|
Reageer ![]() |
Autheur | ||
Tonkie ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 11 November 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5 |
![]() Posted: 11 November 2009 om 14:02 |
|
Hallo, wie kan mij vertellen wat het simpelste patroon is voor een granny square? Ik ben een beginner en ik snap nog niet eens wat er met lossen en een halve vaste enz. wordt bedoeld. Dus hoe makkelijker hoe beter! Alvast heel erg bedankt! |
||
Tonkie
|
||
![]() |
||
Sacajawea ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 11 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 184 |
![]() |
|
Hi tonkie, Als je naar YouTube gaat kan je daar filmpjes zien vanaf het aller begin. Tik gewoon 'Basic Crochet" in en dan zie je het vanzelf. Als je dan iets niet begrijpt kan je het beeld stilzetten en opnieuw afspelen. Wanneer je die basissteken onder de knie hebt snap je ook hoe een vierkant moet. Ik wens je veel succes, maar het zal wel lukken.
|
||
Hartelijke groetjes, Carolina
Iedereen krijgt elke nieuwe dag ook weer een nieuwe kans. :-) |
||
![]() |
||
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
![]() |
|
http://www.hobbydoos.nl/haken/vormen/vierkantamerika.asp hier staat een makkelijke en mooie quare
|
||
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
||
![]() |
||
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
|
Ik heb op mijn site nog een beschrijving van basis Granny-vierkantjes
Wellicht heb je er iets aan ? Wel alleen beschreven ; geen schema, sorry. De beschrijving staat HIER |
||
![]() |
||
Tonkie ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 11 November 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5 |
![]() |
|
Oja, hartstikke bedankt! Ik ga er meteen naar kijken |
||
Tonkie
|
||
![]() |
||
![]() |
|
echt heel stom hoor, maar wat wordt er eigenlijk bedoeld met een toer? Wat met lossen en wat met vaste? In normale mennsentaal zeg maar ;-) |
||
Tonkie
|
||
![]() |
||
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23717 |
![]() |
|
Een losse is dat je de lus om de haaknaald staat en doorhaalt. Een vaste is als je de haaknaald door een losse steekt, de draad omslaat en ophaalt en dan nog eens omstaat en de draad door beide lussen haalt. Een toer is een rij (vasten of stokjes). Als ik jou was zou ik maar eens op zoek gaan naar een leerboekje over haken, bv. in de bieb of de kringloopwinkel.
|
||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ha, ik geloof dat je gelijk hebt! Maar dit is al heel handig om te weten,
bedankt, nu kom ik er misschien toch al uit, verder kom je met internet ook al een heel eind! :-) |
||
Tonkie
|
||
![]() |
||
![]() |
|
ohja, nu je toch bezig bent: wat is dan een rij 'stokjes'?
(en dan hou ik op hoor! ![]() |
||
Tonkie
|
||
![]() |
||
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
![]() |
|
Tonkie, het lijkt me echt beter om eerst maar of via het internet of via youtube de beginselen van het haken te leren. Opzetten van lossen, het haken van vasten, keren en dan stokjes ezovoort. Daarna als je dat weet kun je hier altijd terecht voor vragen ok? |
||
All you need is love.
![]() |
||
![]() |
||
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
|
In de bieb misschien zo een boek over haken lenen. Want een beetje de beginsels en benamingen moet je tpch wel weten om te kunnen haken. Of misschien ken je iemand in je omgeving die je wat kan uitleggen, dan kom je ook al wat verder. Een rij stokjes is een aantal stokjes achter elkaar...... |
||
![]() |
||
vcable ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 29 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 329 |
![]() |
|
Ik heb het haken geleerd via de uitleg beschrijving van Hobbydoos.
Als je dat met de basis steken kent dan kom je al een heel eind. Ik ben zelf ook nog een beginner maar ik red me al met deze beschrijving. http://www.hobbydoos.nl/haken/defaulthaken.asp |
||
Groetjes Kim
|
||
![]() |
||
Naneke ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 263 |
![]() |
|
alles begint met een lus, de basis kennis is wel nodig,als je nog geen kennis hebt van een toer vaste of stokjes halve stokjes je leert ook eerst te stappen voor dat je kan lopen en dat is met alles zo, begin bij het begin je hebt goede boeken op de markt en ook op het internet zijn er heel wat fimpjes. gtn N. |
||
![]() |
||
L33ntje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
![]() |
|
Ik denk dat een beetje basiskennis wel heel erg onontbeerlijk is ja.
Uit de bieb of de boekhandel moet je voor een prikkie een boek kunnen krijgen dat je de basisbeginselen van het haken uitlegt. Maak gewoon eerst een hele lange ketting van lossen (zie boek). Als die er acceptabel uitziet kun je beginnen met vasten oefenen (over een steek of 20 en een toer of 20. Is die aan beide kanten recht, dan kun je je aan een paar toeren stokjes wagen. En passant leer je dan al iets over keerlossen en steekhoogtes. Daarna ga je verder oefenen met het sluiten van een toer en het aanhechten van een nieuwe kleur, stevig afhechten, meerderen en minderen. OOk de halve vaste moet je zeker kennen. Als je je alle dikgedrukte termen hebt eigengemaakt, weet hoe je ze moet uitvoeren en waarom, DAN ben je klaar voor iets ingewikkelders als een granny. Maar je moet ECHT bij het begin beginnen. Je kunt geen stappel overslaan. |
||
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |