Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenRondbreien

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Renske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Rondbreien
    Posted: 21 Oktober 2009 om 22:57
Omdat ik een chronische schouderontsteking heb, kan ik eigenlijk niet meer goed breien. Zodra ik vaart wil maken begint mijn schouder al te piepen van de pijn. Via een link hier ergens op het forum zag ik een filmpje op you tube hoe je continental kan breien. Dat ben ik mezelf nu aan het leren, maar als ik zo brei krijg ik de steken gedraaid op de naald. Wat doe ik nu fout. Ik steek boven in, de draad doe ik zoals op het filmpje en ze staan er gedraaid op. Rechts gaat trouwens wel goed, alleen averechts niet. Ik brei nog niet in het rondje. Ik wil eerst goed leren omgaan met de draad aan de andere kant. Ik hoop dat jullie het een beetje snappen.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2009 om 07:09

http://www.youtube.com/watch?v=dVxnSpFJl6s

Ik heb het via dit filmpje geleerd,maar mijn steken staan goed,ik heb werkelijk geen idee ,wat er fout gaat.

Back to Top
Renske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2009 om 21:29
Ik heb het via dit filmpje aangeleerd.

http://www.youtube.com/watch?gl=NL&feature=player_embedd ed&v=XuRLFl36tDY

Het wordt heel duidelijk uitgelegd. Misschien moet ik gewoon blijven oefenen.

Back to Top
wollieland View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2009 om 21:38

Originally posted by Renske Renske wrote:

Omdat ik een chronische schouderontsteking heb, kan ik eigenlijk niet meer goed breien. Zodra ik vaart wil maken begint mijn schouder al te piepen van de pijn. Via een link hier ergens op het forum zag ik een filmpje op you tube hoe je continental kan breien. Dat ben ik mezelf nu aan het leren, maar als ik zo brei krijg ik de steken gedraaid op de naald. Wat doe ik nu fout. Ik steek boven in, de draad doe ik zoals op het filmpje en ze staan er gedraaid op. Rechts gaat trouwens wel goed, alleen averechts niet. Ik brei nog niet in het rondje. Ik wil eerst goed leren omgaan met de draad aan de andere kant. Ik hoop dat jullie het een beetje snappen.

ik heb hetzelfde probleem, daarom ben ik maar opgehouden met het mezelf aanleren.

ik wacht hier de antwoorden af, misschien is het maar een klein iets dat we verkeerd doen

groetjes Bettie
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2009 om 07:10

Dit zijn toch echt de goede filmpjes,ik doe het ook op deze manier,het heeft mij wel wat tijd gekost ,maar ik heb nog nooit een gedraaide steek gehad.

Misschien toch een kwestie van blijven oefenen.

Back to Top
breivrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2009 om 07:55
Leid je de draad wel goed?Ik denk dat daar t probleem zit
Ik had t zelfde recht was goed en averecht gedraait en na tig keren uithalen en de draad boven langs te halen is t nu wel goed.Alleen brei ik slapper als voor heen en dat vind ik een ramp.maar oefening baart kunst.

groetjes breivrouwtje

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2009 om 09:45

In eerste instantie kreeg ik bij het averechts breien ook gedraaide steken, ik sloeg de draad op de verkeerde manier om bij het doorhalen. Misschien een optie om met breiwerk en al bij de computer te gaan zitten en dan proberen? Uiteindelijk is het op die manier bij mij ook gelukt. Succes!

Back to Top
Renske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2009 om 14:46
Originally posted by miep miep wrote:

In eerste instantie kreeg ik bij het averechts breien ook gedraaide steken, ik sloeg de draad op de verkeerde manier om bij het doorhalen. Misschien een optie om met breiwerk en al bij de computer te gaan zitten en dan proberen? Uiteindelijk is het op die manier bij mij ook gelukt. Succes!

Dat is precies wat ik gedaan heb. Voor de computer gaan zitten en 'mee breien' zoals de mevrouw op het filmpje het doet, maar ik zal het nog eens doen en dan beter opletten hoe ik de draad omsla.  Misschien doe ik het daar inderdaad fout.

Ik zit trouwens ook nog te klunzen met de draad. Het is zo onwennig om de draad goed vast te houden. Het is echt wennen, maar ik merk dat het wel beter is voor mijn rechterschouder. Die heeft rust en je breit sneller. Dat is erg fijn, want dan wordt breien ook weer leuk.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Oktober 2009 om 16:48

Ik ben ook voor de PC gaan zitten,en maar kijken,had het niet zo snel voor elkaar.

In het filmpje slaat ze de draad om haar pink,dat doe ik dus niet,vind ik toch niet prettig.

En het is echt veel beter voor je schouder,ik kon ook bijna niet meer breien,maar nu dus wel weer.Geen gehannes meer met die lange naalden,je kan makkelijk anders gaan zitten.Kortom een goede manier!

Succes ermee.

Back to Top
Renske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 15:19
Dank je Corry.

Ik heb gisteravond maar weer eens het filmpje bekeken en weer meegebreid en ik deed het inderdaad fout met de draad. Ik deed het de verkeerde kant op.
Ik snap het nu en ben nu bezig om het vasthouden van de draad onder de knie te houden. Hij ontsnapt me nog te veel. Opvallend is wel dat ik nu wat strakker brei. Met breinaalden brei ik losser.
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 15:41

hallo, ik heb het mezelf via deze sit egeleerd.. er staan filmpjes op van continentaal
breien en van ''normaal'' breien dus dan kan je het verschil ook bekijken... tevens
staan ALLE steken dus meerderen minderen etc.. ook vermeld en veel al ook met 2
filmpjes continentaal en ''normaal'' hoop dat je er wat aan hebt ?!!

http://www.knittinghelp.com/videos/knit-stitch

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2009 om 18:27

Originally posted by Renske Renske wrote:

Dank je Corry.

Ik heb gisteravond maar weer eens het filmpje bekeken en weer meegebreid en ik deed het inderdaad fout met de draad. Ik deed het de verkeerde kant op.
Ik snap het nu en ben nu bezig om het vasthouden van de draad onder de knie te houden. Hij ontsnapt me nog te veel. Opvallend is wel dat ik nu wat strakker brei. Met breinaalden brei ik losser.

Komt dus helemaal goed,ik brei nu juist losser,maar dat is geen probleem,gewoon een naaldje dunner nemen.

Back to Top
Michelle View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 12:25
Ik ben een colsjaal aan het breien op rondbreinaalden. Na lekker op weg te zijn kwam ik er net achter dat er een draai in m'n breiwerk zit. Wat als ik doorbrei? Zou de colsjaal bruikbaar/draagbaar zijn?
Back to Top
Renske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2010 om 15:18
Even een update: zo breien gaat nu super goed. Alsof ik niet anders gebreid heb. Tot nu toe heb ik alleen nog maar recht en averechts gebreid. De rest komt later wel. Ik vind het lekker breien zo. Geen last meer van rechterschouder en pol. Schitterend, ik kan weer breien. 
Groetjes Renske

Stuur mij geen berichtje wat patronen, wol e.a.dingen wat dit forum betreft. Ik ben niet de Renske van Hobbydoos!!
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2010 om 18:34
Fijn,zo zie je maar,even volhouden,en het scheelt een stuk met de pijn.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2010 om 13:58

Heerlijk is dat he, dat je weer kunt breien, ik heb ook minder last nu ik zo brei. Ik vind het heerlijk, ik snap niet dat ons dit vroeger op school nooit is geleerd.

Het filmpje is ook mooi duidelijk vind ik.

All you need is love.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.407 seconden.
Lang Yarns