Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenmini naaimachine (hechten)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
super junior View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: mini naaimachine (hechten)
    Posted: 21 Oktober 2009 om 01:37
Hallo

Ik heb een mini naaimachine. maar ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt. (dus weet ik niet hoe ik met de machine kan hechten)
heeft toevallig iemand dezelfde toestel of iemand die weet hoe het werkt??

Groetjes Xiaodan

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2009 om 06:49

Halo Xiaodan,

ik heb dit spijtig genoeg niet, maar kun niet op googlle kijken, als je de onder de merknaam kijkt kun je misschien, de werkwijze vinden.

groetjes rita

Back to Top
Francis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2009 om 10:12
Mijn ervaring is dat deze apparaatjes but zijn en niet werken.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2009 om 10:49
De mijne idem dito. Maar ik weet ook niet precies wat je met hechten bedoeld ?? Naaien ? Tja, dat kan dus eigenlijk niet met die dingetjes....als je al iets voor elkaar krijgt dat er op lijkt, zal het overal gaan lussen en trekken, en de spanning kun je nergens regelen.

Het nadeel van dit soort kleine goedkope machientjes is dat ze je volledig de lust tot naaien kunnen ontnemen. Zelfs voor de kinderen vond ik ze waardeloos; als ze graag willen oefenen met naaien zet ik ze liever aan mijn eigen goede machine. Het is een beetje als proberen hout te lijmen met prit ofzo ; gaat gewoon niet lukken.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2009 om 13:55

Mijn moeder had vroeger een oude naaimachine. als zij aan of af wilde hechten naaide ze eerst een klein stukje vooruit. Dan zette ze het voetje omhoog, draaide de stof 180 graden, naaide weer een stukje (terug dus) en draaide dan weer de stof om nu de hele naad te maken. Zo zou je dit ook met deze machine kunnen doen. Dit is inderdaad een hele eenvoudige simpele machine maar ik denk dat Xiaodan nog geen werkstukken maakt zoals Leentje of Francis. Mijn barbiejurken moest ik met de hand maken. En ik zou dolgelukkig zijn geweest met zo'n klein machientje.

Zigzaggen lukt geloof ik niet met deze machientjes. Daar zou je toch echt een andere oplossing voor moeten bedenken. De stof misschien met een kartelschaar knippen? Of als het werkstuk het toelaat een beetje nagellak over de randen smeren? Poppenjurken en barbiekleertjes kunnen dat misschien wel hebben. Al ben ik nu misschien wel heel makkelijk.... En heb ik natuurlijk geen idee wat je er precies mee wilt maken.....

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns