Rondbreinaald voor sokken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 Juli 2009 om 08:42 |
Ik heb ineens helemaal de smaak te pakken voor het sokkenbreien.
Ik ben begonnen op 5 naalden van 20 cm, maar werd helemaal gestoord van die lange naalden. Eerst maar eens met 4 verder gegaan -wat al stukken beter ging - en daarna het werk overgezet op handschoenennaaldjes (10 cm). Die zijn echter weer net te klein, (ik prik in mijn pink steeds) dus ik denk ik dat ik maar 15 cm naalden ga bestellen. Er schijnt echter ook een speciale rondbreinaald te zijn voor sokken. Bij Storm op Zolder is die echter niet meer te krijgen, (staat al een half jaar op voorlopig niet leverbaar) en ik kan hem op Internet ook niet meer vinden. Het zijn twee korte punten met een soort elastische draad ertussen. Heeft iemand toevallig nog zo'n ding liggen die ik kan overnemen of weet iemand een ander adresje waar je ze kunt krijgen ? Ik weet dat je ook sokken kunt breien op een normale rondbreinaald, maar afgezien van dat ik die dikte (2.5) net niet heb, heeft het ook niet mijn voorkeur. Ik kan op 4 naalden volledig naad- en gatloos breien, en op een lange rondbreinaald lukt me dat niet, ik knik alleen mijn naald. ![]() |
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Die naald die storm op zolder verkoopt is echt heel lekker om mee te werken, een vriendin van mij heeft er zo eentje en die heb ik een tijdje van haar geleend met het idee er zelf eens een te kopen. En ik zou ook niet weten waar je kan kopen. Weet zij van storm op zolder geen ander adresje?? Een gewone sokkenrondbreinaald van 25 cm breid ook lekker (dat is zonder elastiek tussenstuk) maar daar kan je niet echt dames en kleine maatje mee breien. Het lukt mij alleen om er herensokken mee te breien met minstens 66 steken en liever meer. Ik vind het zelf heel prettig breien met 5 korte sokkenaladjes (van 15 cm), 10 cm is iets te kort voor sokken. Maar de magic loop (met een lange/gewone rondbreinaald van ongeveer 1 meter fo 1,20) gaat ook heel erg goed. Maar het hangt er dan heel erg vanaf met wat voor een merk naald je werkt. Met de naalden van knitpicks en de drops naalden gaat het goed vind ik maar ik heb een ander onbekend merk er daar gaat het helemaal niet mee, terwijl dat verder om mee te breien een goede naald is. De kabel moet heel soepel en dun zijn. |
|
![]() |
|
Molemieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1909 |
Wat is er zo speciaal aan een sokkenrondbreinaald?? Ik wil wel eens kijken of ze ze hier in de buurt hebben hoor. Dan wil ik er zelf ook wel één Groetjes Daisy |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
http://www.knitpicks.de/europe_needles/English/Dealers.htm Misschien kan je hier iets vinden,er zijn wel wat duitse adressen. |
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
Corry, helaas, de sokkenrondbreinaald is niet van knitpicks. Ik google me echt het schompes, maar de enige links die ik krijg is voor sokken op vier/vijf naalden en twee tegelijk op een gewone rondbreinaald, maar dat zoek ik niet. Ik moet echt specifiek DIE naald hebben. Snik.
|
|
|
|
![]() |
|
Dikky ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 November 2007 Status: Offline Points: 2403 |
Ik weet wel dat yvon hem aan knitpicks heeft geshowd om na te laten maken. Maar of dat gaat gebeuren, weet ik dus weer niet. Verder heb ik bij een sokkenbreigroep gehoord dat dames ook met de allerkortste rondbreier sokken breien. Dat schijnt ook te gaan. Ikzelf magic loop liever met een langere (100 cm minimaal). |
|
Groetjes,
Dorine |
|
![]() |
|
Kelly ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Oktober 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1200 |
een sokken-rondbreinaald.. ik wist niet dat het bestond.. maar wat zou het me wel helpen..
![]() |
|
Groetjes Kelly
|
|
![]() |
|
Ik heb inmiddels antwoord gekregen van Yvonne van Storm op Zolder :
Helaas erg weinig kans dus dat ze weer een keer gaan opduiken. Heel jammer.Dan maar op zoek naar een tweedehands paar. Er is ook niet echt een naam voor ofzo, andders zou je ze makkelijk kunnen vinden op Ebay ofzo. Ik ga als volgende poging Ravelry maar eens proberen. |
|
|
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
Dat is zeker jammer dat ze niet meer te koop zijn. Was nog wel van plan om op een volgende beurs te proberen er eentje te kopen. Nou ja misschien komt knit picks er met eentje......
|
|
![]() |
|
Ja, ik baal er ook behoorlijk van. Ik ben best wel creatief, maar een rondbreinaald valt volgens mij echt in de vategorie dingen die je gewoon absoluut niet zelf kunt maken. Ik zou althans niet weten hoe, en geen vertrouwen er in hebben dat het langer dan een halve sok meegaat.
|
|
|
|
![]() |
|
Ik heb een paar jaar terug zelf een korte rondbreinaald gemaakt . Ik gebruikte de puntjes van bamboe sokkennaaldjes (ongveer 6 cm) en als tussen stukje een stukje scoebiedoe draad. Het werkte best wel goed en ging langer dan een halve sok mee maar toch na 2 paar sokken scheurde de scoebiedoe draad door bij de aanhecht plek aan het naaldpuntje. Dus helemaal optimaal was het niet aangezien het best wel veel werk was (voor manlief dan) om de naaldpuntjes netjes en met gladde overgang aan de scoebiedoe te bevestigen.
|
|
![]() |
|
Waarmee had je ze vastgezet dan ? Want dat heb ik allebei nog wel in huis........kan het toch niet laten even te gaan prutselen natuurlijk.....
|
|
|
|
![]() |
|
Ik had een breinaaldje doorgeknipt en aan de knip kant een beetje dunner gemaakt zodat daar precies de scoebiedoe omheen paste dit vast gezet met een drupje secondelijm. Bij dat smaller gemaakte stukje had ik een randje laten staan ter dikte van de scoebiedoe, zodat het mooi aansloot zonder uitsteeksels.Eventjes een fijn schuurpapiertje eroverheen en klaar. Heb naar foto's gezocht op mijn pc maar een tijdje terug is de pc gecrashed en ik kan helaas de foto's niet meer vinden. |
|
![]() |
|
Annita ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 Januari 2011 Locatie: Katwijk aan Zee Status: Offline Points: 772 |
Hier worden ze ook verkocht!
![]() www.walhalla.nl Als de link niet werkt, zoek dan via Google naar; walhalla Kijk bij Breinaalden: Addi Groetjes Annita ![]() Ik probeer de naam van de site steeds te wijzigen, maar dit lukt elke keer niet!!! ![]() |
|
![]() |
|
Annita ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 04 Januari 2011 Locatie: Katwijk aan Zee Status: Offline Points: 772 |
http://www.wereldwol.nl
Klik bij zoeken, rondbreinaald 20 cm; en u komt vanzelf op de goede site terecht!! Anders kijken bij breinaalden!! Ze hebben ze van 20 en 30 cm. en verschillende diktes!! Ik gebruik ze zelf ook altijd!! Succes!! Groetjes Annita ![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |