Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenSurprises?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Surprises?
    Posted: 26 November 2009 om 08:17
Is iedereen al druk surprises aan het maken? En zo ja, wat maken jullie dan? :) Ben benieuwd. Ik hoef dit jaar lekker niet, normaal hielp ik mijn nicht met de surprise van school, maar dat komt er op neer dat ik alles in elkaar knutsel en ze er ongeinteresseerd naast zit, dus nu mag haar mama het doen.
Thuis doen we er niet echt aan, maar ben toch wel heel benieuwd wat jullie knutselen, als echte hobbydozen. Vind het zo zonde dat ik altijd, vroeger ook al, zo'n werk er van maakte, en dan met zoiets moois kwam, en dat vaak het op school al in de prullebak belandde, en dat de ander ook blijkbaar nauwelijks moeite voor jou had gedaan.  Ach nouja het gaat om het feest!

Ben in ieder geval heel benieuwd of jullie ze maken en zo ja, wat dan!
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 08:21

Ik zou bijna zeggen,gelukkig niet,daar heb ik zo'n hekel aan.

de kleinkinderen geloven nog,maar misschien over een paar jaar weer.

Back to Top
wollieland View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 09:11

hier moeten we nog

met het gezin en schoonmoeder en 2 zusjes van hubbie trekken we lootjes.
ieder zijn eigen surprise
voor school hoeft dit jaar maar 1

heerlijk dat knutselen

groetjes Bettie
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 10:01

Nee, wij vieren het dit jaar alleen met de kids. Vorige jaren wel met mijn ouders nog, maar ik wil dat niet meer, je moet ook je eigen tradities maken vind ik :) Aangezien Tobias nog te klein is, vieren we het alleen met Daniël, en die snapt daar toch verder nog niet zo heel veel van, van surprises. Dus... Ik schrijf een leuk gedicht, en dat is het dan wel denk ik. Moet eerst nog bedenken wat te kopen, moeilijk. JJ wil een fles whisky, dus die ga ik maar us bestellen, maar voor Daniël vind ik het wel lastig. Zelf koop ik denk ik lekker een voorraadje wolletjes en een paar haaknaalden, en misschien nog een leuk haakboek ofzo :D

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 10:12
Bij ons doen ze dat niet
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 10:43

Ja wij doen aan surprises (kinderen zijn 11, 13 en 14 jaar) samen met mijn moeder (dus we doen het met zijn zessen). Ik heb middelste zoon en heb een rugzak gemaakt (met de naaimachine van stof). Van zijn schooltas (een eastpack) was tot 3x toe het handvast losgelaten (het stiksel). Twee keer was het gemaakt (tas terug naar de fabriek) maar de derde keer kregen we een nieuwe tas . Nu heb ik dus een klein rugzakje genaaid van oranje velours met een gele bloemetjes binnenkant. Erg leuk geworden al zeg ik het zelf. In het gedicht komt dan iets over een nieuwe tas met stevig handvast.....

Dochter doet ook op school aan surprise en heeft een showboard  met skischoenen erop gemaakt (met hulp van manlief) voor een klasgenootje.

Ik vind het altijd wel leuk dat geknutsel. Hoewel ik van iedereen in huis nu wel al weet wie wie heeft blijft het toch een verassing wat iedereen heeftgemaakt en gekocht.

odette
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 11:06

Drie van de 4 kids geloven nog en daar bengelt kleinzoon van 9 dus verplicht bij (vind hij geen punt hoor!). De volwassenen hebben lootje getrokken en er moet natuurlijk minimaal een gedicht bij.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 11:37
Hier geen sinterklaas feest ik woon alleen en heb geen kinderen.
Groetjes Kim
Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 11:42
Bij mij ook niet. Ik woon alleen en mijn ouders en zus doen ook niet aan Sinterklaas.
Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 11:53

Pff, net een heel bericht getypt, viel de pc uit Als wij met zijn allen sinterklaas vieren moeten er verplicht surprises bij en ook gedichten.

Jammer dat sommige mensen niet de moeite nemen om het voor een ander te doen, op school of werk of zo. Mijn kleinzoon kreeg vorig jaar een kadootjes dat was een chocoladeletter waar al een hap van afgenomen was Dat doe je toch niet?

Hetzelfde met het bedrag wat afgesproken is, daar moet je je aan houden vind ik. En gedichten en surprises horen ook bij sinterklaas vind ik. Zonder is het gewoon niet zo leuk.

All you need is love.

Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 12:00

wij vieren, met het gezin, sinterklaas met surprises, al een aantal jaren op oudejaarsavond en dat is altijd super gezellig.

Dus ik heb nog even tijd om een surprise te maken.

Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 12:04
Wij vieren het met het gezin, twee oma's en opa. Gewoon simpel, lekker eten en wat cadeautjes er bij. Voor de kids iets groters, en voor ons iets kleins. Voor mijn oudste moest wel surprises worden verzonnen. We hadden een jongetje wat van voetbal houdt ( lekker makkelijk...?! hihi). Dus een voetbal van papier mache gemaakt, en een elastiekbal gemaakt, cadeautje ingepakt, en allemaal kleine elastiekjes er omheen gebonden. Heeeeeel fijn om open te maken......het is nu een stuiterbal geworden. Er zit ongeveer 100 gram elastiek omheen. En verder een gedaichtje. Het moet vrij simpel, omdat ze dit voor het eerst doen. Wel leuk om te doen, hoor!!!
groetjes
Iris
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 14:56
Hier vieren we het niet.
Ooit heb ik van een klasgenoot, waar ik hevig vliefd op was en hij op mij (nogsteeds spijt van dat we nooit een stapje extra hebben gezet) een op de draaibank gemaakte tol gekregen. Die had hij helemaal uitgehold en daar zat mijn kadootje in. Ook zat er een dekseltje op want anders was het wel erg makkelijk  pakken.
Die tol heb ik nog en ligt in de vensterbank met het dekseltje, erin zit het gedichtje wat ik toen kreeg. Dat was in 1985 dacht ik en ik ben er erg zuinig op. Ow ja! Ik heb het kadootje, oorbellen, ook nog!

Dit jaar vieren we op 4 december een "vier het leven feest" bij een vriend die 10 december uitgezonden wordt naar Uruzgan. Dat wordt ook een zeer speciale avond.

Groetjes Simone
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 16:02
Originally posted by jantinavv jantinavv wrote:

Nee, wij vieren het dit jaar alleen met de kids. Vorige jaren wel met mijn ouders nog, maar ik wil dat niet meer, je moet ook je eigen tradities maken vind ik :) Aangezien Tobias nog te klein is, vieren we het alleen met Daniël, en die snapt daar toch verder nog niet zo heel veel van, van surprises. Dus... Ik schrijf een leuk gedicht, en dat is het dan wel denk ik. Moet eerst nog bedenken wat te kopen, moeilijk. JJ wil een fles whisky, dus die ga ik maar us bestellen, maar voor Daniël vind ik het wel lastig. Zelf koop ik denk ik lekker een voorraadje wolletjes en een paar haaknaalden, en misschien nog een leuk haakboek ofzo :D

Ik denk dat Daniel grote cadeaus het mooiste vindt ongeacht wat erin zit, dus als ik jou was, zou ik een paar grote dozen van de supermarkt nemen en daar, in proppen krantepapier, een klein presentje in stoppen. De grote doos in sintpapier, ja veel rollen nodig dan maar, dan lijkt het heel wat. Van de dozen kun je 6 december een treintje maken, waar hij dan nog een week mee speelt. De raampjes kun je er al vast in maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 16:06
Vroeger thuis deden we surprises en gedichten vanaf dat mijn jongste zus niet meer geloofde, maar wie een eigen gezin had, vierde het in eigen huis. Wij begonnen ook aan surprises en gedichten toen de jongste niet meer geloofde, ieder één surprise en bij elk kadootje een gedicht. Maar nu vieren wij het niet meer, een banketstaaf en een mooie film 0p 5 december.

wat rozengeur.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 November 2009 om 16:47
Wij doen het traditiegetrouw bij mijn schoonouders. Altijd een groot feest! surprises, gedichten en heel veel gezelligheid. Helaas is een van Marco's broers met zijn gezin nu naar Engeland vertrokken. Hij heeft al een doos gekregen met cadeaus en gedichten van ons. Maar wel jammer. Ons eerste gezamelijke familiefeest die niet compleet is. Gelukkig komen ze met de kerst even over naar Nederland. Kunnen we kerst wel weer met elkaar vieren. Overigens moet ik nog even flink aan de bak. Ik heb weinig inspiratie dit jaar. Gisteren is er een idee gerijpt. Maar dat moet nog wel uitgewerkt worden.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 November 2009 om 10:42
Ik moet nog wel bekennen dat ik altijd de surprises, gedichten en cadeautjes verzorgde voor zoon en dochter, als er op school lootjes waren getrokken. Dus was ik altijd teleurgesteld als het andere kind geen moeite had gedaan, maar eerlijk toegegeven, mijne hadden dat ook niet.

wat rozengeur.
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 November 2009 om 10:58
Dik in de surprises dit jaar. 3 van de 4 kids moeten voor school een surprise maken.1 ervan is zelf nog gelovig grappig om te zien dat die gewoon een surprise maakt en geen vragen stelt. Ik vind het altijd leuk om te doen als ik maar een idee heb en dat valt niet altijd mee. Dan zelf nog een surprise maken en zoonlief nog helpen met surprise maken voor thuis. Maar eiegenlijk zijn ze nu allemaal al klaar. Alleen nog een gedicht.
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 November 2009 om 12:04

Dit is het eerste jaar dat we surprise houden, met 5 volwassenen.

zijn flink aan het knutselen en dichten. (wel moeilijk als je dat nog nooit hebt gedaan  )

Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 November 2009 om 12:48

natasja (7jaar) gelooft nog met heel haar hart, dus bij ons nog geen surprise. alleen moet michael voor het eerst voor school een surprise maken. het meisje dat hij getrokken heeft zit op acrogym. nu hebben we samen van papiermachee twee poppetjes gemaakt . de ene staat recht op en heeft de andere vast omhoog. hij staat nu te drogen. dan nog schilderen. dan zal ik wel een foto plaatsten.

ook nog een gedichtje erbij. maar het hoeven maar 6 regels te zijn. je begint met: sint zat weer te denken....... en je hebt al 2 zinnen zo af.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns