Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Muis Lodewijk

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
quintriv View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer quintriv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Muis Lodewijk
    Posted: 23 Juni 2009 om 19:07

Hallo,

Onlangs heb ik via dit forum het patroon van lodewijk de muis gevonden op de website http://zijmaakthet.web-log.nl/lodewijk.pdf, ik vond hem zo leuk dat ik er gelijk met een rondbreinaald aan begonnen ben.

Helaas loop ik vast nadat ik de oortjes heb gebreid. Daarna begin je aan de 'achterkant van de kop' waarbij je 2 keer 5 steken opneemt van de snuit. Op de bijhorende foto op bladzijde 7 zijn er echter 16 steken. Kan iemand me uitleggen wat hier de bedoeling is?

Groetjes, Quintriv

Vrolijkheid is als de zonneglans van het leven
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2009 om 19:27

ik heb even gekeken maar daar kom ik ook niet uit.

misschien is er iemannd die hem al wel gemaakt heeft en die het wel weet.

succes

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2009 om 19:30
Ik heb zelf lodewijk nog niet gemaakt dus ik weet het niet, maar zijn er bij die 16 geen eerdere steken (steken die je eerder moest laten rusten)???
odette
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2009 om 20:37

ik heb hem wel gemaakt,lodewijk is best moeilijk.ik ben nu moe en ga naar m,n bedje toe,als je geduld hebt zoek ik het van de week even voor je op.

het beertje is trouwens gemakkelijker.

groetjes puck

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dikky Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2009 om 20:53

Ik denk dat ik degene ben geweest die je opgezadeld heeft met het patroon van Lodewijk. En inderdaad zoals Pelote (Puck) al zegt is Carolus (de beer) makkelijker. In Victoria (de teckel) zitten nog meer technieken. Wel is deze speciaal voor de rondbreinaald geschreven en heeft een handige bijlage waarin de technieken apart worden uitgelegd.

Maar nu je vraag over de achterkant van de kop. Even zo uit mijn hoofd, maar ik denk dat ik het nog wel weet. De 2 maal 5 steken zijn de onderste steken aan de kant van de nek. Je begint te breien bij de tweede 5 steken, dus midden achter. De overige steken laat je op je veiligheidsspeld of draad staan. Die gebruik je later om het hoofd dicht te mazen.
Met de 10 steken op de naald ga je nu niet rond maar heen en weer breien. Het schema wijst daarin zichzelf mits je op de juiste plek begint.

Veel succes er maar weer mee. Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is geworden.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2009 om 13:01

ben het helemaal met dikke eens,maar je moet het heelllllllllll goed lezen.dan kom je er wel uit.

succes ermee.

groetjes puck

Back to Top
quintriv View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer quintriv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2009 om 18:30

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Helaas kom ik er nog steeds niet uit, ik kan de 10 steken ophalen maar blijf dan met het schema met de 16 steken zitten. In ieder geval al wel goed om te weten dat ik midden achter moet beginnen.

Ik hoop dat iemand het me uit kan leggen.

Groetjes, Quintriv

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dikky Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2009 om 21:53

Ik ga nog een poging voor je wagen om de 16 steken uit te leggen.
Je hebt dus begrepen dat de steken tussen de oren in de wacht blijven staan en later worden vastgehecht met het uiteinde van het flapje. Dat is al een goed begin.
Dan heb je dus 16 steken te verdelen over 2 naalden. Dat doe je als volgt en dat zie je ook zo op het plaatje staan. Op de rechternaald zet je 5 steken en op de linkernaald zet je 11 steken. Je begint te breien over de naald met de 11 steken en dat klopt dan ook met het schema: 5r o 1r (pijltje) (3) wat betekent 5 recht 1 overhaling (samen 7 steken) 1 recht (worden 8 steken in totaal), pijltje beteken keren en de 3 tussen haakjes zijn de steken die je op de naald overhoudt (maakt samen 11 steken.
Ik hoop je zo weer op weg te hebben geholpen. Deze keer maar het patroontje erbij gepakt want zo uit het hoofd kan ik Lodewijk ook niet maken. Het is dan ook beslist niet het makkelijkste breiwerkje. Dus petje af als het je gaat lukken hoor. Wel een plaatje showen als Lodewijk straks klaar is want ik ben reuze benieuwd naar het resultaat.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
quintriv View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer quintriv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2009 om 19:19

Hoi Dikky,

Onwijs bedankt voor je uitleg, het is gelukt! De bovenkant is nu helemaal af dus nu verder met de armpjes en beentjes.

Ik zal proberen als ie af is een foto te plaatsen.

Liefs, Quintriv

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dikky Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2009 om 22:12

Ben blij dat het gelukt is. Het werd even zo akelig stil bij deze topic.
Nou wordt ie alleen nog maar makkelijker. Het is gewoon even haar manier van werken door zien te krijgen.
Ik ben benieuwd naar je foto's en natuurlijk ook benieuwd of je je na deze nog gaat wagen aan meer van haar leuke patroontjes. Er komt over een aantal weken nl. ook nog een grotere muis van haar uit (Suzie). Ben nu al benieuwd naar de nieuwe patroontjes van deze muis en een aapje.
Lees hiervoor ook nog maar eens de topic van Pelote in de koffiecorner.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2012 om 19:00
Kan iemand mij aan dit patroon helpen van Lodewijk Muis?
Heb me al blind gegoogled!
Alvast bedankt voor de moeite!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns