|
Reageer ![]() |
Autheur | |
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() Posted: 26 Juli 2009 om 23:04 |
Halo hobbydoosjes weet er iemand hoe men een borduurraam voor Lierse kant zelf kan maken? ik weet dat er 4 latten nodig zijn, om het raam te maken, maar hoe span je het werk op? groetjes rita |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
misschien even bij een kantvereniging ook wel kantkring genoemd navragen? Helaas ik weet het niet! |
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Je neemt 4 stroken grof geweven stof of aida die je zo breed knipt dat je ze dubbelgeplooid rond de 4 houten latten kan draaien. Vastnieten aan de latten en dan kan je de stof waarop je de kant maakt, met grove steken vastdriegen aan de stokken. Nadine |
|
![]() |
|
inge.v ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2268 |
![]() |
Kan jij lierse kant maken??? Wauw!!!!!!!!!!! Ben zelf een geboren Lierenaar en durf er nog niet aan beginnen!! Groetjes |
|
![]() |
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() |
Halo Inge Neen nog niet, ik wou het uitproberen groetjes rita |
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
Ik kijk al uit naar de foto's
|
|
![]() |
|
inge.v ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2268 |
![]() |
Ben ook benieuwd!! Is niet van het makkelijkste maar als je het kunt is het een prachtige handwerkkunst. Veel succes in ieder geval.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Corneliaz ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
![]() |
Hallo, Ben deze link ooit tegengekomen. Misschien kun je er iets mee |
|
Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug. |
|
![]() |
|
![]() |
Halo Corneliaz, bedankt voor de tip, alleen weet ik niet of ik er tule kan op spannen, ik ga het in elk geval uittesten groetjes rita |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
toevallig ben ik een foto van een borduurrraam in een oud techniekenboek tegen gekomen. Bestaat uit een lattenframe. Op de te borduren stof wordt een bandje geregen. En door dit bandje wordt met draad de stof gespannen om het frame. Als je interesse hebt wil ik het wel inscannen? |
|
groetjes,
|
![]() |
|
Kelly ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Oktober 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1200 |
![]() |
[/QUOTE] Wat is de wereld klein.. ik ben ook afkomstig van Lier :-) En Lierse kant is inderdaad een hele uitdaging, maar wel heel mooi.. veel succes ermee..
|
|
Groetjes Kelly
|
|
![]() |
|
![]() |
Halo Judy, dat zou er lief zijn, dan kan mijn man het proberen na te maken, die kan goed knutselen alvast bedankt groetjes rita |
|
![]() |
|
![]() |
komt via de mail naar je toe. en even gegoogeld; http://www.lierscultuuratelier.be/html/contact.html kun je altijd even navragen hoe het tule gespannen moet worden. |
|
groetjes,
|
![]() |
|
![]() |
Halo Judy, sorry hoor, maar ik heb nog geen mail ontvangen mijn adres is walter.wittoeck@telenet.be groetjes rita |
|
![]() |
|
![]() |
net nogmaals gestuurd. Hopelijk is het nu gelukt. Officieel heet het een kantraam, wat je voor liers kant gebruikt. Maar ik kan daarvan nergens een afbeelding vinden. Misschien ook even speuren naar een kantkring bij jou in de buurt op het net? |
|
groetjes,
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |