|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() Posted: 29 Juni 2009 om 11:56 |
Wie weet hoe je een dik(ongeveer halve cm doorsnede) rond koord kan haken??
|
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Door een ring van 5 of 6 lossen te maken en daar de hele tijd in spiralen te vasten te blijven haken Best lasrtig, maar het kan en gaat best snel.
Je kunt natuurlijk ook gewoon een heel koord haken en met dat gehaalkte koord opnieuw een heel koord haken. Beduidend makkelijker ,maar minder snel. |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
Margje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 12 Januari 2008 Status: Offline Points: 482 |
![]() |
Het ligt aan de dikte van je garen, b.v 2 lossen haken dan in de 2e losse vanaf de haaknaald 4 vasten haken en steeds rond blijven haken. Moet hij dikker dan haak je meer vasten in de 2e losse. Succes, Margje |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
bedankt voor jullie snelle antwoorden. Ga beide uitproberen en kijken welke ik het mooiste en het makkelijkste vind.
|
|
groetjes,
|
![]() |
|
Veerletje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 01 April 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 928 |
![]() |
Als je stokjes gebruikt en dan werkt op de manier van Marleen, gaat het nog wat sneller denk ik ;-)
|
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() |
Zou je geen gepunnikt koord kunnen gebruiken? Ik vind koorden haken zo lastig.
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23710 |
![]() |
Of vlechten of macrameeën. Er is ook een techniek om drie of meer strengen om elkaar heen te draaien, terwijl de uiteinden aan een deurknop vastzitten of tegengesteld gedraaid worden door een helper. Zit het dicht genoeg gedraaid, dan hang je een schaar in het midden, houdt de twee uiteinden hoog en dan draait het zich tot een koord. Dan knoop je het eind dat je vasthoudt vast, knipt met een andere schaar het andere eind los en knoopt dat ook. Dan heb je een dik koord.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
een koord draaien of punniken is helaas niet wat past bij waarvoor ik het koord wil gebruiken. Ik wil een stevig maar toch licht dik koord omdat ik het als hondelijn wil gaan gebruiken. Eindelijk heb ik een kunstof garen gevonden die geschikt is om mee te haken en in leuke kleuren verkrijgbaar is. dus vandaar mijn vraag. Vlechten is wat lastig omdat het een lijn van ongeveer 2 meter wordt en ik dan dus met hele lange draden moet werken. Een oplossing is dan de draden op te rollen. Als het niet met haken lukt, is mijn 2e optie dus vlechten. |
|
groetjes,
|
![]() |
|
sassa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5231 |
![]() |
Oh Judy, daarvoor heb ik een patroontje gezien, ga proberen de link te zetten http://www.coatsandclark.com/Crafts/Crochet/Projects/TV+Proj ects/WTV1708+Crochet+Dog+Leash.htm ik hoop dat je er iets mee bent en dat de link werkt |
|
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">
![]() |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() |
![]() |
|
chantallekuh ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 28 Oktober 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 341 |
![]() |
bedankt voor de link!! ik kan er zelf ook wel iets mee haha!!!! groetjes van chantal |
|
![]() |
|
![]() |
he dank je wel dames! Ik had zelf al aan het surfen geweest en toevallig ook beide linken gevonden. De gehaakte riem is denk ik iets te slap voor mijn erg gespierde hond vandaar dat ik een dikker koord wil maken. Gelukkig kunnen anderen deze linken ook gebruiken. Weet iemand toevallig waar ik makkelijk nylon garen in kleurtjes kan vinden. Ik weet van coats en clark dat die het hebben, maar niet in Nederland waar het verkocht wordt. |
|
groetjes,
|
![]() |
|
![]() |
nuttigenfraai.web-log.nl/.../levend_punnikkl.html Hierop heb ik een goede beschrijving gevonden voor het vlechten van een koord. Maar ik heb ook een vlechtschijf en boekje besteld van kum himo; een japanse vlechtkunst van allerlei koorden. Wordt ook wel braiden genoemd. |
|
groetjes,
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |