Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenSuf zeg!

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Suf zeg!
    Posted: 13 November 2009 om 14:35

Het haken heb ik mijzelf, tijdens mijn zwangerschap, helemaal zelf aangeleerd (zoals waarschijnlijk velen van jullie :) )
Ik heb de beide jongens in bed, even tijd voor mezelf, dus ik wil even bloemetjes haken. Vind op internet een patroon, ben lekker bezig, en dan zie ik dat die van mij heel anders wordt dan op het plaatje. Nog us proberen... En weer heel anders. Ik kijk us, doe ik met mijn stokjes iets niet goed? Blijkt dat ik nooit stokjes heb gehaakt zoals stokjes horen gehaakt te worden, haha. Nu proberen zoals het hoort, en ja hoor, helemaal leuk. Grappig is dat, dat je dan dus al een aantal maanden aan het haken bent, en vaak genoeg stokjes haakt, maar dat dus op een verkeerde manier doet. Nu begrijp ik ook waarom sommige dingen dan soms heel anders uitpakten dan ze op het plaatje staan. Zo ook mijn hangertje in "creaties". Dat randje moeten ook stokjes zijn, maar dat zijn dus mijn eigen gecreeerde stokjes :P

Leuk om zo nog weer us wat te leren, hihi.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 13 November 2009 om 14:40
Heel herkenbaar. Ook ik heb me het haken zelf aangeleerd en nog moet ik af even spieken hoe de steken ook alweer moeten worden gehaakt.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 November 2009 om 14:53

hihi, heel herkenbaar. ik heb in het begin ook koppijn gehad van die stokjes, maar als je het wat langer doet dan heb je zo de slag te pakken. ik draaide ze op de een of andere manier waardoor ze er bij mij ook anders uit zagen.

maar ik heb net even gekeken. ik vind je poppetje er wel leuk uitzien. en al zijn het allemaal verschillende kleueren. ik vind het juist wel speels zo.

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 November 2009 om 15:04
hahahha voor mij ook heel herkenbaar
groetjes geesje
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 November 2009 om 15:13
Grappig....... Misschien heb je wel de speciale 'Jantinasteek' uitgevonden.....of was het een bestaande steek achteraf??
groetjes
Iris
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 November 2009 om 15:39
Misschien was het een half stokje? Dan was je al op de goede weg. Zolang je een of ander resultaat hebt, is het altijd goed, vind ik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 November 2009 om 15:58

wat ik deed was: insteken, omslaan, doorhalen door 1 steek, weer insteken weer omslaan, en dan door beide doorhalen. geen idee of het iets is wat bestaat? :P of leg ik het nou heel moeilijk uit?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 November 2009 om 16:25
Stokje is omslaan, insteken, doorhalen, omslaan, doorhalen door twee lussen, omslaan en door de laatse twee lussen halen. Moet je nagaan, ik doe het zó, maar ik moest voor het vertellen even en bolletje en een haaknaald pakken. Het klinkt ook ingewikkeld, maar is zo gebeurd. Ik zit ook vaak te tellen van één en twee, volgende stokje is dan twee en twee, drie en twee enz. Als het er geen 50 zijn dan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 November 2009 om 17:10
heb haken en breien nog op de lagerschool geleerd en volgens mij verleer je dat nooit
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 November 2009 om 17:30
Haha, ik heb ook even een haaknaald en een draadje gepakt, even kijken hoe ik het doe, is denk ik automatisme.....!!! Maar ik doe het op dezelfde manier als Magtelt...hihi!
groetjes
Iris
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 November 2009 om 19:58
he,gelukkig ben ik niet de enige,maar dan zijn we volgens mij heel erg kunst zinnig,daar er toch wat uit komt.
groetjes stridje
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 November 2009 om 00:18
Niks vreemds aan hoor. Ook mijn stokjes waren zelfgemaakte in plaats van de goede. Ik heb ze jaren zo gemaakt en nu maak ik ze dus eindelijk goed. Ik heb het altijd aan mijn linkshandigheid geweten, maar nu weet ik dat anderen ook wel eens iets dergelijks hebben.
Groetjes,
Dorine
Back to Top
giggle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 November 2009 om 10:12

Originally posted by boek boek wrote:

heb haken en breien nog op de lagerschool geleerd en volgens mij verleer je dat nooit

Dat ging niet op bij mij. De juf heeft een poging gedaan om mij toendertijd haken te leren, maar ik vond het een verschrikkelijk werkje. Je moest de haaknaald en draad op een speciale manier vast houden en dat handigde mij toen en nu nog niet. Ik werd iedere les gecorrigeerd. Na dik 40 jaar heb ik het het weer geprobeerd , maar nu op mijn manier en nu vind ik haken erg leuk om te doen. 

GROETJES JANNIE
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 November 2009 om 10:17

Ik heb het op school geleerd,wel meteen de juiste stokjes,maar als jij op een andere manier een stokje haakt,geeft dat toch niets.het enige is dat je ergens in het patroon een probleem kan krijgen.

Iedereen doet wel eens dingen op zijn eigen manier,heb ik wel eens met breien gedaan.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 November 2009 om 11:16
Ik had al volop gehaakt maar het even een tijdje niet meer gedaan. Ik liet mijn schoonmoeder iets zien en toen zei ze: Maar wat is dat dan voor een steek?" "Stokjes," zei ik. "Hoe maak je ze dan?" vroeg ze. Ik liet het zien. (Ik deed het zo iets als Jantina beschreef) Toen bleek ik een eigen Clara creatie er van gemaakt te hebben. Overigens heb ik het hele vestje toch in die steek gemaakt. Het garen was dikker dan de beschrijving aangaf. En zo kreeg ik toch de goede hoogte.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 November 2009 om 16:58
Dat haken was een ramp, niemand kon het me voordoen, ik ben linkshandig, breien ging wel, eerst wel links maar mijn oma heeft me rechts leren breien, anders kon ze me niet leren, behalve steken opzetten, dat gebeurt nog steeds links. Haken is iets wat ik ook pas doe, heb een uitdraai van internet eerst gehaald omdat er in de patroontjes, stokjes, halve stokjes enz. stonden, wel van gehoord, wist alleen niet hoe ik het moest doen, lukt nu wel maar de gehaakte patroontjes moet ik als het ware andersom lezen, als bijv. een split links zit en ik haak door dan komt die bij mij rechts, wel vervelend zoiets en je moet er meer bij nadenken maar het gaat me al aardig af.Wink
GROETJES
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 November 2009 om 20:34

Oh, ja Ellen, wat een herkenning hier. Ook ik stoei met linkse en rechtse splitjes etc. in mijn haakwerk en heb dus ook zo'n links pootje.

Op de een of andere manier sloeg ik ook de draad andersom om de naald toen ik het geleerd heb dus ook mijn stokjes waren daarom anders.
Maar we komen er wel al pijnigen we de hersens wat meer en jou werkjes zien er prachtig uit.

Breien doe ik trouwens wel rechts, maar schijn dan de linkernaald veel meer te bewegen en te gebruiken dan een rechtshandige dus we hebben het een en ander wel gemeen als linkshandige.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 November 2009 om 21:46

Lollig, zo kon ik idd mijn dochter maar moeilijk leren breien, zij is dus ook links. Uiteindelijk breit ze rechts. Het haken wat ze sinds deze zomer fanatiek doet, geen idee of ze dat links of rechts doet.

Het is bij mij zo'n automatisme. Ik brei als ik tricot moet breien en niet zo veel steken op de pen heb, gewoon steeds rechts van links naar rechts.
Ik zag iemand dat eens doen en heb het eens goed bekeken en dat is een stuk makkelijker dan steeds het werk keren. Vooral met een paar steken.

Trouwens, Jantina, ik heb ook wel eens in boekjes een heel ander soort stokje gelezen dan " normaal" , heel apart.

All you need is love.

Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 November 2009 om 11:54
Originally posted by Dikky Dikky wrote:

Oh, ja Ellen, wat een herkenning hier. Ook ik stoei met linkse en rechtse splitjes etc. in mijn haakwerk en heb dus ook zo'n links pootje.

Op de een of andere manier sloeg ik ook de draad andersom om de naald toen ik het geleerd heb dus ook mijn stokjes waren daarom anders.
Maar we komen er wel al pijnigen we de hersens wat meer en jou werkjes zien er prachtig uit.

Breien doe ik trouwens wel rechts, maar schijn dan de linkernaald veel meer te bewegen en te gebruiken dan een rechtshandige dus we hebben het een en ander wel gemeen als linkshandige.

Hahaha wat herkenbaar met die linkernaald, ja dat linkerhandje krijg je niet stil he

GROETJES
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 November 2009 om 11:58
Er bestaan speciale boekjes met haakpatronen voor linkshandigen. Maar dat zijn er maar een paar. De 'leukste' patronen staan natuurlijk altijd alleen voor rechtshandigen omschreven....
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns