Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenvakantie-verhaal Nunspeet (nu met foto’s)

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: vakantie-verhaal Nunspeet (nu met foto’s)
    Posted: 08 Augustus 2009 om 16:15

Ik ben al een week thuis, maar kwam er niet aan om mijn vakantieverhaal neer te zetten.

Zaterdag 18 Augustus begon mijn vakantie in Nunspeet. Mijn ouders en broertje kwamen mee om de caravan met voortent neer te zetten. Ik kwam op hetzelfde veldje als vorig jaar, alleen een andere plek. Het veld stond aardig vol in vergelijking met vorig jaar dus dat was erg prettig.
's Avonds met zijn 4-en in de kantine (taveerne) van de camping gegeten en daarna zijn ze naar huis gegaan.
Ik heb de caravan ingericht en daarna naar mensen gelopen die er vorig jaar ook zaten en er nu ook waren. Daar kennisgemaakt met een echtpaar waar ik de rest van de vakantie ben `blijven plakken'
Er was een optreden van `Elvis', helaas was het er niet heel druk maar wel gezellig. Kennis gemaakt met een jong echtpaar dat ook op ons veld stond. Zij hadden vrijgezelle vrienden meegenomen. Heb met 1 gekletst, was wel gezellig.
Later bleek waarom die jongens zich zo gedeisd hielden (tegenover mij..)

De dagen erna rustig aangedaan, veel gelezen en gepuzzeld in boekjes. Veel spelletjes gedaan met kinderen van het veld. Elke avond bij L, de vrouw van het echtpaar dat ik zaterdag had leren kennen kaartspelletjes gedaan.

Dinsdag 21 Juli naar de markt in het dorp gefietst en boodschapjes gedaan. 's Avonds met L gekaart.

Woensdag 22 Juli was er in Elburg een markt, ik erheen op de fiets. Helaas viel de markt tegen, maar de omgeving was er wel mooi. Een aantal foto's gemaakt en weer terug naar de camping. Totaal bijna 26 km gefietst. 's Avonds naar de Bingo geweest, helaas niets gewonnen.

Donderdag 23 Juli een druilerige dag. In de ochtend kwam `buurmeisje' vragen om een spelletje te doen, tegen half 4 kwamen we erachter dat het al laat in de middag was en niemand nog gegeten had (en de meiden nog in pyama zaten)
Ik naar de caravan om een boterham te maken, komt L vragen om te kaarten. Ik met boterham erheen. Met etenstijd ging ik terug naar de caravan. Ik at later, dus nam een boek. Komt de man van L met de mededeling dat zij eten genoeg hadden; of ik zin had om bij hun te eten. Prima! Kreeg van hun een bak rode besjes en een komkommer. Ze hebben thuis een eigen groentetuin en hadden net geoogst.

Vrijdag de 24e bijna 34 km gefietst door de bossen vlakbij Ermelo. Door- en doornat geregend, geschuild onder een carport. Bij aankomst een `binnen- en buitenzwembad' onder de voortent en ernaast aangetroffen. 's Avonds met de buurtjes uiteten geweest naar een pannenkoekenrestaurant. Daarna gekaart met L.

Zaterdag 25 Juli met Magtelt over de Apeldoornse kofferbakverkoop-markt gelopen. Bij haar gelunched en naar de Beekbergse Wolhal geweest. Het was een gezellige middag. 's Avonds bij L en haar man gekaart en gekletst.

Zondag 26e 30 km gefietst door de bossen. Onderweg werd ik gebeld door vrienden die langs zouden komen dat ze anderhalf uur te vroeg waren. Die moesten dus op mij wachten terwijl ik de kortste route naar `huis' nam. Met zijn 3en op terras gedronken en daarna anderhalf uur gewandeld met hun hond door de bossen rondom de camping. In de taveerne gegeten. 's Avonds gelezen en puzzeltjes gedaan.

Maandag eerst naar het centrum geweest om boodschappen te doen. Daarna 20 km gefietst, er was braderie in een dorpje wat niets voorstelden. Binnen 10 minuten was ik erdoorheen.

Dinsdag met L naar Nunspeet centrum gelopen naar de markt. Samen broodje gegeten. 's Avonds weer bij L en haar man gegeten; ze hadden weer te veel eten bereid. Daarna gekaart en gekletst.

Woensdag was het een warme dag. Ik had geen zin om te fietsen, heb de hele middag gelezen. 's Avonds met L gekaart.

Donderdag kwam een goede vriendin langs. Samen door Nunspeet geweest, paar boodschappen gehaald, in het centrum pannenkoeken gegeten die helaas snel koud waren.

Vrijdag 31 Juli, vroeg opgestaan. Met die vriendin op de fiets naar Harderwijk naar het Dolfinarium. Het was een stralende warme dag. Na sluitingstijd op zoek naar een Wokrestaurant. Op de terugweg heerlijk gewokt. Na iets een omweg (`afslag' gemist ) kwamen we weer op de camping. In totaal 35 km gefietst en veel gelopen. 's Avonds met L en haar man gekletst.

Zaterdag 1 Augustus vroeg opgestaan en aan de slag met opruimen. Het is tijd om weer naar huis te gaan. Na het afbreken van de voortent zaten we nog even bij L en haar man. We hadden het over de 1e avond en kwamen uit op de jongens.
Het jonge echtpaar had mij met L en haar man bij de caravan zien zitten van de mensen die ik kende van vorig jaar (snappen jullie het nog?? )
Dat jonge echtpaar trok de conclusie dat ik bij L en haar man hoorde; dat ik hun dochter of nichtje was.
Zij droegen hun vrijgezelle vrienden op om: hun handen thuis te houden, zich te gedragen, zich gedeisd te houden en dus niets te doen!!!
De jongens deden netjes wat hun was opgedragen...
Ergens heel netjes natuurlijk, maar aan de andere kant ook wel jammer.. hahaha

Zondag werd ik 's middags opgehaald door een oppasgezin. De vrouw heeft 16 jaar geleden naast mij gewoond en werd ik de oppas voor haar 2 jongens. Ze is gescheiden en heeft met haar huidige man 3 kindjes gekregen. De jongste is vorig jaar Januari geboren na een zwangerschap van 30 weken. Beide kantjeboord maar het ventje is een gezonde, ondernemende dreumes van anderhalf jaar.
Ouders gingen uit eten en ik mocht op de jongste 3 passen. Maandags ging ik weer naar huis.

Dinsdag naar Madame Tussauds geweest met mijn ouders en broertje. Daarna Amsterdam nog ingeweest.
Woensdagmiddag werd ik weer door het oppasgezin opgehaald en bleef ik daar t/m vrijdagmiddag logeren, nu gewoon voor het plezier.
Donderdag het badje opgezet en ik heb heerlijk met de jongste 3 waterpret gehad. Elkaar nat spetteren wat eindigde met emmertjes water mij natgooien  's Avonds lekker gebqq'ed met zijn allen.
Vrijdagmiddag hebben ze mij weer thuisgebracht.

Dit was mijn vakantie. Ik heb minder gefietst dan ik voorafgepland had, maar dit was prima zo. Heb ruim 150 km in totaal gefietst en heb voor de rest lekker ontspannen.
Foto's komen eraan, zijn nog aan het uploaden.

Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2009 om 19:35

Wat leuk, ik kom zelf uit Nunspeet, is een mooie omgeving om onder andere te fietsen, maar momenteel vind ik het zelf wel heel erg druk, haha!! Maar dat is alleen maar een goed teken, wij zeggen altijd dat in de zomer Nunspeet haar inwoneraantal ruim aan het verdubbelen is, met alle vakantiegangers. Als ze maar lekker kunnen genieten, maakt dat niet uit!!!

groetjes
Iris
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2009 om 20:30
ZO TE LEZEN HEB JE EEN FIJNE VAKANTIE GEHAD.
EN HEB JE HEEL WAT AFGEFIETST.
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2009 om 20:56
Volgens mij heb jij je wel vermaakt, volgende keer maar zelf duidelijk melden dat je geen familie bent.....
odette
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2009 om 21:06
heel leuke vakantie heb je gehad zo te lezen, en amaai 150km fietsen vind ik best veel
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2009 om 22:50

hoi hoi ,

nou zo te lezen heb jij een leuke vakantie gehad,

jammer dat ze dachten dat je familie was,wie weet volgend jaar

gelijk vertellen dat je single bent hihihihihihi.

groetjes hesterkg1

GROETJES HESTER
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 00:48
Ja idd, gelijk vertellen. Ik wist hier alleen helemaal niets van. Dat jonge echtpaar vertelde het aan L haar man ook pas aan het eind van die avond.
Wel hebben ze een seizoensplaats, dus wie weet volgend jaar.  

Iris, Nunspeet is idd druk bezocht in de zomermaanden. Ik vind het een leuk plaatsje met veel mogelijkheden ook qua omgeving. Ik heb geen auto tot mijn beschikking op vakantie, maar Nunspeet ligt redelijk centraal dat je met de fiets nog best veel kanten op kan.
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 10:02
Meid wat heb je een end gefietst .... petje af hoor. Maar het linkt alsof je een leuke tijd hebt gehad en dat is belangrijk!!!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 11:11
Zo te lezen een fijn verlof gehad veel gefietst gewinkeld en gekaart(een grapje)wij doen dat hier ook 'savonds
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 11:22
Nou je hebt het zo te lezen heel erg naar je zin gehad
Groetjes Teunie
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 14:06
Leuk vakantie verslag Ennas
     All you need is love.

Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 14:18

Hai Ennas,

Op welke camping heb je gestaan, als ik vragen mag? Ik pak zelf inderdaad in de zomermaanden ook alleen maar de fiets, want de auto kan je helemaal niet kwijt in het dorp, maar ik  moet zeggen dat ik nu, nu ik nog een paar daagjes moet voordat ik beval, de fiets ook niet meer ideaal is. Ik zit tegen het voorzitje aan met mijn buik!!!

groetjes
Iris
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 14:31
Ik stond op `de Witte Wieven', die ligt vlak tegen de A28 aan bij afrit 15
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 14:34
Leuk, ken ik goed, mijn zus heeft daar een aantal jaren gewoond in een huisje, maar dat was niet legaal, dus op een gegeven moment hebben ze een huis gekocht. Zit je ok mooi vlak bij de Zandenplas!!! Leuk, hoor!!!
groetjes
Iris
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 15:12
De zandenplas is erg dichtbij idd, op nog geen 5 minuten loopafstand. Ik ben er alleen omheen gefietst tijdens mijn fietsroutes, ben de plas niet ingeweest.
Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2009 om 21:28
fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad
groetjes Thea
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2009 om 17:39

Ik zou nog steeds foto's plaatsen, bij deze;

Elburg:

1 van de straatjes, vol planten en bloemen

Zandvlakte:

Na terugkomst zat deze vriend op mijn koeltasje:

De lucht van donderdag 30 Juli:

Vlinders op een boom tijdens een fietstocht:

Dolfinarium:

Jonge dolfijntjes:

Walrussenshow:

De dolfijnenshow buiten:

Zeeleeuwenshow:

Een van de roggen die je mocht aaien:

Het zeeleeuwenmannetje wordt gewogen:

De grote dolfijnenshow binnen:

Madame Tussauds:

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2009 om 18:07
wat een leuke foto's, het dolfinarium waar je bent geweest is dat het dofinarium waar de serie "Spetter" is opgenomen, dochtertje dacht het te herkennen? Wel zo leuk om ons te laten mee genieten van je vakantie foto's, bedankt
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2009 om 20:53
Ja dat is het dolfinarium van de serie. Heb Spetter ook nog gezien!
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2009 om 09:15
Leuk om de foto's ook te zien!!!
groetjes
Iris
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns