Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenTe zot voor woorden

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Te zot voor woorden
    Posted: 25 November 2009 om 11:55

Ik ben bezig met een driekantige sjaal,met garen van mini mochi,eerste bolletje,drie knoopjesConfused.Dat is balen,op een plek,ging de kleur in spiegelbeeld verder.tweede bol,al vrij snel een knoop.helemaal afgrold en wel vier knopen.Ik heb  nu een mail gestuurd om te reclameren,daar gaan ze bij de fabrikant klagen.

Maar het mooiste antwoord is dit:een geroutineerd breister maakt van een gekochte bol,eerst een andere bol,om te kijken of er knoopjes in zitten.En zorgen er dan meteen voor dat eventuele kleuren goed doorlopen.

Ik vind dit om te gillen,brei pas 45 jaar,maar een knoop blijft een knoop,dus een nieuwe aanhechting,dus opnieuw opwinden heeft totaal geen zin.En als je de kleuren door moet laten lopen,kost dat in dit geval veel garen,en moet je dat er ergens weer tussen breien,weer een aanhechting.

Hoe doen jullie dat,ik zie nl.iedereen al zitten met die voorraad garens.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 12:02
Ik ben het nog niet tegen gekomen ,maar aan het eu-inde van de bol als hij op is knoop ik dat ook aan elkaar
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 12:09
Nah wat een belachelijk antwoord ten eerste.
Ik ga er gewoon vanuit dat wat ik koop goed is! Ik heb nog nooit een bol opnieuw opgewonden. Toch heel stom, ik merk het juist bij de merkgarens dat ik vaker een knoop heb dan met de saskia of royal van wibra of zeeman.
Zelf probeer ik de draad tot het einde van mijn werk te krijgen, dan kan je met een nieuwe draad beginnen. Deze hecht ik op het eind pas af. Met breien wil ik nog wel eens (aso die ik ben) bij een werkje voor een kind halverwege een nieuwe draad beginnen. Dan hou ik 4 of 5 cm over en die weef ik met de draad achter het werk mee, dan zie je er het minste van.

Nogmaals, een belachelijk antwoord en ik zou er geen genoegen meenemen

Groetjes Simone

Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 12:29

Belachelijk voor woorden.

Je koopt toch een bol en dat moet gewoon goed zijn, merk wol of gewone goedkopere wol. Ik heb het ook regelmatig met dunne haakgaren, maar daar zag je gelukkig niets van dat scheelt, maar leuk is anders.

Ik zal er ook geen genoegen meenemen als ik jou was met dit antwoord.

Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 12:42

Ik kreeg ook als antwoord,dat ze gaan reclameren bij de fabrikant.

Maar krijg nu net een mail,de mevrouw in kwestie rolt al 48 jaar haar bolletjes opnieuw op.Volkomen nutteloos volgens mij.Maar ik krijg wel twee nieuwe bollen.

wat ik wel doe,is voldoende garen voor een naald uit de bol trekken,dan zit de aanhechting in ieder geval aan de zijkant.Bij deze is dat wat lastig,ik 300 steken op de naald staan,en terugsteken is waardeloos,het is ajour.

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 13:02

Tjonge zeg, het idee om iedere bol opnieuw op te winden Wel goed dat je 2 nieuwe bollen krijgt. Ik zie het ook wel eens, vooral met duurdere wol.

Maar vooral met meerkleurig garen is het vervelend.
Met mooi breiwerk hecht ik altijd aan het begin een nieuwe draad aan, is mooier dan midden in het breiwerk ook al zie je dat vaak niet eens als je de draden afhecht.

Ben wel benieuwd naar je sjaal

All you need is love.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 13:06

wat balen zeg. je krijgt dan wel 2 nieuwe bollen maar het mag toch eigenlijk niet gebeuren dat er knopen in zitten.

ik heb het 1 keer gehad maar toen was ik bezig met een amigurumi poppetje te haken en toen heb ik de knoop aan de binnenkant laten vallen. maar dat kan niet als je een sjaal aan het breien bent. succes verder

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 13:06

Wat een belachelijk antwoord....ook al rol je je bolletje 10x af en op er blijft een knoopje en een fout in het kleurpatroon. Het is toch best wel duur garen.

Maar goed je krijgt nu wel 2 nieuwe bollen en zo hoort het ook.

odette
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 13:59

Odette,dat was dus ook mijn antwoord naar haar,maar het schijnt daar heel gewoon te zijn.ze gebruikt wel een bolopwinder.

kan ik nog een sjaal van dezelfde kleur breien.Deze ga ik echt niet uithalen,je gaat toch door,en verwacht dat het bij die ene knoop blijft.

Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 14:35

Vind ik ook helemaal belachelijk, heb nog nooit een bol opnieuw opgewonden... als je een bol koopt ga je er toch van uit dat hij compleet is zoals het hoort... je kan zo een bol kopen met al de buitenkant één kleur wol en binnenin een andere kleur wol !! Je koopt toch in vertrouwen dat je bol goed is !!! Je krijgt nu wel twee andere, maar toch vind ik het niet kunnen !!!

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 15:13

Vervelend zeg!! In mijn min mochi zat rouwens geen enkele knoop. Je hebt vast een slechte lichting getroffen. Fijn dat je nieuw aren krijgt maar het antwoord is vreemd .... het garen hoort gewoon goed te zijn!!!

http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 16:01
Vreemd antwoord....zal wel van iemand zijn die alleen op een machine breidt....dan moet je ze nl opnieuw wikkelen.
Groetjes Syl
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 16:15
Tss, wat bijzonder, ik brei ook al jaaaaren en heb nog nooit van tevoren van een bol een nieuwe gemaakt (en ook nog nooit gehoord van een collega-breister die het wel doet). Niet echt een hele nette manier van klachtafhandeling.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 16:54
Zelfs als je wel een bol opnieuw oprolt, houdt je toch dat probleem van knoopjes en kleurverschil? Of lost dat dan vanzelf op bij "ervaren breisters"?

Dat je bij Wibra of Zeeman wol wel eens op een knoopje stuit, daar is overheen te komen, maar dure wol uit de speciaalzaak, daar mag toch niets aan mankeren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
wollieland View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 18:06

het hoort niet, punt.

er kan eens één knoopje in een bol zitten, maar daar moet het echt wel bij blijven.

als ik zo'n bol zou kopen en er mee terug zou gaan naar de plaatselijke winkel....zou ze de hele voorraad terugsturen naar de leverancier. (spreek uit ervaring)

en opnieuw opwinden?...ik zou niet weten waarom. veel extra werk en tijd.
onze tijd is al weinig 

groetjes Bettie
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 18:25
Kan je niet gelijk zelf naar de fabrikant mailen? het antwoord wat je gekregen hebt is gewoon zeer onnozel. Ik zie iedereen al zijn bolletjes opnieuw opwinden. volgens mij werd dat vroeger gedaan toen je strengen had ipv bollen. als het in een bolletje een keer voorkomt dan is het gewoon pech. Maar een paar maal in elke bol das echt te zot voor woorden
Groeten Jacqueline
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 18:31

Ze deden verder niet moeilijk hoor,maar ik vond die opmerking erg flauw,heb ook gemaild,dat ik daar om moest lachen,en dat een knoopje altijd een nieuwe aanhechting bleef.Zij vond ook dat drie of vier knoopjes echt niet kon.ben wel benieuwd of ik nu van dezelfde voorraad twee nieuwe krijg.

Mineke,ik heb nog twee bollen van een andere kleur,daar ben ik nog niet aan toe.

Dit is heel duidelijk een fabricagefout.

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 18:41
Enkel bij strengen en fabrieksbobijnen waarbij je de draad enkele keren moet dubbelen maak je bolletjes. Toch niet bij degene die je nu gekocht hebt ?????

Je had doodserieus moeten vragen : wind je dan die knoopjes eruit en verandert de kleur dan automatisch ????

Dit bewijst weeral es dat er geen domme vragen maar enkel domme antwoorden bestaan.

Net zoals je borduurgaren op kartonnetjes wikkelen, heb ik ook nooit begrepen. Je draad kan er alleen maar van beginnen pluizen en vuil worden. Ik steek mijn strengetjes altijd in enveloppen, klasseer ze volgens nummer en schrijf dit op de voorkant van de enveloppe. Zeer handig, goed overzicht en stofvrij.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 18:52
wat een antwoord! met opnieuw opwinden gaan inderdaad die knopen er niet uit!  als ik met mijn pols elkbolletje opnieuw zou moeten opwinden, lijkt me de halve tijd al om...  doe ik dus niet, wel voor machinebreien maar daar heb ik sowieso al een hekel aan... gebeurt dus weinig!
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 November 2009 om 18:54

Originally posted by chrisje chrisje wrote:

wat een antwoord! met opnieuw opwinden gaan inderdaad die knopen er niet uit!  als ik met mijn pols elkbolletje opnieuw zou moeten opwinden, lijkt me de halve tijd al om...  doe ik dus niet, wel voor machinebreien maar daar heb ik sowieso al een hekel aan... gebeurt dus weinig!

Ja ,maar de mevrouw had een bol opwinder,die bestaan tegenwoordig ook elektrisch.wel handig als je vaak strengen hebt,maar dan voldoet een stoelleunig ook,of een paar armen.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns