Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenmuis in huis?

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: muis in huis?
    Posted: 19 Juli 2009 om 12:58

hm, we zoeken alles af, maar vinden niks..; Wel enkele straffe aanwijzingen!!!

*spaanse straathond irma beziet de rest vies en ze mogen op sommige plekjes niet gaan snuffelen in huis... (haar motto: wie niet slim is, moet sterk zijn... )

*poes heeft geen honger (zeer vreemd!!!!) en ligt luid te snurken....

*hondjes doen super-zenuwachtig en piepen de hele tijd

*..... ik vond een paar "keutelkes" van het "juiste" formaat met een piepklein beetje bloed er naast...

Nu is de vraag of die muis nog leeft, waar ze dan eventueel is en of ze in de dikke buik van poes zit?????

Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 13:06
Je hebt dus zo gezegd een uitbuik poes. Nu is dat niet apart wel dat ze de muis opeten. Want laten we eerlijk zijn de meeste huiskatten spelen met zo'n muis, met een beetje mazzel maken ze hem dood maar ja opeten dat is een ander verhaal. Je wilt je diner toch wel uit een pakje of een blikje.
Groeten Jacqueline
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 13:38
hahaha dat is waar , aangezien ik zo wat op den buiten woon vind ik geregeld zo van die ongenodigde levensloze gasten aan de deur van de tuin , een dankbaarheids cadeautje van men poezen
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 14:06
Mijn poes heeft een vreselijke gewoonte, als ze dan al eens een muis vangt (is meestal te lui) dan legt ze ze in mijn pantoffels naast het bed. Denk dat het een kwestie is van "dan mist ze ze zeker niet". Ik kan jullie verzekeren is niet leuk opstaan.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 14:16

Wel ik moet zeggen dat onze Muffin toen ze'n leven nog mooier was en hij es buiten kwam hij de muizen opat met vel en haar!!!!

Bepaalde muizen vond ik dan opgegeten en terug uitgekotst als buitenstebinnen gekeerd terug achter m'n bloembakken en van ratten at hij alleen de kop op!Bwwwwwwwwwwweeeeeekeeeeeessssssssss!!!!!!!!!!!!!!!!Schijnt een verschil te zitten in huismuizen en aardemuizen!

Er loopt een beek achter de tuin en Muffin die prachtige ragdoll kuiste graag de dijken uit met z'n pluimstaart!!!!!!!!!

Maar hij zit dus nu met huisarrest na de affaires met Gizmo!!!En hij komt dus nooit meer buiten!We hebben dus enkel nog Muffin.Romeo is ook verdwenen en Gizmo is gestorven!

Wel zijn er nog onze hondjes ,hé!!!!!!En Knuffel en Snuffel(de twee hamsters!)En Frits de landschildpad die al meer dan 30jaar oud is!

Dus Chrisje!!!!!Ik hoop voor U dat hij dus in de poes z'n buik zit en ...dat hij erin blijft!!!!!!

Anderzijds kun je van dat muizenvelletje nog vlugkes 50 gr wol spinnen?

katoenmuisje of angoramuis?

Groetjes!!!!!Perle!

Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 15:16
ik hoop dat Perle gelijk heeft en dat ze in de maag van de poes blijft
groetjes Thea
Back to Top
merino View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 16:18
Ik vond vanmorgen een muis, dood, voor de buitendeur. We hebben twee poezen, Felix en Ziezo maar zij komen nooit buiten. Nu zag ik net dat de witte kat van de buren hier kwam kijken dus ik denk dat hij hem daar neer heeft gelegd.Leuk he die poezen die dooie dingen aan je komen brengen.
Ik brei in Canada
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 16:20

perle!

waarvoor ga je niet iedere dag een columm schrijven op hobbydoos.ik lees alles met plezier van je.

onze kat eet ook muizen,en woelratten,en ratten laat allen de ingewanden liggen.Maar daar ontfermen de mieren zich weer over of misschien de kippen?

groetjes puck

en een uitbuikpoes dit woord moet in de dikke van dalen komen.

ook : wolaholic

of we moeten zelf een woordenboek uit gaan brengen.

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 16:35

perle, ik heb poes de hele dag niet meer gezien, dus geen idee of het een angoramuis was, haha!

wel ligt er hier een geobsedeerde teckel naar één bepaald punt van de deur te staren (scharnier) dus daar is ze zeker voorbij gesjeesd??? En maar piepen ondertussen en de andere hond kwaad, want die is HAAR scharnier...

Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 16:52

Das de reden waarom ik maar een huisdier meer heb. Alles is van haar, ze was vroeger zelfs bezitterig richting konijn en parkiet. Trouwens ik heb geen huisdier, het dier heeft mij als huismens.

Huismens: persoon handig voor in huis, geeft je eten, knuffelt je,  geeft je aandacht, haalt klitten in je vacht, gaat met je wandelen. Kan overal bij waar jij behoefte aan hebt. Verzorging geen, zorgt voor zichzelf.

Zo ziet volgens mij mijn hond me.

Groeten Jacqueline
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 17:30

Hahahah Jacqueline,

Mijn hond ons ook hoor!! Als een soort verlengstuk om eten uit de koelkast en keukenkastjes te halen en om haar mand te verschonen. Als je haar roept komt ze nooit, ze snapt ook niet waarom ze haar spullen of dingen zal delen met je, terwijl ze wel verwacht dat je van alles minstens haar de helft geeft.. Ja, honden kunnen soms zo eigenwijs zijn

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 18:24

mysterie opgelost... Teckel nero stak z'n neus IN de plint van de kast, ja achter dat scharnier dus, zo gauw Irma even niet keek...  Kijk ik wat beter en blijkt er langs beide kanten van de plint een klein gaatje te zitten... heel klein, maar volgens mij wel groot genoeg voor een muisje...

Plint kan er helaas niet af, zit vast aan die kast, en om nu een kast van vier meter te gaan uitbreken, dat ging mijn lieve ventje wat ver..; Misschien ook omdat hij door het geblaf vandaag niet heeft geslapen??? (had nachtdienst)

Nu de gaatjes dicht gemaakt langs beide kanten (zijn een soort verluchtingsgaatjes) en die arme muis zit daar nu zielig... Vind het wel erg, maar nu even niet flauw zijn, chrisje...  De meiden vonden dat we "haar" met kaas moesten lokken... Tja, op TV gaat dat allemaal vanzelf, hé... maar het is hier Tom & Jerry niet, hé...

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 18:35

Langs de éne kant ben je nu gerust en langs de andere kant?

Tja,jammer van dat mooi angoramuisje!Kon nog een mooie kluwen worden!

Zal je er niet meer mee plagen en slaap lekker komende nacht !

Zonder geblaf dan!Groetjes,Perle!

Tja...Dutroux heeft bij dat muisje vergeleken een veel schoner leven!

Maar?!...Ik zeg niets meer

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 18:51

perle, stel je voor... al die wol nu achter mijn plintje... Zonde, hé... ?

maar of we veel gaan slapen... zal er van afhangen hoe laat het muisje... inslaapt, whéééééééh, arm beestje...  

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 19:07

Ook onze (ex-)kater speelt alleen maar met muizen en vogeltjes. Als ze "het niet meer doen" is het niet interessant genoeg meer, er moet wel leven in zitten!!. Hij/het heeft ook een speciale plek (jammer genoeg IN huis) waar hij zijn slachtoffers neerlegt.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 19:15
Originally posted by Josl Josl wrote:

Ook onze (ex-)kater speelt alleen maar met muizen en vogeltjes. Als ze "het niet meer doen" is het niet interessant genoeg meer, er moet wel leven in zitten!!. Hij/het heeft ook een speciale plek (jammer genoeg IN huis) waar hij zijn slachtoffers neerlegt.

groetjes, Joke

de onze brengt ze meestal naar de buurvrouw, nou ja, het buurmeisje van 2,5 dus, zijn grote liefde... Legt dat dan netjes buiten op haar speelmat, iekes, hihi!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 19:34
Originally posted by inge.v inge.v wrote:

Mijn poes heeft een vreselijke gewoonte, als ze dan al eens een muis vangt (is meestal te lui) dan legt ze ze in mijn pantoffels naast het bed. Denk dat het een kwestie is van "dan mist ze ze zeker niet". Ik kan jullie verzekeren is niet leuk opstaan.

Wat denk je van een levende kikker? Sprong klats op mijn voet toen ik in mijn slof wilde stappen. Ik gillen, mijn prins op 't witte paard rond springen om de kikker in een doosje te doen en buiten te brengen. Ik durfde hem er geen zoen voor te geven, veel te bang dat hij ook in een kikker zou veranderen.

Onze Ziggy legt wel vaak aangevreten muisjes en vogeltjes op de deurmat, dus ze lusten ze wel. Obi is de kikkervanger.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2009 om 23:53

Wij hadden vroeger 2 poezen( 1 peos en 1 kater) en die poes die ving ook van alles en kwam ze netjes brengen hè. Miauwen met beest in de bek, voor jou!!!!!

Soms hele grote zeemeeuwen, die 2x zo graaot waren als de poes. Of ze zat in een hele hoge boom en dan vloog ergens halverwege een duif uit de boom en zij er bovenop duiken! Echt erg, en haar broertje stond erbij en keek ernaar. Soms bracht ze hem wel eens iets zo van, hier heb jij ook wat

All you need is love.

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 08:13
haha, die verhalen!!!! ik zie poes hier nog niet met kikkers en meeuwen.. valt een muis onder je kast nog mee, nou ja, vandaag is het weer een geruzie om wie er naast mag gaan zitten, poes doet nu ook mee... De muis durft er niet uit, of kan er niet meer uit, pffft..; Dieren, hé!  Vandaag gaat peter het volledig toe maken...
Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2009 om 08:45
Wat geniet ik van deze verhalen ..... hier op de flat maak je niet zo veel mee van die dingen .... hooguit eens een vleersmuisje dat op het balkon licht af komt .... maar ik denk dat dat toch wel "plakwol" zou worden.
TONY
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns