Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenjong poesje

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
marjolein View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Maart 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 300
Direct Link To This Post Onderwerp: jong poesje
    Posted: 21 Juni 2007 om 14:52

mijn dochtertje kreeg haar verjaardagscadeautje gisteren, ze vond het prachtig! lief he? een 8 weken jong poesje. Ze is al helemaal gewend en een vreselijke kroelerd.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 15:17

Wat een schatje,ik heb twee katten.Eigenlijk moeten ze zo klein blijven.

groetjes puckTongueBig smileLOL

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 15:18

veel plezier samen...

Maar ik hoop dat je me de volgende opmerking niet kwalijk neemt, Marjolein... Heb in de dierenzorg gezeten , en ik bedoel dit ook niet persoonlijk of zo... maar eigenlijk zijn dieren geen kadootjes... het zijn levende wezentjes... Je kind een dier kado doen, hoe goedbedoeld ook, vind ik niet zo'n goed idee... De hoofdverantwoordelijkheid ligt dan ook bij de ouders... Ook als de kinderen even iets leukers te doen hebben...

Hopelijk neem je me die opmerking niet kwalijk, maar heb gewoon al te veel ellende gezien op dit punt... Sorry, moest het even kwijt...

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 15:40
ooohhhhhhhhh,dit is precies "mijn Miep"   geesje
groetjes geesje
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 16:24
Wat een scheetje is dat zeg daar wordt je toch gelijk verliefd op
Groetjes Teunie
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 17:38

Wat een lieverdje.

Groetjes, Carla

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 19:21

dikke sorry, marjolein... ik had net vreselijk slecht nieuws gekregen, en heb hierdoor verkeerd gereageerd op je lieve berichtje...

Kan jij immers niks aan doen, dikke sorry  dus en veel plezier met je schattige nieuwe poesje...

hoop dat je het me niet kwalijk neemt...

Back to Top
marjolein View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Maart 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 300
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 19:47
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

veel plezier samen...

Maar ik hoop dat je me de volgende opmerking niet kwalijk neemt, Marjolein... Heb in de dierenzorg gezeten , en ik bedoel dit ook niet persoonlijk of zo... maar eigenlijk zijn dieren geen kadootjes... het zijn levende wezentjes... Je kind een dier kado doen, hoe goedbedoeld ook, vind ik niet zo'n goed idee... De hoofdverantwoordelijkheid ligt dan ook bij de ouders... Ook als de kinderen even iets leukers te doen hebben...

Hopelijk neem je me die opmerking niet kwalijk, maar heb gewoon al te veel ellende gezien op dit punt... Sorry, moest het even kwijt...

   Nee, normaal gesproken geef je niet in een opwelling een dier als cadeautje. Maar wel vind ik als je als GEZIN al een poosje een poesje wilt en ik zag toevallig een advertentie in de winkel met jonge poesjes aangeboden.  hebben er dus wel over nagedacht hoor en het beslist niet impulsief gekocht. En aangezien we nog geen cadeau hadden voor onze dochter vond ik het een leuke aanleiding. En troost je.. .er zijn echt nog mensen die weloverwogen een huisdier nemen en er goed voor zijn hoor, ook al begrijp ik jouw reactie wel nadat je meemaakte hoe impulsief mensen beestjes namen en weer aan de kant zetten! Helaas komt dat voor en blijft dat voorkomen. Heel onverstandig. Het woord cadeautje staat jou tegen denk ik, als ik geschreven had dat ik een poesje had genomen was het anders geweest??

Back to Top
marjolein View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Maart 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 300
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 19:48
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

dikke sorry, marjolein... ik had net vreselijk slecht nieuws gekregen, en heb hierdoor verkeerd gereageerd op je lieve berichtje...

Kan jij immers niks aan doen, dikke sorry  dus en veel plezier met je schattige nieuwe poesje...

hoop dat je het me niet kwalijk neemt...

  O geeft niet hoor, ik begrijp dat wel! ik reageer ook wel eens snel op iets (naar aanleiding van een eerste gevoel wat bij mij opkomt) dus.... het is wel goed
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 19:52

inderdaad Majolein, het woordje "cadeautje" deed mijn al volle hersenpannetje ineens tilt slaan! maar achteraf snapte ik uiteraard hoe impulsief ik reageerde...

Ben heel opgelucht dat we er hetzelfde over denken. Ik had inderdaad absoluut totaalanders gereageerd zonder "het" woordje er in! Thanks voor je begrip! dat poesje krijgt een super-leventje!

Back to Top
marjolein View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Maart 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 300
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 20:31
Kinderen krijgen b.v. ook konijntjes als verjaardagscadeautje of zo, en dan zit zo'n beestje vervolgens heel zijn leven in een klein hokkie buiten, zomers in de bloedhitte enzo. dat vind ik zielig. Wat ik dan b.v. liever zie is een mooie flinke ren voor de konijntjes zodat ze tenminste nog wat bewegen kunnen en buiten zijn.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 20:37

je neemt me de woorden uit de mond!  wij hebben hier ondertussen een halve dierentuin van zo'n diertjes die ze dan ineens "beu" waren...

Ook een konijntje dat in het park in Amsterdam (bij een vriendin in de buurt) gedupmt werd door de kinderen omdat ze "het toch maar niet gingen houden".... grrr! beestje was 5 weken oud... (en is hier een duveltje van jewelste geworden ondertussen, gelukkig heeft hij het gehaald!)

Tja, snappen zullen we het nooit, vrees ik...

Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 20:54
wat een schatje marjolein
groetjes tine
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2007 om 20:55
Wat een schatje Marjolein.Heerlijk zo'n jong poesje.Wij hebben 2 oudere poezen(Laten ze mij maar niet horen)Veel plezier,en vooral knuffelplezier met het beestje.
Groetjes Catharina

Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2007 om 19:23

Huisdieren verdienen inderdaad om welbewust en vol liefde te worden opgenomen. De grootste kans dat ze volgend jaar niet in het asiel of aan een boom belanden als de vakantie begint.

Mijn zoon heeft twee jaar geleden een verdwaald katje opgenomen. We weten niets van haar achtergrond, maar als je haar ziet (zowel haar grootte/uiterlijk als haar gedrag) zou je niet zeggen dat ze meer dan een maand of acht is. Ze blijft dus klein en het is een ontzettend schatje.

Back to Top
marjolein View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Maart 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 300
Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2007 om 21:45

ja, veel mensen beginnen aan huisdieren inderdaad voor de kinderen, maar ze moeten zelf ook van te voren goed nadenken of ze het  willen en aankunnen.

Bij twijfel uitstellen en een leuk poesje of hondje op batterijen kopen

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2007 om 21:58
Een buurjongetje, dat graag een cavia wil, komt geregeld helpen de kooi bij mij schoon te maken. Zo weet hij of hij het wel leuk vindt, dat redderen van plas en keutels.
Als hij dan groter is en een cavia mag hebben, weet hij al wat er voor komt kijken. Zijn moeder heeft een poes, zijn vader een hond, dus hij weet al iets van het hebben van huisdieren. Zo zouden meer mensen moeten doen, eerst bij een ander kijken wat er moet gebeuren om het dier gezond te houden.Overigens hebben wij ook een kater, die met 9 maanden aan kwam lopen en nooit is opgeeist, maar we wisten al van de hoed en de rand, want onze 15jarige kater introduceerde hem hier in huis. En met de 6jarige was hij ook meteen dikke mik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2007 om 23:44

Leuk poesje Marjolein, ik hoop dat ze heel lang bij jullie mag wonen!

Dieren moet je eigenlijk niet in de winkel kopen hè, maar ja soms gaat het ook nog goed ook.

Zo'n buurjongetje de caviakooi laten schoonmaken is miischien wel leuk maar bij de buurvrouw is dat natuurlijk echt leuker dan thuis.

Ouders moeten er rekening mee houden dat kinderen het uiteindelijk alleen in het begin doen en na een poosje er geen zin meer in hebben. Dus ouders hebben altijd de verantwoordelijkheid voor het nieuwe huisdier.

Konijntjes, wie ziet ze niet in het wild tegenwoordig rondlopen? Juist omdat ze gewoon gedumpt worden of kunnen uitbreken.

Als je een konijn wilt, kijk dan eens op het internet rond. Wesites genoeg maar deze bijvoorbeeld: www.bunnybin.nl daar zie je verschrikkelijk verwaarloosde konijntjes. Dus hoe het beslist niet moet. Daar kun je ook een konijn kopen en dat is beter dan in de winkel!!!

Dat geldt natuurlijk voor alle dieren.

 

Sorry Marjolein dat dit hele verhaal in jouw draadje staat. Van jou weet ík wel dat je goed voor de jonge poes zult zorgen.

     All you need is love.

Back to Top
marjolein View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Maart 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 300
Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 12:47

ja, dat zal ik zeker doen , een poesje in de winkel kopen? hoe bedoelde je dat meia? ik zag een advertentie hangen "goed tehuis gezocht voor jonge poesjes" dat is toch niet in de winkel kopen?

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2007 om 12:54
Originally posted by marjolein marjolein wrote:

ja, dat zal ik zeker doen , een poesje in de winkel kopen? hoe bedoelde je dat meia? ik zag een advertentie hangen "goed tehuis gezocht voor jonge poesjes" dat is toch niet in de winkel kopen?

die in de dierenwinkel zijn ook vaak ziek... je kan beter inderdaad uit een asiel of van mensen zelf nemen...

Bunnybin ken ik heel goed! heb een tweede konijntje bijgenomen van een soortgelijke organisatie (de konijnenburcht) omdat die dichter bij huis zat... Maar Bunnybin is heel goed en geeft hele goede info ook!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns