst waar gebeurde verhalen...op dit moment  lees ik Ute Scheub.....Het valse leven...en T.Thielke...Een leven in Auschwitz.......en het boek die ik nu uit heb vanM.van Geldermalsen....Ik woonde in een grot.......ik schrijf ook alle boeken in een schrift die ik gelezen heb daar ben ik ongeveer in 1985 mee begonnen en heb zo"n 1900 boeken gelezen.....zo dat was het voor nu...Groeten Geesje  
groetjes geesje
Back to Top
Marieke View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 15 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 21
Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2007 om 10:31

Catherine Cookson is ook mijn absolute favoriet, vroeger haalde ik ze in de bieb, maar dat is me even te duur in nederland

de laatste jaren een paar gekocht hier

 43 heb ik er volgens mij nog niet gelezen, maar dat zijn voor mij wel geen ontspannende boeken, zijn van die vreselijke boeken waar je niet kan stoppen met lezen, dus dan werd het wel eens een uurtje of 5-6 in de morgen heb er nog niet 1 gelezen die ik niet mooi vond, al eindigen ze niet altijd even fijn

nu lees ik altijd van die hystorische pocket romannetjes

Groetjes
Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2007 om 01:32

vier jaar geleden las ik heel veel meestal streekromans

maar toen kreeg ik de ziekte van morbis wegener daarna ging het lezen niet meer zo goed omdat ik minder goed kan zien en concentreren

groetjes Thea

groetjes Thea
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2007 om 08:34

Volgens mijn Australische vrienden, zijn ze er daar wel van overtuigd dat het waargebeurd is Cormout, ik heb inderdaad ook wel eens recenties uit Amerika gelezen die dat tegenspreken.

Maar net zo je zegt, om zeker te zijn moet je er bij geweest zijn. Toch vond ik het heel mooi, en lijkt het me wel mogelijk.

Zo vind ik van John Irving, "De regels van het Ciderhouse", ook heel mooi. Daar is pas nog een film van op TV geweest. Maar ik vond het boek toch mooier, wel heel zwaar.

 

Antonia
Back to Top
hanny bennes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 232
Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2007 om 09:15
over lezen gesproken, ik lees alleen nog brei/haakpatronen en al lezende schrijf ik op wat ik moet doen. ik las vroeger 6 boeken in de 3 weken en ging dan weer vrolijk nieuwe halen bij de bieb. maar sinds de medicijnen,
 is de concentratie ver te zoeken zelfs moeilijke serie's nemen we op....


we sit good in our skin.....

creaida
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 734
Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2007 om 10:21
[QUOTE=Tony]

Volgens mijn Australische vrienden, zijn ze er daar wel van overtuigd dat het waargebeurd is Cormout, ik heb inderdaad ook wel eens recenties uit Amerika gelezen die dat tegenspreken.




Bedankt Tony, toen ik later las dat het misschien niet echt gebeurt was baalde ik daar vreselijk van.
Het is echt heel knap geschreven. (als het verzonnen zou zijn)

Groetjes Cormout
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns