Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenWebsite maken

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Website maken
    Posted: 17 Juni 2007 om 10:41
Ik haak en brei al jaren, maar als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat ik - op een serie ronde kleedjes na- nog nooit iets van een patroon heb gemaakt. Ik doe eigenlijk altijd alles uit mijn hoofd of naar een foto. En dat resulteert dan meestal in een berg volgestreepte papiertjes, krabbels in aantekenboekjes, volgekalkte kladblaadjes en verloren excell-files. Daarom heb ik besloten voor mezelf maar eens een website op te zetten met al mijn werk en ideeen, zodat ik alles bij elkaar heb en niet meer meteen kwijt kan raken zélfs niet bij een crash.

Nu heb ik al een keertje een website gemaakt voor een kennis (www.pitsolutions.eu , heeft totáál NIKS met handwerken te maken), en dat was eigenlijk ook net haken; priegelen, frummelen, frunniken, uitproberen, weghalen, veranderen, uithuilen en opnieuw beginnen. Maar leuk was het wel !

En nu wil ik dus eentje voor mezelf - ik heb tenslotte de webspace er nog voor. Alleen in welke vorm het allemaal moet komen, daar ben ik nog niet uit. Wellicht wil ik er zelfs nog meer hobbies en interesses op kwijt, maarja, ik moet natuurlijk wel een beetje aan mijn hoeveelheid ruimte denken .

Wie heeft er ook al eens een website opgezet (zónder frames, dus met CSS, want het open sourceprogramma dat ik gebruik ondersteunt geen frames) en heeft nog een goeie tip ??
Back to Top
Rubia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 13:48
Wat veel gedaan wordt tegenwoordig is een weblog. Kun je dus van dag tot dag of van project tot project je ervaringen neerzetten. Natuurlijk met foto's.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 14:11
Wordt dat geen enorme doolhof ?? Ik kom wel eens al googelend op weblogs terecht, maar dan kom ik nooit meer terecht op het item dat ik had gegoogeld. Ik dacht zelf meer aan een uitgebreide (en uitdijende) boomstructuur.
Ik heb al een voorlopig stukje van een begin- en een vervolgpagina, maar moet eerst flink met het fototoestel aan de gang ! Over een dag of wat ga ik de eerwste dingetjes wel uploaden, kunnen jullie mijn verrichtingen volgen.

En het hoeft eigenlijk niet zozeer een 'dagboek' te worden, wat voor mij redelijk synoniem is met een weblog. Meer een soort archief / database.

Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 19:40

bij je internetabonnement kun je ook een eigen homepagina aanmaken,dit heb ik al eens gedaan bij chelle destijds.met het programma frontpage kun je heel gemakkelijk webpagina´s aanmaken

groetjes tine
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 19:47
Ik heb inderdaad webspace bij m'n provider, maar met Frontpage kan ik niet zo best uit de voeten. Ik gebruik het open-source programma Nvu, dat speciaal is gemaakt voor Mozilla-gebruikers. (Uiteraard heb ik ook Mozilla). In FP gemaakte sites worden met Mozilla niet altijd goed weergegeven, dus dat ligt niet voor de hand.
Ook gebruik ik weinig standaard dingetjes, maar vind het juist leuk om alles zelf te ontwerpen.
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 20:36

Dit alles gaat mijn pet te boven, maar ik wens je alvast veel succes.

Groetjes van een digibeet

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 21:03

ook ik heb hier geen verstand van maar veel succes

groetjes Thea

groetjes Thea
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2007 om 21:12

Urhm.. Ik heb weleens websites gemaakt, maar meestal met een i-frame.

Ik denk niet dat ik je kan helpen helaas. Het is ook als weer een poos terug dat ik voor het laasts een website heb gemaakt (vorig jaar).

Groetjes, Yvonne
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2007 om 09:19
Ik heb inmiddels een beginnetje. Zoals het er nu uitziet zal het vermoedelijk niet blijven, en ik moet nog wel iets aan de snelheid doen denk ik (al kan het ook aan mijn eigen laptop liggen; die is zo traag als dikke stroop sinds ik een nieuwe DVD-speler erin heb. )

Het is nog niet veel, alleen nog maar de eerste uitwerking van een idee en een structuur. Verwacht ook nog niet er iets op te vinden, maar als je wilt mag je wel vast een kijkje nemen (en me eventueel eerlijk zeggen waar ik de fout in ga).

Dat de plaatjes (nog) niet zo duidelijk zijn weet  ik; ik wil ze natuurlijk zo scherp mogelijk, maar mijn webspace is beperkt, dus daar moet ik nog iets op vinden. Misschien zijn gifjes niet he ideale formaat ?

De voorlopige resulaten vind je hier

Back to Top
Rubia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2007 om 10:03
Bij www.msn.nl kun je ook een webspace maken. Het ontwerp van je pagina vind ik leuk. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Back to Top
happyknitter26 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2007 om 10:17

hoi marleen

Dat gaat toch de goede kant uit...

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>Fabie
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 00:43
Ik heb inmiddels een algemene werkbeschrijving voor linthaken aangemaakt (via het hoofstuk 'haken') en twee patronen ( de tas en de shagbuidel). Volgens mij werken alle linkjes. Wat nog niet werkt, heb ik gewoon nog niet gemaakt.

Jeetje, een website voor jezelf maken is veel leuker dan voor een ander ! En dat wás al zo leuk ! 't Is eigenlijk net een soort hadwerken.

Leuk. Punnik je eigen website
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 09:52

Hoi Marleen,

Heb even gekeken, ziet er goed uit!

Groetjes Carla

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 10:20
Ik heb nu net een gastenboek aangemaakt (zal proberen niet te veel foefjes er in te stoppen, maar met mijn eigen knutsel wil ik wel wat dingetjes uitvogelen natuurlijk.) Staat wel stomme reclame op, maar ik wil het wel graag gratis houden natuurlijk.

Van handwerken komt nu niet veel, maar eigenlijk is een website maken gewoon knutselen zonder rommel ! kan het iedereen  -die van priegelen houdt- van harte aanbevelen, hoor !
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 10:59
Hoi Leentje

Het wordt echt mooi.

Hoe maak je het konijntje.
Wij zijn als handwerkmoeders voor de lagereschool weer opzoek naar leuke dingen voor het nieuwe schooljaar.
En het moet voor die kinderen echt niet te groot zijn, net wat je zegt. Het is leuk als je van een broddellapje nog iets leuks kunt maken.

Groetjes Cormout
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 12:25
Haha, ja die is super ! Ik heb dat fotootje van de site gehaald waar (in het engels, maar de plaatjes spreken voor zich) de beschrijving staat, maar voor mijn eigen site moet ik natuurlijk nog mijn eigen foto's maken. mag niet zomaar knippen en plakken, he.

Voorlopig vind je die beschrijving dus alleen nog maar  hier
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 18:33
Ik heb net ook een (tijdelijk, want ik moet het natuurlijk even zelf maken ivm copyright en ik wil een bétere foto) plaatje gevonden van een gebreid broche. Ik heb er in de vierde klas (groep 6) zelf indertijd tientallen gebreid.
Ik zal de - zeer ingewikkelde-  beschrijving zo even aanmaken, staat-ie vanavond online.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 23:49
En mijn nieuwe project-in-wording, de kampvlag voor de scouting, staat er inmiddels ook bij. Dat wordt dus wéér een weekje ofzo niet haken en breien. Beetje last van het vrijwilligerssyndroom geloof ik ; ik kan 100 keer zeggen dat ik geen tijd heb, maar als ze me vragen, zeg ik tóch altijd weer ja. 
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2007 om 00:28

Ik kan je helaas nioet helpen, werk zelf met netobjects en dat is een duur programma en het heeft ook nog wel her en der een foutje. Gelukkig kan ik de site van mijn man helemaal bijhouden en dat is wel leuk maar ik weet er eigenlijk maar weinig van. Is wel lachen want iedereen vind het zo knap dat ik die website doe. Tja 

Maar succes in ieder geval

All you need is love.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2007 om 08:54
Ik werk met Nvu van Mozilla, en dat is wel enigszins beperkt in zijn mgoelijkheden in die zin, dat het geen frames ondersteunt. Echter, ik heb begrepen dat dat alweer een beetje achterhaald systeem is, dus geen probleem daarmee.
Om echter alles precies te krijgen zoals ik wil (bijvoorbeeld geen onderstreping van de links, andere kleuren randen om tabellen, allerlei kleurdetails, heb ik me wel een beetje moeten verdiepen in HTML, want het wérkt wel, maar er zijn geen stnadaard knopjes voor, dus moet je steeds de bron in. Maar da's ook wel weer een uitdaging eigenlijk.
Het is daardoor wel een heel fijn programma om het een beetje te léren, en aangezien voor mij de krach vaak in de eenvoud zit, kan ik er prima mee uit de voeten. Maar als ik ooit nog eens mijn handen op iets als Dreamweaver kan leggen...........
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns