Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenBrrrrr maden

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Brrrrr maden
    Posted: 24 Augustus 2009 om 13:58

Bah bah bah en nog eens bah.......vanochtend is de grijze kliko geleegd en toen ik hem terughaalde naar huis zag ik dat er weer allemaal maden inzaten. Dit was de vorige keren ook al zo. Ik had laatst zo een natuurlijkvriendelijke spuitbus gekocht maar die werkt dus niet......hoewel het nu deze keer wel iets minder leek dan de vorige keren. Toen kwamen de maden echt UIT de kliko gekropen. Ik heb hem toen zo ver mogelijk van het huis vandaag gezet. Zo vies!!!!

Komt natuurlijk door het mooie weer en onze bak staat niet echt op een goede plek, een beetje te zonnig zo voor het huis.

Wie heeft er de tip voor (of eigenlijk tegen) maden in de grijze kliko....

Ik stop alles al in zakjes en bind de vuilniszakken iedere keer goed dicht. Nu las ik ergens dat de deksel van de kliko op een kiertje moet staan, maar dan lijkt mij het juist dat de vliegen er dan juist invliegen. Ik kan nergens vinden waarom hij juist wel op een kiertje zou moeten staan. Is er iemand die het weet??

Ik wordt er echt zo iebelig is, heb het niet zo op ongedierte.

odette
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 14:01

Ik zou het niet weten Odette.Ik bind ook alles dicht, en alles wat ik aan voedsel weggooi doe ik in boterhamzakjes, dicht, en dan in een vuilniszak. Gelukkig staat die van ons in de schaduw.

Ik hoop dat je een antwoordt krijgt.

Groetjes Catharina

Back to Top
Mupke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 14:22

Hoi Odette,

Een kennis van mij laat ook altijd de deksel op een kier, ze zegt de vliegen vliegen erin en kunnen er ook weer uit ! Zelf gebruik ik container zakken, nadat ik pas geleden de hele garage onder de maden had, wist toen echt niet meer waar ik moest beginnen heb ze  verwijderd ( ben echt geen mietje)  maar dat waren er zoveel en ohhh zo vies.

~~ Gif a little of love and you get it back ~~
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 14:23
ik spuit er van dat mispoes in om katten weg te jagen. maden zijn daar ook geen fan van. Maar gebruik ook containerzakken, in de groene van die afbreekbare
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 15:17
ik heb laatst gelezen dat iemand zout er overstrooide.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 16:35

Originally posted by Eugenie Eugenie wrote:

ik heb laatst gelezen dat iemand zout er overstrooide.

klopt heb ik ook gelezen zout erover

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 16:37
goed plan!
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 16:38

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar als je 'm ontmaad hebt, wat ouderwetse motteballen erin.....

Heb ook een keer maden erin gehad, heb ze toen overgoten met kokend water.... BRRR wat zijn ze vies he?

Groetjes Syl
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 16:56
Ik denk dat ze op het "kiertje" komen doordat vliegen een hekel aan tocht hebben. Wat ze ook wel zeggen is de lege kliko in volle zon open zetten, dan drogen de maden op (hebben hekel aan daglicht gaan dood in zon). Zout helpt ook goed. Azijn vinden ze ook niet leuk.

Ik gruwel ook van die beesten, heb het ooit eens bij een levend konijn gezien en kippen hebben het ook vaker (myasis). Ik controleer mijn konijntjes in de zomer elke dag.

Groetjes Marije
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 18:49
Een mottenbal in een pantykousje, dat helpt zelfs in de groene container.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 19:54

maar waar kun je motteballen halen?

mijn moeder is al jaren op zoek.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 21:29

Zijn ze niet meer te krijgen?

Even gegoogeld, maar de ouderwetse motteballen zijn niet meer, daar zat kampfer in en dat mag niet meer. Dus nu moet je op zoek naar geurballen, volgens internet.

Groetjes Syl
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 21:37

Gatver de hele garage onder de maden brrr....

Vanmiddag eerst maar weer de bak schoongemaakt......eerst heb ik er van die verdelger ingespoten, klep dicht en daarna een flinke sloot water erin. Toen omgespoeld met bleek, bak staat nu weer lekker fris te glimmen in de voortuin.

Net even het goosteenkastje ingedoken en daar stond nog een van die mispoes, dus maar even een beetje in de bak gespoten......Zal morgen eens op zoek gaan naar mottenballen. weet ook niet precies waar die nog te koop zijn, ga het maar gewoon proberen bij de drogist of zo. Maar gaan die motten ballen dan steeds mee in de vuilniswagen of blijven die in mijn kliko????

Ook de deksel op een kiertje....nou ik ben reuze benieuwd hoe het er over  2 weken uitziet (van mij mogen ze de bak wekelijks ophalen, eens per 2 weken is vooral in de zomermaanden veels te weinig) .

Waar ik vroeger woonde hadden we niet van die bakken dus toen ik hier kwam wonen en ik een groene en grijze bak kreeg ging ik enthousiast aan de gang met afval scheiden. Gooide alles wat maar enigsinds organisch was in de groenbak.....de maden liepen in rijen van 6 over het pad in de voortuin. Gooi nu alleen maar tuin afvall in de groene bak en geen last meer van maden in de groenbak. Had ook nooit last met de grijze maar nu is het toch al een paar keer achter elkaar raak.

odette
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2009 om 22:17

He BAHHHH, hoop dat je er nu van af bent!!!!

Ik zou ze in zo'n wasbuiltje hangen bovenin, want als ze onder de zakken komen heeft het minder werking. Als je dan de container buitenzet en de ballen zijn nog niet op, dan kun je ze er ook makkelijk uit halen, en dan weer in de lege bak terug hangen.

Groetjes Syl
Back to Top
pppetra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 10:05
iedere week 5 euro betalen voor twee zakjes? doe mij dan maar maden.. ik heb ongeveer eens in de twee maanden de kliko vol, dat betekent 30 euro per jaar, iedere week legen kost 260 euro per jaar..

ik heb nooit maden. ik strooi er provencaalse kruiden in en daar houden ze niet van.
in de groene kliko oude koffie en thee is iets wat volgens mijn oma de truc doet
mijn moeder gebruikt mottenballen, die gewoon bij c1000 te koop zijn, wat lavendel in een zakje schijnt ook te helpen
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 10:26
je kunt idd het beste je bak iets open laten staan. dan kunnen de geurtjes eruit. daar komen nl de vliegen op af. succes met je bak.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 11:10
Ik koop mottenballen bij de Blokker en ik knoop ze in een oud pantykousje, zadat ze blijven hangen bij het legen. Ik laat gras en tuinafval altijd drogen onder de tuintafel in een opvouwbare zak van Wibra, dat scheelt ook weer vliegen en maden. Voor de caviakooi-inhoud en de kleine biobakjes heb ik die afbreekbare zakjes, die jammer genoeg, niet meer voor de 240 liter groene contanier te koop zijn, dus daar gaan papieren zakken in. De groene staat op een kiertje, de grijze is ook de zitplaats van Ziggy en de buurkatten, dus die moet dicht. Soms gooi ik een mottenbal achter de schotten op zolder, als ik wolresten heb gekregen, waarin iets verdachts fladdert.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 11:43

hier ook de zitplaats van de buurtpoes, dus bak dicht anders gaat ze ook nog in die bak! (heel erg brutaal wicht is het, hoor!)

Ik doe de zakken ook volledig dicht, maar heb het ook nog af en toe; Elke keer weer even griezelen dus, ik ken het... Ik doe dethol en zout op een oud sponsje dat ik er in gooi...

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 12:28

Als hij geleegd is leg onder in een krant die kiept lekker weg de volgende keer, doe ik altijd en heb nooit made.

groetjes Corrie

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Mupke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 12:29
lang leve de kliko`s, indd te weinig vind ik 1 keer in de 2 weken teminste in de zomer maanden.Zou zo terug willen naar de plastic zakken.....maar helaas
~~ Gif a little of love and you get it back ~~
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.389 seconden.
Lang Yarns