|
Reageer ![]() |
Autheur | |
vcable ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 29 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 329 |
![]() Posted: 16 Oktober 2009 om 13:23 |
Hoi hoi Ik heb een vraagje over de muts breien. |
|
Groetjes Kim
|
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Ja, je hebt de steken op drie naalden opgezet en gaat nu met de vierde breien. Eigenlijk brei je dus gewoon op 2 naalden (net als normaal) en die andere twee bungelen er gewoon bij.Tot de naald uit is, dan net gebreide naald de nieuwe lege naald en de vorige naald staan nu de steken op. Eigenlijk wijst het zich vanzelf.Gewoon beginnen en proberen.
|
|
![]() |
|
vcable ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 29 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 329 |
![]() |
Oke dank je wellllll Dus als ik het goed begrijp dan pak ik een 4de lege naald. |
|
Groetjes Kim
|
|
![]() |
|
![]() |
Ik geloof dat ik het door heb.
Ik heb nou de uiteinden aan elkaar zitten. Nogmaals bedankt voor je hulp L33ntje. ![]() |
|
Groetjes Kim
|
|
![]() |
|
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
Graag gedaan ! Nog een tipje; trek de draad bij de eerste twee steken van de nieuwe naald steeds goed strak aan,dan krijg je geen echte overgangen. Mocht je dat toch niet zo goed lukken, en hou je gaatjes,dan kun je ook steeds nog even2 tot 5 steken van de volgende naald breienvoor je eennieuwe pakt. Dan verspringt het punt waar je van naald wisselt steeds. Je krijgt er vanzelf handigheid in.
|
|
![]() |
|
NaJa ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 28 Juli 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 437 |
![]() |
Zo herkenbaar! Mijn eerste rondbreiwerkje heb ik ook gedaan door echt in het rond te breien van naald 4 op naald 1 en zo verder. Uiteindelijk wist ik niet meer wat de juiste richting was enzo... Veel succes! Goed dat je het op voorhand al even vraagt! Dat bespaart je een hoop frustraties! |
|
Groetjes
Nathalie |
|
![]() |
|
![]() |
Dat van dat aantrekken had ik in de gaten gekregen idd doe dat bij de eerste 2 steken elke keer eve en ziet er naar mijn idee geloof ik wel goed uit nu?
Tis alleen wel eve wennen met al die prikdingen hahaha en met vasthouden is soms beetje lastig. Maar geloof dat het aardig lukt nu. Heb er nou ongeveer 4 cm op staan zie geen verloop van het wisselen van de naalden gelukkig. Duurd alleen wat langer tot je er wat onder krijgt omdat de naalden veel kleiner zijn hihihi. |
|
Groetjes Kim
|
|
![]() |
|
ikzelf ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2181 |
![]() |
hallo
als ik brei met 4 naalden hou ik altijd het draadje van opzetten in de gaten want dat is dan het begin van de eerste naald ( tenminste bij sokken breien ) |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
![]() |
Je kan altijd een draadje in een andere kleur meenemen bij elke naald, zo weet je zeker waar je begonnen bent.
Wij breien hier in Belgie bijna allemaal met 4 lange naalden. Die kan je dan steviger vasthouden, zodat er maar 2 zwieberen ipv 4.... ![]() Ook het doorbreien (dus de eervolgende 2 steken van de volg naald) passen wij toe ....wordt blijkbaar hier al overgenomen..... ![]() |
|
![]() |
|
ikzelf ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2181 |
![]() |
Doen wij ook hoor in het oosten van het land met lange breinaalden breien.
Die korte glippen zo onder je arm weg en ze steken ook in je oksel en das niet fijn. gr alie |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |