Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenpubersjaal

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: pubersjaal
    Posted: 23 September 2009 om 16:46

Hoi Dames,

Voor een puber van bijna 16 zoek ik een breipatroon voor een sjaal. Lengte ongeveer 150 cm. breedte 30 cm??? Ik heb werkelijk geen idee wat er nu in is voor pubers dus wie kan me helpen? Op Drops heb ik al gekeken maar dat zijn meer omslagdoeken en poncho's en dit moet denk ik meer zo'n jaren 70 sjaal worden, dik en lang.

Alvast super veel dank!!!

Groetjes Simone

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 September 2009 om 16:50

ik heb zo ook geen idee, maar je zou even kunnen kijken op sites van modewinkels of daar iets te vinden is qua plaatje dan zou je hem na kunnen maken of hier plaatsen en vragen of iemand daar het patroon van heeft.

succes ermee

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 September 2009 om 17:07

Ik heb net een sjaal gebreid voor mijn vriendin die morgen jarig is. Van dik garen met een dunne draad waardoor je een leuk effect krijgt. Pff, ik heb er niet eens een foto van genmaakt besef ik me nu en net ingepakt.
Het is een lange sjaal en niet heel breed. Maar wel erg leuk geworden.

Is het voor een meisjespuber of voor een jongen?
Zelf vind ik dat een sjaal lang moet zijn. ALs ie los om je nek hangt moet ie zeker over je knieen komen. Zo kun je hem ook een paar keer lekker om je nek slaan en zijn de uiteinden nog niet te kort.

Issie te breed dan propt ie te veel in je nek vind ikzelf.

Ik heb deze gewoon recht gebreid, dus ribbels waardoor het effect van dun en dikker garen mooi uitkomt.

Dus denk gewoon even aan de persoon voor wie de sjaal is en 3 uurtjes breien op pen 9 heb je een sjaal

All you need is love.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 September 2009 om 18:13
Hebben modewinkels voor die grutjes geen websites waarop je kunt spieken? Anders de folders in de gaten houden. Als je dan weet wat hip is, kun je ons vragen hoe het moet of wat voor patroon.

Iemand had een leuke tip over een sjaal die uit bloemen bestaat, die staat ook bij de creaties.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 September 2009 om 18:37

uit ervaring: is het een verrassing of niet? Als je de kleur kan vragen ben je al een heel eind...  Mijn puber wil graag een hele dikke, grof gebreid in dat "nieuwe" groen... Lang, maar die 30cm lijkt me nogal breed als het een dikke sjaal is... ? Ik zeg maar wat, hoor!

Paars is ook "in" en van dat speciale blauw, ik denk als je even de etalages kan bekijken dan springen de hippe kleuren je zo tegen, of een site van Didi of zo dan heb je al een heel goed idee, denk ik...

veel succes!

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 September 2009 om 19:57
Hoi Dames,

Ik denk dat het gewoon de sjaal gaat worden van hobbydoos zelf. Iemand had me daar op geattendeerd en ik had nog niet eens daar gekeken (http://www.coats.de/PDF/smc_schalhalbpatentNL.pdf) ! Foei foei. Dit is een patroon in halve patentsteek.

Misschien dat ik iets doe met de bloemen die Magtelt noemde.
Het is voor een pubergriet die vandaag heel enthousiast vertelde dat ze eindelijk iets wist voor haar verjaardag, nah een gebreid iets is nooit teveel gevraagd

De kleuren wist ze nog niet... het moet passen bij haar brommertje die ze op haar verjaardag krijgt . Morgen ga ik dus met moeders naar het centrum om wolletjes uit te zoeken.

Dank voor jullie reacties

Groetjes Simone
Back to Top
Molemieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 September 2009 om 20:19

Vorig weekend ben ik gaan shoppen en het viel me op dat de rijstepap of dubbele gerstekorrel (hopelijk gebruik ik de juiste termen) terug in zijn. Net zoals de tricot met dik garen. Bij de Steps hadden ze een hele mooie sjaal in sjaalsteek 1 toer met dik bruin garen, 1 toer met dun turqouise garen. Hopelijk kan je hier iets mee.

Groetjes Daisy

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 September 2009 om 09:34

Ik ben ook dol op lange sjaals en heb van dik zwart garen een sjaal gebreid een paar jaar geleden, gewoon recht, dus ribbels. In de lengte rekt de sjaal erg uit en dan krijg je een lollig effect. En hoe langer de sjaal, hoe fijner ik hem vind.
Je moet hem niet te breed maken hoor.

Dit is die sjaal van mijn vriendin, de foto is wat donker jammer genoeg. Ik zal als ze hem krijgt nog een maken. Hij is al weer ingepakt

All you need is love.

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 September 2009 om 10:14
Gerstekorrel vind ik zelf ook erg mooi maar bij voorbaat weet ik al dat zij dat vreselijk stom gaat vinden. Pubers zijn behoorlijk uitgesproken met wat ze wel of niet mooi vinden 

Meia; volgens dit patroon (http://www.coats.de/PDF/smc_schalhalbpatentNL.pdf)wordt die max. 25 cm breed. Ik ga een proeflapje breien om te zien of dit al niet te breed is. Ondanks de pubermond (die zijn soms erg groot) is het maar een ukkie van 1.50m dus haar nek is ook niet al te lang. Straks zie je meer sjaal dan kind haha. Wel een prachtige kleur is de sjaal van jouw vriendin, winters warm!
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 September 2009 om 10:30

bijpassend bij haar brommertje, hihi!

foto maken als ie klaar is, hoor!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 September 2009 om 11:30
Ons buurmeisje(16) was altijd van de roze sjaals en mutsen, maar vorig jaar ineens moest alles zwart. Toen heb ik met zwarte Saskiawol alles recht gebreid en om de 4 pennen in oude wijzensteek (drie keer omslaan en bij de volgende pen één lus breien en de rest af laten glijen). Ze was er blij mee. Ik weet alleen niet meer hoeveel steken ik had opgezet, wel dat het een mooi kantwerk leek. Het zag er moeilijker uit dan het was. En redelijk snel klaar. Luchtig en toch warme, want ze stond ermee op de zaterdagmarkt.

wat rozengeur.
Back to Top
Mirtje71 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 24 September 2009 om 18:41

voor een paar meiden, tussen de 13 en 17 jaar, heb ik sjaals gemaakt.

Vaak zwart met wit, als ze zelf heen kleur p hadden gegeven.

Ik brei dan op naalden 10 alleen recht (ribbels).

Neem een zwarte bol van bijv zeeman als basisdraad.

en ik brei daarnaast steeds een andere draad mee (dus dubbeledraad). na een paar cm neem ik aan andere draad voor die tweede. Veel zart pluizig, maar steeds net iets anders.

Meiden vonden het allemaal leuk en hebben ze ook vaak gedragen.

succes!

Mirtje

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 September 2009 om 19:42
Ik heb ook ergens sjaals gezien die helemaal uit gehaakte bloemen bestonden, waarbij alleen bij de blaadjes raakpunten waren. Je moet dan wel dikke wol en haaknaald gebruiken om het lekker warm te maken.

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 September 2009 om 22:35
Haken wordt een probleem voor me Magtelt  Het lukt me nu wel om de door Leentje vertaalde Ameniko te maken. Als ik die technieken van meerderen en minderen onder de knie heb dan wil ik weer eens meer proberen

Nu wordt het en een sjaal van bolletjes garen van de Lidl en een ecru kleurige sjaal in halve patent, misschien zelfs engelse patent. Even zien wat mooier wordt.
Die oude wijzen steek vind ik ook erg leuk klinken!!! Ideeen zat (en gelukkig ook bollen garen zat in huis hihi)

Groetjes Simone
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 September 2009 om 22:51
Ik heb een korte sjaal of schouderdoek gemaakt van die bolletjes, lila met wit, die is vrij zwaar maar erg leuk. 60 steken opgezet en gebreid tot de wol op was. Ik moet nog een mooie speld maken om hem vast te zetten.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns