Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenafwerken haakwerk

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
new.houses View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: afwerken haakwerk
    Posted: 02 Juli 2009 om 14:45

Heb een poging gewaagd om een granny square te haken. Je moet dan iedere toer een nieuwe kleur gebruiken. Hoe doen jullie dat met de draad van de oude kleur? Gelijk afwerken of pas als je alle squares af hebt?

groetjes Daisy
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2009 om 14:53
Het beste kun je de draad in de nieuwe kleur en de afgeknipte draad in de oude meten wegwereken door ze zo vermogelijk mee te haken in de rest van je werk. Als je zeker weet dat de draad GOED vastzit (eventueelo nog met een knoopje en een extra doorhaling door een rijtje streken) kun je ze afknippen.

Ik zou dat tijdens het haken doen, want als je een hele plaid haakt en je ewacht tot je klaar bent, dan zit je met een onmeunige berg van die spaghetti.

Doe het echter wel stevig en zorgvuldig, en vermijd de franse slag : ik heb hier de meest prachtige plaids in vierkantjes liggen die ik na een paar jaar eigenlijk weg kan doen, omdat door slordig afhechten de gaten er in het gebruik invallen, en er geen repareren meer aan is. Dood- en doodzonde. Als ik toen wist wat ik nu weet....

bezuinig nooit, nooit NOOIT op een knoop en een nette afwerking.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
new.houses View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2009 om 16:32

L33ntje, een gewaarschuwd mens telt voor "3" zullen we maar zeggen, maar je maakt het er niet gemakkelijker op , gaat dus heel veel moeite kosten om netjes alle draadjes af te werken heb ik al door.

Dank je wel voor je snelle advies.

groetjes Daisy
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2009 om 18:43
het wegwerken van je draadjes is echt heel belangrijk,ook ik heb een deken liggen van 25 jaar geleden,overal los.Nu weet ik beter,het is een vervelend werk,maar wel het beste.meehaken is niet altijd afdoende,dan komen ze er soms toch nog uit.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns