|
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | ||
Lizzi ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Oktober 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 844 |
![]() Posted: 17 September 2009 om 22:41 |
|
Ik ben vandaag naar de hobbybeurs in Mechelen geweest en heb daar iets leuk gekocht
![]() Ik denk dat het iets nieuw is: "zpagetti garen". Het is meer een soort lint waarmee je een heel 'zwaar' effect krijgt. Deze tas heb ik gehaakt met haaknaald nr.12: ![]() en dit hengsel heb ik erbij gekocht: ![]() Nu weet ik alleen niet zo goed hoe ik het hengsel eraan moet vastmaken. Het probleem is ook dat het garen zo dik is, dus het is niet zo simpel om het al hakend vast te maken. En het andere probleem is natuurlijk dat het handvat krom is en de rand van de tas recht: ![]() Wie heeft een goed idee????? |
||
groetjes, Marlies
|
||
![]() |
||
Zonnetje ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 30 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 278 |
![]() |
|
het is maar een voorstel
groetjes dientje |
||
![]() |
||
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
|
Het garen is toch een soort van lint... kan je niet een stuk doorknippen (in de lengte) waardoor het dunner wordt en beter mee te werken.
|
||
![]() |
||
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
|
Ik ga eventjes de spelbreker zijn hier - maar ga ook proberen met een oplossing te komen.
Punt is, dit model hengsel is eigenlijk niet geschikt voor dit model tas. Aan een rond hengsel hang / maak /haak / naai / brei je in de regel een tas die een beetje rond loopt. Een rechte, vierkante tas werk je in de regel af met een lange (aangehaakte) schouderband of rechte handvaten (met rechte onderkant of helemaal geen onderkant. Op onderstaand plaatje zie je het meest gebruikte 'ronde hengsel'- model : ![]() Maar aan die wetenschap heb je niet zo veel natuurlijk ; jij zit nu met dat handvat en die tas. En danzijn er een paar dingen die je kunt doen : - de tas helemaal uithalen en opnieuw haken in een model dat past bij de tas - deze tas afhaken met een recht hengsel / schouderband en een nieuwe tas maken die wel bij het hengsel past - ze veel mogelijk proberen deze tas aan te passen zodat je dit hengsel WEL kunt gebruiken De laatste oplossing lijkt misschien niet de meest elegante, maar kan wel het meest creatieve en verrassende resultaat hebben. Wat ik zou doen, is niet met de haaknaald maar met een gewone grote naald (vermoedelijk met een mega-oog - of als het garen stug genoeg is zelfs zonder naald, met de hand) met festonsteken de hele bovenkant van de tas vastmaken aan de hengsels. De bovenkant trekt dan iets in tot de breedte van het hengsel, maar dat geeft wel een mooi effect. Beetje onderstand idee : ![]() Nu ben ik niet bekend met het garen dat je hebt gebruikt ; sommige garens kunnen zelfs voor een tas écht te stug zijn ; zoals hij er op het plaatje uitziet, zou het garen zelf echt heel soepel moeten vallen ondanks de dikte. Je zou ook voor het bevestigen een toer of twee van een soepeler, dunner bijpassend garen langs de bovenkant kunnen haken en daaraan / daarmee het handvat bevestigen. Zoiets lijkt ook op bovenstaande foto te zijn gedaan. Ook kun je er (met bijpassend garen) een stuk bovenop haken met uitlopers in het midden die je om de hengsels vouwt, zoals in dit plaatje : Ik zal voor je duimen dat het je lukt. Ach, natuurlijk lukt het ; met een beethje creativiteit is waar een wil is, altijd ook een weg. |
||
![]() |
||
Eeyore82 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
![]() |
|
Hoi Lizzi,
Zpagetti wordt gemaakt van textiel resten uit de mode industrie. Een tijdje terug had ook iemand op het forum het. Dit is de site van zpagetti: http://www.zpagetti.nl/ Daar staan ook patronen van tasjes en dan kun je ook zien hoe ze het daar gedaan hebben. Ook staan er veel voorbeelden waar je van kan spieken. groetjes Marije |
||
![]() |
||
Lizzi ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 17 Oktober 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 844 |
![]() |
|
Hoi Leentje,
Je hebt inderdaad gelijk: dit is niet het hengsel voor deze tas!! Maar dat kwam zo: ik wou op de hobbybeurs zo'n 'starterspakket' kopen, met alle benodigdheden erin. Maar haar paketten waren allemaal al op, dus moesten we zelf één samenstellen. Ze had er dan eerst een licht bruin (recht!) hengsel bijgedaan, maar dat vond ik echt niet mooi passen bij de kleur van de tas. Dus liet ze mijn andere hengsels zien en ik koos natuurlijk dit eruit zonder erbij stil te staan dat het niet ging passen. (Dat had de dame van de winkel toch ook even kunnen zeggen he?) Maar bedankt voor jullie uitleg en tips! Ik denk dat ik het ga proberen zoals bij de gele tas op de foto. Ik laat jullie alleszins weten wat het uiteindelijk geworden is ![]() |
||
groetjes, Marlies
|
||
![]() |
||
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
|
Inderdaad slordig dat ze het je niet gemeld heeft. Jij was in dit geval toch de leek. Je zou nog kunnen proberen om verhaal te halen bij de gene van de stand. Mij lijkt de gele tas ook een heel goede oplossing. |
||
![]() |
||
Syl*** ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2042 |
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Groetjes Syl
|
||
![]() |
||
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
|
Kun je geen gewoon garen vinden in dezelfde kleur, om het hengsel aan te haken?
|
||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
![]() |
||
geesje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
![]() |
|
Hoi Marleen.......wat bedoel je met spelbreker zijn ???????????????????????? |
||
groetjes geesje
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, Leentje is helemaaaaaal geen spelbreker!
![]() |
||
groetjes, Marlies
|
||
![]() |
||
NaJa ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 28 Juli 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 437 |
![]() |
|
Die is leuk! Is dat met hetzelfde materiaal gemaakt? Die wil ik ook maken! Is precies wel geen starterspakket of vergis ik me? |
||
Groetjes
Nathalie |
||
![]() |
||
Syl*** ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2042 |
![]() |
|
Volgens mij is dit geen starterspakket, maar als je even op www.hoooked.nl kijkt kun je zien wat er is. Je hoeft geen starterspakket te bestellen, je kunt ook gewoon samenstellen. De patroontjes staan gewoon ook op de site. |
||
Groetjes Syl
|
||
![]() |
||
![]() |
|
groetjes, Marlies
|
||
![]() |
||
Roos39 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 09 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 918 |
![]() |
|
Net het topic doorgelezen. Wat een leuke oplossingen komen er weer naar voren. En L33ntje; wat heb je dat allemaal goed en duidelijk verwoord. Marlies, ik vind de tas heel erg leuk geworden. Inderdaad mooie kleur van de hengsels. En dan nog een hanger eraan. Moooi! Ik weet alleen niet of de tas "in balans" draagt (weet even geen andere formulering) als er iets in zit. Mooi opgelost. Rosemarie |
||
![]() |
||
geesje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 December 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5399 |
![]() |
|
voor zover ik het op de foto zie, vind ik het best geslaagd |
||
groetjes geesje
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ik vind de tas goed geslaagd......
![]() |
||
![]() |
||
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
|
Jas, ik vind het uiteindelijke resultaat er goed uitzien ! Netter zelfs, voor mijn gevoel, dan sommige tassen oip de site van Zpaghetti zijn afgewerkt. Netjes opgelost hoor !
|
||
![]() |
||
rita_1709 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4454 |
![]() |
|
Ja hoor, ik vind je tas héél netjes afgewerkt !!! Schitterend !!! |
||
Groetjes,
Rita. Bloemen zijn om mooi te zijn.. Mensen zijn om goed te zijn !! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ziet er super uit zo!
|
||
Groetjes Syl
|
||
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |