Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenNaaimachine kopen, welke?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
sisqa View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Naaimachine kopen, welke?
    Posted: 26 November 2009 om 18:45

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik wil graag leren naaien. Ik ben dus op zoek naar een naaimachine . Alleen heb ik totaal geen verstand welke naaimachines goed zijn, en welke niet. Wat is bijvoorbeeld het verschil tussen een gewone naaimachine en een lockmachine? Ik ben van plan om eerst simpele dingetjes te maken (kussenslopen, hoeslakentjes, mischien gordijntjes enz.) En later misschien kleertjes voor mijn zoontje (als ik het kan  ).  Ik wil liever geen 2dehandse kopen, dat heb ik laatst gedaan, die was al wat kapot. Dus koop liever een nieuwe. Ik heb op de neckermann site wel een paar gezien. Misschien willen jullie even voor me kijken of er een goede tussen zit? http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1?sp=naaimachine Ik kan er rond de 100 euro voor betalen. (ik weet niet of je een goeie hebt voor dat geld?)

Alvast bedankt voor het lezen . Groetjes Sisqa

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 November 2009 om 07:17
Een lockmachine (die in één beweging door naait en afhecht) is voor gevorderden en reteduur, dus schrap die maar van je lijstje.

Dan zijn er hele goedkope naaimachines af en toe in de aanbieding bij de Blokker of de Kwantum enzo : koop die niet. De kans dat  het een goede is, is minimaal, en kan je alle lust tot naaien in no time ontnemen. Een paar keer gaat het welicht goed, en dan begint de ellende.

Maar honderd euro is wel HEEL erg weinig geld eerlijk gezegd. Daar kun je wellicht op Marktplaats iets voor vinden, met het risico dat je al noemt : bagger of al kapot. (Hoewel een GOEDE naaimachine niet zomaar kapot gaat hoor, dan moet je hem al redelijk van de trap hebben laten stuiteren. Wel kan hij sterk ontregeld zijn en moet er een niewe naald in en de draadspanning moet worden geregeld. Elke naaimachinewinkel kan dat ovor je doen.

Bovendien is een naaimachine ook niet onderhoudsvrij ; zo nu en dan moet hij helemaal nagekeken en afgeregeld worden.

Ik zou als je echt serieuze plannen hebt toch een tweedehandsje voorstellen, en het liefst via een naaimachinewinkel. Die hebben ook wel goedkopere ' instapmodellen' (en moet die grote zware jaren ' 70 naaimachines is vaak helemaal niks mis en kun je alles wat je echt moet kunnen).

Maar voor honderd euro zeg ik : beter een hele goeie, ouwe tweedehands dan een spinternieuw flutdingetje. Wat was er kapot aan die tweedehandse die je gekocht hebt? Want die na laten kijken en af laten stellen is vermoedelijk de goedkoopste en beste optie.

Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 November 2009 om 09:25
Sluit me bij Leentje haar raad aan. Hoor eens in een naaimachine winkel.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 November 2009 om 10:51
Naaimachines doen aan inruilen en die tweedehandse knappen ze dan weer op en verkopen ze. Toen ik de mijne ooit inruilde vertelden ze me heel eerlijk dat er een braampje in het spoelhuis van de Lewenstein had gezeten, waardoor ik altijd problemen had gehad en ze vroegen of ik hem tegen reparatiekosten terug wilde. Mooi niet, ik hield mijn Bernina.

Maar je kunt dus bij de naaimachinewinkel tweedehandse kopen. En hem daar geregeld terugbrengen voor een "APK"keuring en 20.000 km beurt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pppetra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 27 November 2009 om 10:53
Ik heb twee jaar geleden een tweedehands singer gekocht, voor een 150 euro.
Het is een perfect ding, en het belangrijkste, ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad. ik naai geregeld en ook wel zware stoffen; spijkerstof, gordijnen, bankhoezen.

Het is belangrijk dat de machine nagekeken wordt, dat je er een gebruiksaanwijzing bij krijgt, en een goede winkel zal je ook een les geven op het apparaat, zodat je er thuis mee aan de slag kunt.

Tweedehands machines moet je niet via internet aanschaffen maar in een goede winkel. Het is beter om een duur merk tweedehands te kopen dan een goedkoop ding bij de blokker oid.
Back to Top
bedijs View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 27 November 2009 om 11:54
hoi,

ik heb bij het beginnen een nieuwe husqvarna gekocht, dit is wel een duur ding maar doet het geweldig, kan je aanraden om is op internet te kijken en bij je in de buurt of er geen goede in de opruiming is. Ik raad je aan om ook even op marktplaats te kijken, niet voor een tweedehands maar voor goede en goedkope adressen.

succes, je moet een keer beginnen. Een goede naaimachine zorgt voor een goede en leuke start en dan kun je niet meer terug met deze hobby.

Het is verslavend, dus denk goed na of je niet iets meer kunt uitgeven en er een leuke hobby van kunt maken in plaats van een hobby met veel gemopper van vastgelopen draden etc..

groet irene
Back to Top
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 27 November 2009 om 18:11

Ik volg sinds september naailes en daar hadden we het ook over goede naaimachines. Onze juf raadde ons ook af om goedkope dingen uit Aldi of Lidl te kopen.

We zouden nu - met korting - via school een naaimachine kunnen kopen. Een goede kost dan nog 650 euro. Echt belachelijk veel geld natuurlijk. Maar als je weet dat je dit moet betalen voor een goede nieuwe, weet je ook wel dat je voor 100 euro waarschijnlijk niet veel goede nieuwe zult kunnen kopen.

Ik zou ook voor een tweedhandse gaan als ik jou was. Ik ga er zelf ook een zoeken, want 650 euro heb ik ook niet zomaar op overschot. Was het maar zo he ...

Groetjes

Nathalie
Back to Top
sisqa View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 27 November 2009 om 18:27

Bedankt voor al jullie reacties . Jammer dat 100 euro te weinig is. Nouja, ik zal wel rondkijken voor een 2e handse dan. Of nog even verder sparen .

De 2e handse die ik had gekocht, was ook zo'n goedkoop model. En liep heel snel vast enzo. Die heb ik inmiddels weg gedaan, want kon er echt niks mee.

In de eerste reactie staat dat een lockmachine tegelijk naait en afhecht.. Waar heb je dat voor nodig als ik vragen mag? (ik bedoel voor wat voor soort werkjes heb je dat nodig?) En mis je dan iets als je een normale naaimachine hebt? Kun je dan bepaalde dingen niet maken?

Weet er iemand zo'n naaimachinewinkel (met 2dehands naaimachines)? Liefs omgeving Zwolle. Of een internetsite?

Groetjes Sisqa

Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 November 2009 om 19:17
Een lockmachine heb je niet nodig, wordt meer door professioneel naaister gebruikt.
Aan een winkel in je buurt kan ik niet helpen, maar specifiek tweedehandswinkels voor naaimachines zal je niet direct vinden. De meeste naaimachinewinkels hebben ze wel, gewoon ff zoeken op internet.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 November 2009 om 19:52
Je leert vanzelf randjes met zigzag af te werken en netjes recht te knippen, dat doet die lockmachine anders voor je.

Ik zou op google Zwolle en naaimachinewinkel intoetsen, zo zoek ik winkels in mijn buurt. Of in de papieren gouden gids.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns