|
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
henriette60 ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 20 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 51 |
![]() Posted: 08 September 2009 om 11:38 |
hallo,
ik zoek een patroon voor een baby van ongeveer 1 jaar (maat 74) voor een bedjasje. wel graag een gebreid model. heb van alles op internet bekeken, maar niet gevonden. moet aan 1 stuk gebreid zijn. mag natuurlijk ook een bolero zijn bedankt voor de moeite |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
he, hebben baby's ook een bedjasje aan?? Ik ken wel gewone gebreide babyjasjes, maar bedjasjes????
|
|
groetjes,
geniet en leef in het hier en nu. |
|
![]() |
|
henriette60 ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 20 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 51 |
![]() |
ik neem aan dat je weet wat een bedjasje is.
desbetreffende baby wil 's nachts niets over zich heen hebben. voor de winter heeft zij of hij dan de schouders toch bedekt. groetjes Henriette |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Ik heb wel gebreide trappelzakken met en zonder mouw.
Mijn kinderen hadden héél lang geleden overalls van dezelfde stof waar ochtendjasjes van gemaakt werden, met zooltjes, dus ze konden zó uit bed rondlopen en bleven 's nachts ook warm. Die gingen tot 18 maanden. Van Maminette, bestaat die winkel nog? |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Van die trappelzakken,kan je dan toch het bovenste deel breien? Maar tegenwoordig verkopen ze ook trappelzakken met mouwen. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Ik heb ook gezocht naar wikkelvestjes en mouwvestjes, maar niets gevonden.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
ik zoek het patroon voor mijn buurvrouw.
die wil graag dat breien voor haar kleindochter. ja inderdaad heel moeilijk te vinden. vandaar mijn oproepje. gr. Henriette |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() |
Ik heb twee bolerootjes,een grote,voor dik garen,als je die met dunner garen breid,zou het kunnen,en een met korte mouwtjes,maar die zijn lang te maken. Graag je Email adres. |
|
![]() |
|
Judy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1614 |
![]() |
Ik deed ze dan een (fleece) slaapzak aan en een gewoon warm (gebreid)truitje of een slaapzak met mouwtjes (zijn nu geloof ik te koop bij zeeman). Ik naaide ze ook wel zelf van fleece of flanel voor de winter en van katoen voor de zomer, omdat ik dan zeker wist dat ze goed passend waren (niet te ruime hals of armsgaten, waardoor ze in de slaapzak terecht konden komen). Maar echt Henriette van een babybedjasje had ik nog niet gehoord. |
|
groetjes,
|
![]() |
|
![]() |
bedankt voor het patroon
maar ik had gevraagd voor een patroon aan 1 stuk. gr. henriette |
|
![]() |
|
![]() |
Je vroeg ook om eem bolero,zoekse verder!
|
|
![]() |
|
![]() |
jammer genoeg waren de bolero's ook niet aan 1 stuk.
gr. henriette |
|
![]() |
|
![]() |
hoi Henriette, een bolero of vestje aan 1 stuk; niet te vinden? Dan toch zelf creatief zijn en iets bedenken! gewenste breedte en lengte bepalen door maten te nemen van bijvoorbeeld een patroontje van een truitje in gewenste maat. Proeflapje breien. Aantal steken voor voorpand berekenen. Deze in 2-en opsplitsen om jasje te krijgen. Gewenste lengte van voorpand breien tot mouwaanzet. Aan weerzijden steken opzetten tot mouwlengte. Breien tot hals. Halsronding- voor (minderingen) breien. Dan voor achterzijde hals weer steken opzetten en beide delen aan 1 stuk doorbreien tot gewenste lengte van het achterpand. Niet vergeten de extra bijgemaakte steken van de mouwen weer afkanten als de mouwbreedte voldoende is. voila een vestje of bolero naar wens; volgens eigen keuze van steken, woldikte en maat. |
|
groetjes,
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Ik ben gestopt met zoeken nadat ik gelezen heb dat de verkregen patroontjes toch nooit goed genoeg blijken te zijn, sorry ...... Nadine |
|
![]() |
|
![]() |
he, dine valt me een beetje van je tegen. Je geeft wel erg snel op. Ik was nog voor je aan het zoeken! Moet toch wel gek zijn als er niet 1 patroon te vinden is van een vestje/jasje uit 1 stuk! Nou laatste poging dan: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=b18& amp;d_id=10&lang=nl bij deze hoef je alleen de zijnaden en naden onderzijde arm dicht te naaien. Volgens mij is dit wat je zoekt? Is dit het niet, dan geef ik het ook op! Verder heb ik via ravelry heel veel patronen (heb gekeken tot pagina 4 van de 43 pagina's) uit 1 stuk in het engels gevonden. Als je wenst kan ik je de linken (met gratis downloads) doorgeven |
|
groetjes,
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Judy, die patroontjes heb ik wel niet gevraagd hoor ! Nadine |
|
![]() |
|
![]() |
Nadine, ik had het ook opgegeven. Ik dacht dat het kindje in de tijd, die wij aan zoeken besteedden, allang andere slaapgewoontes had kunnen aanleren.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
Sorry, Nadine, ik dacht dat Henriette het nu al opgaf. Vergissing mijnerzijds. Neem me niet kwalijk, maar ja ik ben blond en begin richting middelbare leeftijd te gaan. Af en toe even kortsluiting in de bovenkamer. Maar met al dat zoekwerk heb ik wel allerlei prachtige babyjasjes/vestjes gezien, met daarin ook nog allerlei prachtige baby's! |
|
groetjes,
|
![]() |
|
![]() |
Heeee ik heb melkboerenhondenhaar en ik ben 61, maar er is niets mis met mijn bovenkamer!!!!!
Ik heb ook allerlei leuke patroontjes gezien. Dat maakt het zoeken dan leuker, ook als je niet slaagt. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |