|
Reageer ![]() |
Autheur | |
joosee ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 05 December 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 12 |
![]() Posted: 05 December 2009 om 12:00 |
Hallo Allemaal, Ik leer sokken breien uit "sokken brei je zo". Dat gaat al best goed. Wie kan mij vertellen wat AAB inhoudt? In het boek staat "afhalen, afhalen, breien" en er wordt uitgelegd dat je eerst 2 steken af moet halen, ze dan terug moet zetten en dan samenbreien, maar dat houdt toch in dat je gewoon 2 steken samenbreit? Of moet er toch nog een bewerking tussen??? Daarnaast ben ik op het moment bezig met een vest van Drops (model 2-115). ik maak hem van karisma in de kleur ecru. ik wil gewoon even zeggen dat ik het heel mooi vind worden en het garen prettig vind werken. Groetjes José |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23717 |
![]() |
Er moet ergens in dat boek een lijstje met gebruikte termen staan, daar wordt het uigelegd. Ik had zelf moeite met de beschrijving daarvan in Breien voor Dummies. Allebei de boeken gebruiken niet de normale termen voor afgehaalde of samengebreide steken. Dus dan raakte de ervaren breister nog meer in de war dan de beginner. Je kunt het lijstje het beste kopiëren en ernaast leggen.
Ik heb het boek niet bij de hand, had het uit de bieb geleend en zonder het te gebruiken teruggebracht. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
V-vormige kleine hiel. succes ermee |
|
![]() |
|
![]() |
|
joosee ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 05 December 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 12 |
![]() |
Hoi Esther, Dat zou het wel eens kunnen zijn. Dank je wel! Waar op het net vind jij dat soort dingen? |
|
![]() |
|
Chantageasse ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 05 December 2009 Locatie: France Status: Offline Points: 5 |
![]() |
Hoi José, Ik zag toevallig je vraag aan Esther....dat is www.walhalla.nl bij kopje 'kadootjes'. Grt. Jessica |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
als ik een steek of uitleg zoek. dan tik ik het bij google in en dan vind je vaak wel een uitleg of video van die steek.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Chantageasse ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 05 December 2009 Locatie: France Status: Offline Points: 5 |
![]() |
![]() |
|
Dikky ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 November 2007 Status: Offline Points: 2403 |
![]() |
Joosee, Het is inderdaad afhalen, afhalen, breien. En nee, het is niet hetzelfde als twee steken samenbreien. Het is net het omgekeerde en lijkt meer op een steek afhalen, steek breien en afgehaalde steek over de gebreide halen. Veel succes met je sokken. |
|
Groetjes,
Dorine |
|
![]() |
|
breijoke ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 15 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 528 |
![]() |
Hallo Jose
Bedoel je dat stukje over de spie blz 8-9 dat is ook een beetje onduidelijk
groetjes Joke |
|
![]() |
|
Eeyore82 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
![]() |
Als ik een term niet weet, kijk ik hier op. Bij heel veel staan filmpjes.
http://www.knittinghelp.com/videos/knitting-glossary Groetjes Marije |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |