Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Rondbreinaald voor sokken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Rondbreinaald voor sokken
    Posted: 07 Juli 2009 om 08:42
Ik heb ineens helemaal de smaak te pakken voor het sokkenbreien.
Ik ben begonnen op 5 naalden van 20 cm, maar werd helemaal gestoord van die lange naalden. Eerst maar eens met 4 verder gegaan -wat al stukken beter ging - en daarna het werk overgezet op handschoenennaaldjes (10 cm). Die zijn echter weer net te klein, (ik prik in mijn pink steeds) dus ik denk ik dat ik maar 15 cm naalden ga bestellen.

Er schijnt echter ook een speciale rondbreinaald te zijn voor sokken. Bij Storm op Zolder is die echter niet meer te krijgen, (staat al een half jaar op voorlopig niet leverbaar) en ik kan hem op Internet ook niet meer vinden. Het zijn twee korte punten met een soort elastische draad ertussen.

Heeft iemand toevallig nog zo'n ding liggen die ik kan overnemen of weet iemand een ander adresje waar je ze kunt krijgen ?

Ik weet dat je ook sokken kunt breien op een normale rondbreinaald, maar afgezien van dat ik die dikte (2.5) net niet heb, heeft het ook niet mijn voorkeur. Ik kan op 4 naalden volledig naad- en gatloos breien, en op een  lange rondbreinaald lukt me dat niet, ik knik alleen mijn naald.

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 10:35

Die naald die storm op zolder verkoopt is echt heel lekker om mee te werken, een vriendin van mij heeft er zo eentje en die heb ik een tijdje van haar geleend met het idee er zelf eens een te kopen. En ik zou ook niet weten waar je kan kopen. Weet zij van storm op zolder geen ander adresje??

Een gewone sokkenrondbreinaald van 25 cm breid ook lekker (dat is zonder elastiek tussenstuk) maar daar kan je niet echt dames en kleine maatje mee breien. Het lukt mij alleen om er herensokken mee te breien met minstens 66 steken en liever meer.

Ik vind het zelf heel prettig breien met 5 korte sokkenaladjes (van 15 cm), 10 cm is iets te kort voor sokken.

Maar de magic loop (met een lange/gewone rondbreinaald van ongeveer 1 meter fo 1,20) gaat ook heel erg goed. Maar het hangt er dan heel erg vanaf met wat voor een merk naald je werkt. Met de naalden van knitpicks en de drops naalden gaat het goed vind ik maar ik heb een ander onbekend merk er daar gaat het helemaal niet mee, terwijl dat verder om mee te breien een goede naald is. De kabel moet heel soepel en dun zijn.

odette
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Molemieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 10:54

Wat is er zo speciaal aan een sokkenrondbreinaald?? Ik wil wel eens kijken of ze ze hier in de buurt hebben hoor. Dan wil ik er zelf ook wel één .

Groetjes Daisy

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 11:01

http://www.knitpicks.de/europe_needles/English/Dealers.htm

Misschien kan je hier iets vinden,er zijn wel wat duitse adressen.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 11:31
Corry, helaas, de sokkenrondbreinaald is niet van knitpicks. Ik google me echt het schompes, maar de enige links die ik krijg is voor sokken op vier/vijf naalden en twee tegelijk op een gewone rondbreinaald, maar dat zoek ik niet. Ik moet echt specifiek DIE naald hebben. Snik. 
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dikky Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 22:30

Ik weet wel dat yvon hem aan knitpicks heeft geshowd om na te laten maken. Maar of dat gaat gebeuren, weet ik dus weer niet.

Verder heb ik bij een sokkenbreigroep gehoord dat dames ook met de allerkortste rondbreier sokken breien. Dat schijnt ook te gaan. Ikzelf magic loop liever met een langere (100 cm minimaal).

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Kelly View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kelly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2009 om 09:01
een sokken-rondbreinaald.. ik wist niet dat het bestond.. maar wat zou het me wel helpen..  ik heb namelijk altijd een heel kleine opening tussen de naalden, hoe vast ik m'n draad ook aantrek.. dit zou hiermee dus verleden tijd kunnen zijn.
Groetjes Kelly
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2009 om 15:43
Ik heb inmiddels antwoord gekregen van Yvonne van Storm op Zolder :

Citeer

Hoi Marleen,

De betreffende naald wordt helaas niet meer gemaakt door de leverancier in de VS (deze lijkt ook van de aardbodem verdwenen…) Wij hebben als impoteur van de KnitPro breinaalden bij hen het verzoek neergelegd om te bekijken of KnitPro deze soort naald in produktie zou kunnen nemen… Hopelijk dat dat er in de toekomst nog van gaat komen.

Groetjes,

Yvon

Helaas erg weinig kans dus dat ze weer een keer gaan opduiken. Heel jammer.Dan maar op zoek naar een tweedehands paar. Er is ook niet echt een naam voor ofzo, andders zou je ze makkelijk kunnen vinden op Ebay ofzo.

Ik ga als volgende poging Ravelry maar eens proberen.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2009 om 19:52
Dat is zeker jammer dat ze niet meer te koop zijn. Was nog wel van plan om op een volgende beurs te proberen er eentje te kopen. Nou ja misschien komt knit picks er met eentje......
odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 19:00
Ja, ik baal er ook behoorlijk van. Ik ben best wel creatief, maar een rondbreinaald valt volgens mij echt in de vategorie dingen die je gewoon absoluut niet zelf kunt maken. Ik zou althans niet weten hoe, en geen vertrouwen er in hebben dat het langer dan een halve sok meegaat. 
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2009 om 09:19
Ik heb een paar jaar terug zelf een korte rondbreinaald gemaakt . Ik gebruikte de puntjes van bamboe sokkennaaldjes (ongveer 6 cm) en als tussen stukje een stukje scoebiedoe draad. Het werkte best wel goed en ging langer dan een halve sok mee maar toch na 2 paar sokken scheurde de scoebiedoe draad door bij de aanhecht plek aan het naaldpuntje. Dus helemaal optimaal was het niet aangezien het best wel veel werk was (voor manlief dan) om de naaldpuntjes netjes en met gladde overgang aan de scoebiedoe te bevestigen.
odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2009 om 10:30
Waarmee had je ze vastgezet dan ? Want dat heb ik allebei nog wel in huis........kan het toch niet laten even te gaan prutselen natuurlijk.....
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer odette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2009 om 12:14

Ik had een breinaaldje doorgeknipt en aan de knip kant een beetje dunner gemaakt zodat daar precies de scoebiedoe omheen paste dit vast gezet met een drupje secondelijm. Bij dat smaller gemaakte stukje had ik een randje laten staan ter dikte van de scoebiedoe, zodat het mooi aansloot zonder uitsteeksels.Eventjes een fijn schuurpapiertje eroverheen en klaar.

Heb naar foto's gezocht op mijn pc maar een tijdje terug is de pc gecrashed en ik kan helaas de foto's niet meer vinden.

odette
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2011 om 17:29
Hier worden ze ook verkocht!
www.walhalla.nl
Als de link niet werkt, zoek dan via Google naar; walhalla
Kijk bij Breinaalden: Addi

Groetjes Annita

Ik probeer de naam van de site steeds te wijzigen, maar dit lukt elke keer niet!!! Het is géén WALHALLA, MAAR WOL.....!!! Ik hoop dat u het begrijpt!!!
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2011 om 17:31
http://www.wereldwol.nl

Klik bij zoeken,
rondbreinaald 20 cm;
en u komt vanzelf op de goede site terecht!! Anders kijken bij breinaalden!!
Ze hebben ze van 20 en 30 cm. en verschillende diktes!!
Ik gebruik ze zelf ook altijd!!
Succes!!
Groetjes Annita
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns