Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenbeginnen met haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
eliesje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: beginnen met haken
    Posted: 24 Augustus 2009 om 13:12

Hallo allemaal

ik ben hier nieuw dus weet niet of het hier goed staat...
Graag zou ik een nieuwe hobby beginnen: HAKEN
Maar wat heb je daarvoor allemaal nodig, basisaanschaf. Waar kun je dat allemaal kopen? Wil er int begin weinig geld aan uit geven want als het nu niks is of ik ben er niet geschikt voor vind ik het een beetje zonde

morgen ga ik in elk geval naar kruidvat het haaksetje halen voor 2,99

Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 13:20
Om te beginnen met haken heb je eigenlijk niet heel veel nodig een haaknaald en draad. En als je niet zeker weet of je het leuk vindt zou je ook eens kunnen kijken bij de Wibra. Daar verkopen ze haaknaalden die niet veel kosten en de bollen acryl kosten daar 1 euro. Haaknaalden zijn niet van allerbeste kwaliteit, maar leuk genoeg om mee te beginnen.

http://www.hobbydoos.nl/haken/haaktechnieken.asp en http://www.jessica-tromp.nl/hakenlerenhaaklessen.htm hier vind je de basis beginselen en de steken uitgelegd van het haken.
Veel plezier met je nieuwe hobby.
Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 13:42
Inderdaad even naar de wibra en als je het onder de knie heb kan je betere materialen kopen. Niet dat het bij de wibra slecht spul is maar alle waarden naar zijn geld natuurlijk
odette
Back to Top
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 21:46

Ik ben zelf wel niet zo tevreden van de haaknaalden van de wibra. Hun maat klopt niet helemaal. Maar om te beginnen zal dat weinig uitmaken. Op de markt kan je ook vaak goedkope haaknaalden kopen die fijn/beter in de hand liggen.

Veel succes! Waar ik de eerste keer de mist in ging is dat je onder de twee draadjes moet insteken, niet in eentje!

Groetjes

Nathalie
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 23:42
Eliesje succes met haken en als je vragen hebt, horen we het wel!
Groeten Creaans
Back to Top
eliesje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 09:54
Originally posted by NaJa NaJa wrote:

Veel succes! Waar ik de eerste keer de mist in ging is dat je onder de twee draadjes moet insteken, niet in eentje!

hoe bedoel je dat?

Heb gister het setje bij de kruidvat gehaalt, meteen begonnen. Is wel leuk geworden maar het was nog best lastig. Dus een beetje scheef 

Heb ook meteen wat wol bij de zeeman gehaald om te oefenen, wibra hebben we hier niet opt dorp maar als ik moet werken donderdag kan ik er even langs rijden.

Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 10:26

je steek bestaat uit 2 lusjes aan de bovenkant en je moet onder alle twee heen steken, ipv van onder alleen de eerste dat bedoelt ze denk ik

Groeten Jacqueline
Back to Top
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 11:04

Ja Jacqueline, dat bedoelde ik inderdaad. Mijn eerste haakwerkje was ook heel scheef daardoor.

Ik vind de wol van de zeeman even goed als die van de wibra. Hier in de stad is ook alleen een zeeman

Groetjes

Nathalie
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 11:34

eigenlijk moet je haken zien als allemaal steentjes op elkaar waar je een muurtje mee "bouwt" (heb ik niet van mezelf, hoor! ) Zo leg ik het ook uit als ik iemand leer haken...

Bekijk zo'n rijtje met steken eens als aparte "steentjes" en dan zie je het geheel beter, is ook even zoeken om te ontdekken wat precies één steekje is, maar als je dat door hebt, kom je er, hoor!

Daarom moet je dus in normaal haakwerk de beide opnemen en maak je er weer een steentje bovenop, zeg maar, dat ziet er zo uit waar je op gaat haken =

dus allebei opnemen en weer een laagje steentjes op bouwen...

succes!

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 14:27
LEUK OM EEN NIEUWE HOBBY TE BEGINNEN. VAN HARTE WELKOM IN DE HOBBYDOOSCLUB. ENNE PAS OP: HET IS ERNSTIG VERSLAVEND. JE KOMT JE LEVEN ER NIET MEER VANAF. MAAR HET IS OOK ZO VERSCHRIKKELIJK LEUK!!!
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 15:13
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

eigenlijk moet je haken zien als allemaal steentjes op elkaar waar je een muurtje mee "bouwt" (heb ik niet van mezelf, hoor! ) Zo leg ik het ook uit als ik iemand leer haken...

Bekijk zo'n rijtje met steken eens als aparte "steentjes" en dan zie je het geheel beter, is ook even zoeken om te ontdekken wat precies één steekje is, maar als je dat door hebt, kom je er, hoor!

Daarom moet je dus in normaal haakwerk de beide opnemen en maak je er weer een steentje bovenop, zeg maar, dat ziet er zo uit waar je op gaat haken =

dus allebei opnemen en weer een laagje steentjes op bouwen...

succes!

Wat leuk gezegd met die steentjes!
Back to Top
eliesje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 16:01
ik zal vanavond eens goed gaan kijken en mijn eerste creatie proberen te laten zien. Met twee kleine meiden in de kamer gaat alle wol door de war  dus ik moet nog even geduld hebben
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns