Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenm’n diertje.. :-( lang verhaal

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: m’n diertje.. :-( lang verhaal
    Posted: 25 Augustus 2009 om 11:12

hoi allemaal...

ik heb veel cavia's, kale cavia's.. eerste fokte ik daar mee, vanaf 2007, heel leuk, al die kleine babytjes en ik reisde door heel nederland om ze overal naartoe te brengen, naar nieuwe baasjes.. helaas zijn er een paar bevallingen met complicaties geweest en toen heb ik besloten het niet meer te doen, omdat ik natuurlijk geen dieren wil verliezen, ik vind ze allemaal heel lief.

begin 2008 heb ik een beer (zo heet een mannetjescavia) gekocht, ik heb hem ook Beer genoemd, omdat ie zo'n lieve knuffelbeer was. Hij was er heel slecht aan toe en was toen al bijna 2. Hij had longontsteking en zn pootjes waren helemaal kapot en had allemaal littekens, want er werd niet goed voor hem gezorgd, ik heb hem helemaal opgelapt, maar omdat hij altijd in een vies hok had gewoont hadden zn longetjes schade (van de urinelucht) dus dat kwam nooit meer goed, hij bleef moeilijk ademen.

toch was hij een hele lieve beer en als hij het moeilijk had met ademen, legde ik hem 's avonds een uurtje bij mij in bed, dan werd hij weer rustig..

de laatste tijd voel ik me al niet zo lekker, vaak een beetje neerslachtig en afgelopen weekend ging mijn broer een weekendje weg. ik woon nog bij mijn ouders dus toen hij aanbood dat ik in zijn huisje mocht logeren wou ik dat graag.

zondagochtend kwam ik thuis en toen zag ik dat Beer op de grond voor de caviaflat liep. Een caviaflat is eigenlijk een soort kast met hokjes erin. er zit dan plexiglas voor (tot de helft) zodat je ze leuk kunt zien, normaal springen cavia's daar nooit uit, want ze zijn niet zoals hamsters, ze blijven eigenlijk altijd gewoon in hun hok, omdat cavia's van zichzelf ook niet echt rond lopen tenzij ze wat leuks zien of dorst hebben of honger, dan lopen ze naar t eten of drinken. Maar goed Beer was er dus uitgesprongen/uitgevallen.

Hij had een grote blauwe plek op zn rug en zn pootjes waren kapot, hij liep niet zo goed en was best koud.. Heb hem in heel veel dekentjes lekker meegenomen naar de tuin zodat hij kon opwarmen, een dierenarts kan er niet zoveel mee en tja, hij was natuurlijk inmiddels ook al 3,5 en de laatste tijd ging het ook heel slecht met zijn longetjes, zodat ik me al vaak afvroeg of ik hem niet beter kon laten inslapen..

overdag at beer nog gewoon ondanks dat hij moeite had met lopen en ik maakte een mooi hokje voor hem klaar niet in de flat maar gewoon, zodat hij er niet uit kon springen, voor de zekerheid. de hele avond heb ik voor hem gezorgd en leek het allemaal nog goed te komen maar tegen de nacht begon hij ineens heel zwaar te ademen, toen reageerde hij ook nauwelijks meer op mij. ik ben toen even weggegaan, want het is niet zo'n mooi gezicht als cavia's doodgaan omdat ze dan gaan spartelen enzo. mijn broer heeft toen nog bij beer gekeken en beer is ook vrij vlot daarna gestorven..

We hebben Beer toen in een dekentje gewikkelt en in de tuin begrafen, maar ik vind het wel erg moeilijk.. Sommige mensen denken vast, het is maar een cavia en je bent al volwassen, maar ik houd heel erg veel van mijn diertjes en verwijt mezelf zo erg dat ik niet thuis heb geslapen, zodat ik er direct bij was geweest.. Maar ergens weet ik dat dit beter is voor hem, want nu heeft ie rust en geen last meer van zn longen. Mijn nichtje van 5 kwam me gister tussen de middag direct een tekening brengen, want ze kende Beer en had het van mn zus gehoord. ZE heeft zelf ook cavia's. Ze zei "Het is heel erg jammer, tante, dat hij dood is maar soms gebeurd dat met dieren, en hij is nu bij de here god en daar heeft hij het veel leuker". lief he.

nouja ik weet ook niet wat jullie hier verder mee kunnen, het spijt me ook dat ik al heel veel patroontjes heb ontvangen maar nog geen resultaat met jullie gedeeld heb, heb het steeds vrij druk, mijn zus moet onverwacht ook weer iedere avond werken dus dan komen de kinderen ook iedere avond bij mij. Er zijn best al wat dingetjes die zo goed als af zijn maar ik ben heel perfectionistisch, dus binnenkort plaats ik er zo ineens heel veel

iedereen veel haakplezier..

liefs!

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 11:20
Hey meis,

Dat valt niet mee hoor! Als je om een dier geeft maakt het niet uit of het een cavia, hond of kanarie is. Je hebt gewoon veel van Beer gehouden en dan is afscheid en verlies van een dier nooit leuk.

Veel sterkte en een dikke virtuele knuffel voor jou!
Simone
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 11:21

Of je nou jong of oud bent, je gaat je aan je huisdier hechten en dan ben je verdrietig wanneer het beestje komt te overlijden.

Uit jouw verhaal komt naar voren dat jij al je liefde in de cavia's stopt om ze op te lappen en ze een goed leven te geven.

Mijn cavia is de dag na 2e kerstdag overleden, ik ben er wel bij geweest en ze is rustig ingeslapen. Ook zij was op en was toe aan rust.

Een dikke knuffel voor jou.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 11:22
Nee hoor, de meeste mensen zijn net zo gehecht aan een diertje als jij, helemaal een kwakkeldiertje, waar je extra veel aandacht en liefde in gestoken hebt. Vorig jaar zat ik hevig snikkend in de tuin met mijn oude dode kater op schoot, terwijl Ton een mooi grafje groef op zijn lievelingsplek, en als een van de andere katten extra lief tegen me is, voel ik mijn ogen weer nat worden van het gemis terwijl ik net kopjes en likjes incasseer. En nu zit ik steeds naar mijn caviaatje te kijken, ze is 4,5 en heeft deze zomer al een antibioticakuur gehad, maar ze kwakkelt, ze zit niet meer de hele dag hooi te mummelen. Het enig wat haar echt smaakt is meloen, dus er gaat elke dag en meloen door, wij helpen wel met die op te eten natuurlijk. Haar kooi staat naast mijn breistoel en ze zit altijd in het hoekje naast mij. Op de kooi ligt een dienblad met handdoek voor de katten, die ook erg op haar gesteld zijn, neussie neussie enzo.

Als je een dier verliest, mag je best rouwen, en daarna mooie herinneringen ophalen, elk leven is het waard om herdacht te worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 11:28
goh, ik zou het niet beter kunnen verwoorden dan magtelt doet! veel sterkte en elk diertje waar van gehouden is, mis je, en moet om gerouwd worden!
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 11:30
met je verdriet is niets mis mee, we hebben zelf ook cavia's (heb je misschien gezien op de creaties) en ze hebben stuk voor stuk een eigen persoonlijkheid, in het voorjaar hebben we er ook eentje moeten afgeven en ook wij zaten met z'n allen te snotteren, het geeft gewoon aan dat je ontzettend veel van je diertjes houdt, nog een dikke knuffel en veel sterkte nog
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 12:04
Och lieverd!
Wat naar nou toch van je lieve Beertje.
En ik kan me heel goed voorstellen dat je je vervelend voelt, is toch logisch!
Misschien kun je iets maken, haken ofzo, wat je doet denken aan je lieve Beer.
Zodat als je aan hem denkt, of je hem mist, je dat er even bij kan pakken....
Maar, dat is maar een tip hoor, alleen doen natuurlijk als je dat fijn vindt.

Sterkte hoor!!
Dikke knuffel voor je!
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 12:07
Verdrietig hoor, maakt toch helemaal niks uit wat voor een dier het is. Altijd verdrietig als een diertje waar je van houd dood gaat.
odette
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 12:37

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als je een dier verliest, mag je best rouwen, en daarna mooie herinneringen ophalen, elk leven is het waard om herdacht te worden.

Ik wil je heel veel sterkte wensen, mijn kater W. is nu 2 jaar weg en ik mis hem nog steeds. Kan me dus goed indenken dat je verdrietig bent. Groetjes Mistig

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 12:56

Och wat een droevig verhaal maar jij hebt heel goed voor je Beer gezorgd meis. Niks mis mee om er zo'n verdriet van te hebben.

Liever lees ik dat menen zo begaan zijn met hun dieren en ook naar de dierenarts gaan met een klein dier en niet zeggen, het is maar eeb cavia!!!!! Dan mensen die hun hondjes voor de vakantie dumpen in het bos en poesjes verdrinken enzo.  

Heel veel sterkte met het verlies van je lieve Beer.

All you need is love.

Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 13:02
Niets van het "is maar een cavia", het was jouw Beer en is normaal dat je om hem treurt. Ik heb nog altijd verdriet om elk dier dat ik verloren ben. Zijn toch je vriendjes.
Veel sterkte nog.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 14:14
STERKTE HOOR. IK KAN ME VOORSTELLEN DAT JE HEEL VEEL VAN ZO'N DIERTJE GAAT HOUDEN EN DAT JE NU VERDRIETIG BENT. HIJ MAAKT DEEL UIT VAN JE FAMILIE EN HOORT ER HELEMAAL BIJ. NU MIS JE HEM. GELUKKIG HEEFT HIJ BIJ JOU WEL EEN HEEL GOED LEVEN GEHAD. DAT IS IETS OM TROTS OP TE ZIJN.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 14:40
Veel sterkte hoor ,en het is eender welk beestje ook als je dat graag ziet doet het altijd pijn als het sterft
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 15:05
Sterkte enne het is een goed teken dat je veel verdriet hebt om je cavia dat is een teken dat je veel van ze geeft en dus ook goed voor zorgt. Jammer genoeg is er vaak ook de cultuur van dan kopen we wel een nieuwe. Het s en blijft een levend wezen
Groeten Jacqueline
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 15:52
Het is moeilijk een huisdier, waar je veel van houd te verliezen. Veel sterkte ermee!
Groeten Creaans
Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 21:30

Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

STERKTE HOOR. IK KAN ME VOORSTELLEN DAT JE HEEL VEEL VAN ZO'N DIERTJE GAAT HOUDEN EN DAT JE NU VERDRIETIG BENT. HIJ MAAKT DEEL UIT VAN JE FAMILIE EN HOORT ER HELEMAAL BIJ. NU MIS JE HEM. GELUKKIG HEEFT HIJ BIJ JOU WEL EEN HEEL GOED LEVEN GEHAD. DAT IS IETS OM TROTS OP TE ZIJN.

helemaal mee eens

groetjes Thea
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 21:52
DIKKE VOOR JOU HOOR.
WAT EEN VERHAAL,WAARUIT DUIDELIJK BLIJKT DAT JE EEN
ECHTE DIERENLIEFHEBSTER BENT.
VOOR SOMMIGE IS HET INDERDAAD"MAAR EEN CAVIA",MAAR
VOOR VELE,INCLUSIEF JEZELF IS ZO'N BEESTJE EEN KAMERAADJE.HIJ HOORDE BIJ DE FAMILIE.
HELEMAAL OMDAT JE HEM ZO HEB OPGELAPT WAS HIJ SPECIAAL VOOR JOU.HET DIEREN SPUL HIER IS VOOR ONS OOK
HEEL SPECIAAL,MOET ER NIET AAN DENKEN ALS ER IETS MET ZE
GEBEURD.IK WENS JE VEEL STERKTE TOE.
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
merino View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2009 om 22:48

Ik wilde je even sterkte wensen bij het verlies van Beertje. Weet heel goed wat het is om een van je dieren te verliezen. Mijn dochter had vroeger ook cavia's en ze waren gewoon deel van ons gezin.
Het is zo jammer dat ze over het algemeen niet oud worden want het geeft veel verdriet. We hebben nu twee poezen en twee honden die allemaal ouder aan het worden zijn. Ik zie er enorm tegen op, wetend dat we ook hen zullen verliezen.
Ik voel met je mee.

Groeten,
Merino
Ik brei in Canada
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2009 om 00:35

O meissie wat een ellende ik zit het met tranen in mijn ogen te lezen, ik ben zo vreselijk gevoelig wat dieren betreft. Ik vind dat jij een geweldige dierenvriend bent hoor. Je moet maar denken hij heeft het zijn laatse jaartjes bij jou toch erg goed gehad. Hoe jij hem hebt gekregen je kunt je toch niet voorstellen dat mensen zo met beesten om gaan.

Hij zal altijd een plaatsje in je hart houden, en je mag best treuren hoor dat is heel normaal ook voor een Cavia.

Heel veel sterkte gewenst, Groetjes, Lidia

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2009 om 08:27

nou meid, al zijn het je huisdieren die komen te overlijden. als je er een band mee hebt maakt dat niet uit. jij had gewoon een speciale band met beer. ik wil je dan ook sterkte wensen met zijn overlijden. en doe het lekker rustig aan met je handwerkjes, we zien ze vanzelf wel verschijnen.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns