|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Corneliaz ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
![]() Posted: 08 November 2009 om 13:06 |
http://vilman.blogspot.com/2008/01/dragon-scarf-pattern.html Hallo allemaal, Ik heb bovenstaande sjaal gebreid voor een surprise maar kan nu nergens zo'n speld vinden. De ring zal niet het probleem zijn maar wil graag een zilverkleurige staaf. Heeft iemand een idee wat ik daarvoor kan gebruiken. Iemand een idee ?
|
|
Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug. |
|
![]() |
|
Maanhaasje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 17 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 373 |
![]() |
Kijk hier eens:
http://www.hobbywol.nl/index.php?cPath=81 En als de link niet werkt www.hobbywol.nl en dan fournituren, daar staan er diversen. En anders zou je het eens moeten zoeken op fantasy en dan fournituren, in de fantasy scene zie je het redelijk veel. Of zoek eens op Fibula, want dat is eigenlijk de echte naam van zo'n speld, het is van orgine schots en de spelden werden gebruikt om de stof van de kilt vast te zetten :) Succes! Groetjes Thessa |
|
)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com* |
|
![]() |
|
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
![]() |
Zo'n metalen pin??? Geen idde maar bij walhalla hebben ze wel leuke houten spelden. Misschien een idee?
|
|
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
|
![]() |
|
pien66 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2146 |
![]() |
ik denk dat hout ook beter blijft zitten dan metaal
|
|
Groeten Jacqueline
|
|
![]() |
|
inge.v ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2268 |
![]() |
Wordt wel eens verkocht bij een fournituren winkel.
Houten blijven idd beter zitten, metaal schuift gewoon door de wol heen. In't zilver lakken is misschien een oplossing. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Ik heb op de markt in een fourniturenkraam een grote veiligheidsspeld gekocht, zo een die vroeger op Schotse rokken zat. Daar wil ik nog een mooie bloem op maken voor een schouderdoek. Is dat iets?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
breidje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3928 |
![]() |
wil
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Dat ding op het plaatje leek op een grote cocktailprikker, of een satéstokje met aan beide kanten een punt.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Corneliaz ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 07 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1379 |
![]() |
Allemaal bedankt voor jullie reactie Dat een ijzeren pin misschien niet blijft zitten had ik ook al bedacht. dan ga ik voor een houten. |
|
Groetjes Corneliaz
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Een dun rond houtje kopen bij de doe het zelf en dan mooi afschuren, aan de ene kant plat en aan de andere kant een vaag puntje. Dan kan je het nog even in een sterk kopje thee dopen voor ene wat donkerder kleurtje. Of een oude houten breinaald. Mijn man heeft laatst een theelepeltje verbogen (lepelstukje eraf) en mooi glad gemaakt. Beetje verbogen en met een mooie gesp was het een mooie sjaalspeld. Omdat het ietwat plat maar roch niet glad was bleef het goed zitten, gleed niet uit de sjaal. Je moet maar eens door je huis lopen, zo kom je vanzelf op allerlei ideetjes, er zijn heel veel dingen te gebruiken. En inderdaad zo een steker van zo een leer ding voor in je haar gaat ook goed. Een gewone haarclip (met zo plastic aan bovenkant en metaal aan de onderkant, die je dicht klikt) is ook te gebruiken. Niet duur bij de drogist en zo heb je verschillende kleuren. Leuke sjaal trouwens, ik heb het patroontje ook ergens opgeslagen.....leuk voor van de winter lekker warm.... |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Waar je voor moet zorgen is dat de pin een beetje ruw/stroef is zo glijd hij niet uit de wol. Of bij zoals dit http://www.anniesattic.com/knitting/detail.html?prod_id=7777 6&source=AEMOTW |
|
![]() |
|
![]() |
Odette je hebt idd gelijk Heb zo'n houten staafje nog liggen van de oude gordijntjes. Ik ga eens proberen om het zelf te schuren. Het model van annies attic moet toch lukken Ik ga proberen en laat het jullie weten |
|
Groetjes Corneliaz
|
![]() |
|
![]() |
Het is dan wel geen zilverkleurige staaf, maar misschien kan je hem zilverkleurig verven/spuiten. Hoewel ik zelf hout wel erg natuurlijk vind staan...
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |