Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenYoepie!!!Nu ook bij hobbydoos!!!!!

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Yoepie!!!Nu ook bij hobbydoos!!!!!
    Posted: 06 Juli 2009 om 11:26

Gisteren was ik wat in Renske's winkel aan het rondkijken en ik viel bijna van mijne stoel!!!

Wat blijkt ? Renske verkoopt vele draadjes van Bergere De France!!!!!

Ik weet nu niet of dit reeds een tijdje is of net maar het is alvast héél leuk nieuws!!!!!!!!!

Merci!!!Renske!!!!!!

Bergerefan!!!!!!Perle!!!!!!

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2009 om 13:55

waar zie ijij dat staan,perle.

en vindt jij echt alle wol van bergere fijn,sommige vindt ik heel erg gaan pille of pluizen.

groetjes puck

Back to Top
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2009 om 14:13

Ja dat klopt, zeer binnenkort lever ik ook Bergere garens.

Wij zijn nog bezig om alles in te lezen en de nieuwe patronen online te zetten. Zodra alles draait dan zijn jullie de eersten die het krijgen te horen.

De garens kun je hier vinden http://www.hobbydoos.nl/winkel/menu/bergere-de-france192.asp

Er zit nog wel een levertijd van 2 weken op, in augustus hoop ik de complete collectie op voorraad te hebben.

Een voorproefje

Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2009 om 14:21
Oeh, leuk!
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2009 om 17:38

Inderdaad!!!Zeer leuk!!!!!!!

En Puck (om je vraag te beantwoorden)...ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met de wol.Het is mischien raar om te zeggen maar soms als ik met bv Phildar brei (die zeker ook goeie wol is) zitten er nu en dan wel es een knoopje in de draad en heel vervelend maar dan moet je wel een hele naald terugkeren(indien je geen knoopjes in je werk wilt) en bij Bergere heb ik dit nog nooit gehad.

Het pluizen of pillen vind ik eigenlijk heel goed meevallen.Ik werkte vroeger in een kledingzaak met héél dure truien en de kwaliteit van die truien? Je had erbij kunnen wenen!Evt kun je (indien nodig) es zo'n machientje gebruiken voor de pluisjes? Iedere trui blijft hiermee langer nieuw.

Heel goeie draadjes voor bv kinderen zijn...ideal, caline, ciboulette en barisienne en sport niet te vergeten!!!!Knuffeldraadje,annecy en doussine zijn klassiekers!Onfeilbaar.

Eclair en pompons zijn nieuw maar die zijn superleuk.fantasia is terug een goed en zeer gekend draadje. Jaspee is de max!!!!!!!En terug héél goed te combineren met sport! Magic is een superdraadje dat vlug breit en waar je steken mooi in uitkomen(bv kabels)

Waar ik nog niet mee gewerkt heb en dit zekers wil leren kennen is dus het draadje cocoon en Baltic! Er staat een maxivest(in cocoon) op pag 10 in de catalogus en als je er de breibeschrijving bijneemt zie je op het laatste blad van dit boekje een foto van het rugpand en die is schitterend! En baltic lijkt me een draadje dat onmisbaar zal zijn!!!!!Naald nr 5 en mooie kleuren.Voor truien, tunieks of de nieuwe jurkjes enzv....

Ja,jullie lezen het...mijn moeder breidde reeds uit de bergere van toen ik nog kind was en ik was toen al fan...De modellen vind ik steeds tof en zeer draagbaar en de beschrijvingen zijn héél gemakkelijk te volgen.Ook is er voor elk wat wils,dames,heren,kinderen en jonge meisjesmode enzv.

Nogmaals Merci Renske!!!!!!!Ik ben er zeker van eenmaal jullie Bergere kennen jullie ook dik tevreden zullen zijn.

Groetjes,Perle!

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2009 om 18:24
de wol die ik van dit merk had vond ik ook zeer geslaagd, en drie keer raden wie mij zo enthousiast kreeg, whoehaaaa!  Ik heb er twee truien voor Hema van gebreid, en die is nogal "slijtig" op z'n zachts gezegd! Heel tof, renske!
Back to Top
hobbydoos View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2009 om 20:59

Ik ben zelf ook behoorlijk enthousiast over de patronen en garens.

Ik heb een stalenboekjes met  van alle kleuren en kwaliteiten een 2 cm strengetje, tevens staan daar alle foto's van de patronen in. Je kunt dan thuis eerst alles bekijken en voelen. Bij je eerstvolgende bestelling krijg je dan de aanschafwaarde van het stalenboekje retour.

Nog twee als voorproefje, over 2 maanden zijn ze allemaal (zo'n 200) te vinden op de site.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2009 om 21:14

Dat is het fijne van bergere,die stalenboekjes,kan je goed de kleur zien en het garen.patronen zijn ook altijd de moeite waard.Ik heb in het verleden verschillende keren bergere gebruikt,prima garen.

Bovendien zit bij elk merk garen wel eens een soort tussen die pilt of niet prettig is.

Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 12:12
Zeg Perle, ik begrijp dat je wol verzameling uitgebreidt gaat worden. En dan bedoel ik groter worden en niet opgebreid
Groeten Jacqueline
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 12:17

proest, onze perle kennende allebei waarschijnlijk...

Maar die "caline" (denk ik toch dat het was Perle zal me wel verbetrenen indien fout) lijkt me heel tof voor een babydekentje... Heb net te horen gekregen dat ik "misschien" tante ga worden, maar is allemaal nog zeeeeeer pril...  

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 12:41

gefeliciteerd, Chrisje! hopelijk gaat alles goed. En juist omdat je ht zo vroeg weet kan je bedenken wat je allemaal gaat breien voor de komende kleine!

De patronen zien er super leuk uit. Mooi ook. Jammer wat dat betreft dat Manuel een jongen is. Je ziet zulke leuke dingen voor meisjes. Ik mis wel eens leuke patronen voor jongens. Al heb ik niets te klagen. Als ik alle jongens patronen wil breien die ik hier thuis heb liggen ben ik niet klaar voor Manuel een jaar of 20 is....

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 12:45
Chrisje gefeliciteerd. Je hebt nu nog een hele lange tijd op vanalles te maken voor de kleine spruit
Groeten Jacqueline
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 13:12

Originally posted by pien66 pien66 wrote:

Zeg Perle, ik begrijp dat je wol verzameling uitgebreidt gaat worden. En dan bedoel ik groter worden en niet opgebreid

Och!!!!ik kan me er proberen tegen te verzetten maar pfff!!Waarom eigenlijk iedereen verzamelt wel wat(is gebleken in een andere topic)

Ewel!!!!!Ik verzamel dus de coolste wollebollekes die er maar te vinden zijn en ja,soms brei ik ze ook !!!Hahaha!!!!Maar ik kan ze niet zo snel breien als ze er bij komen dus!Steeds verlezen,opkorten van m'n kasten en uitbreidden van de wolkamer!!!!!!!!!!

Je dacht dat ik nu zou gaan zeggen ...geen meer kopen zekers?

Zeg!!!Ik ben niet gek,hoor!!!!!!!!!

Of net wel?Hahahahaha!!!!!!!

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 13:29
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

proest, onze perle kennende allebei waarschijnlijk...

Maar die "caline" (denk ik toch dat het was Perle zal me wel verbetrenen indien fout) lijkt me heel tof voor een babydekentje... Heb net te horen gekregen dat ik "misschien" tante ga worden, maar is allemaal nog zeeeeeer pril...  

Gefeliciteerd Chrisje!!!Super,hé!!!!!!!!Dat word weer druk handwerken!!!!!Wat word het breien of haken, want Chrisje kan supergoed haken. zo mooi gelijkmatig en perfect van draadspanning dus superzacht!Je toonde me ooit es een omslagdoek?Die was supermooi gemaakt.

Ben benieuwd wat het word. Caline is inderdaad een héél goed draadje met mooie kleuren.En strekt ook ver.

Wat mischien ook een idee is is het draadje bergelle 100.Heb jij daar niet es mee gewerkt?Of vergis ik me?Strekt ongv even ver als caline en komt op 2.90 per 50 gr. Wel plotten van 100 gr (dus minder instopwerk) en ook wel mooi van kleur.

Groetjes,Perle!

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 13:36

mijn ervaring is met bergere eigenlijk heel goed.coton fifty fyfty heb ik diverse truien van.bergereine heb ik een kabeltrui van gebreid blijft erg mooi in de was. magic,ideal en sport.en dit jaar vind ik ze erg leuke patronen hebben.ga zo en zo de trui nr 138 breien voor mijzelf ik heb nog magic.

alleen dat pillen wat je kan hebben ,krijg ik niet weg,heb zo apparaatje,maar dat is zo vol.iemaand zei tegen mij met een scheermes maar dat vind ik een beetje link.

groetjes puck en veel plezier met de nieuwe bergere wol.

Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 13:58
Wel nee pelote, ik ga zekers niet verwachten dat je niet meer koopt. Ik ken mezelf als ik ergens iets leuks zie van wol dan koop ik het vast. Ik heb ondertussen ook 3 kratten voorraad terwijl ik me voorgenomen had geen voorraad aan te leggen.
Groeten Jacqueline
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2009 om 18:55

dankje perle, hihi!  ja, mijn haken is iets beter ontwikkeld dan het breien, hahaa! (die pols, hé, die wil al eens niet mee, hoewel breien toch minder schadelijk zou zijn, zeer vreemd...)

Ik dacht aan een dekentje haken op zeer rustig tempo! beetje grany-achtig iets met verschillende kleurtjes die voor jongen en meisje beiden kunnen... Misschien iets in dat nieuwe groen met ecru en dan de afwerking afwachten to we weten wat het zou worden????  Die Bergelle 100 zegt me wel iets, maar ik heb die nog niet zelf gehad...

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 19:17
Ik heb ook al gebreid met die catoen en de kwaliteit is wel goed .Bij ons in Sint)Niklaas hebben ze die ook
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 20:15

Originally posted by pralientje pralientje wrote:

Ik heb ook al gebreid met die catoen en de kwaliteit is wel goed .Bij ons in Sint)Niklaas hebben ze die ook

Ben blij het te horen!!!!

Natuurlijk is de kwaliteit goed!ja!!!!!Ben fan,hé!!!

Nu ja,nogmaals cocoon en baltic wil ik ontdekken maar wacht nu eventjes op Renske!!!!! Want wil bij haar bestellen!Eerst cocoon voor die maxivest!

Maar momenteel? Is Eclair de MAX!!!!!!!!Sjiek?Zacht en gewoon zalig om mee te breien!!!

Bergelle 100 Chrisje!!!Heb er nog niet mee gebreid maar ik geloof sterk dat het een goeie draad is(zit trouwens al enkele jaren in het gamma)dus moet goed zijn!

Popcorn was een superdraadje maar was te duur!Heeft Bergere zelf moeten ondervinden(9.90) per 100 gr.Maar nu hebben ze het opnieuw uitgebracht door een dochterfirma (omdat het wel een superdraadje is)maar aan een veel gunstiger prijs.Identiek maar anders getwijnd.Grappig,hé.Weet ik van een firma die aankoopt aan de Bergere fabriek zelf.Die kopen bv al de kleurloten op die dan toch niet tot fabrikatie gaan enzo.

Ja,Bergere ? Heb niets dan lof!!!!!!!!

Trouwens Barisienne? Acryl? Die is wat stug maar word soepeler naarmate de wasbeurten!Toverbloemenprinses heeft daar een tenue in en die word er alleen maar beter op!

Nu alleen het kind nog elke avond tussen schroeven draaien ...zodanig ze niet teveel groeit!!!!! Schijnt dat kinderen tijdens de zomer het meest groeien!!!!!!!(Zei een dokter ooit!) Dus!!!!!!!!

Hahahaha!!!Trouwens aan iedereen...Fijn weekend!!!!!Perle!

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Juli 2009 om 22:20

Perle,

Ben jij alleen maar fan van Bergere of heb je ook aandelen Bergere?

Groetjes,
Dorine
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns