Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenrondbreinaald

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breivrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: rondbreinaald
    Posted: 09 December 2009 om 13:13

Hallo

wie heeft er van jullie ervaring met een rondbreinaald van 20 cm?t lijk mij idiaal om sokken mee te breien maar voor ik zoiets ga aan schaffen wil eerst de mening van anderen weten.Ik zag ze te koop staan op de site van walhalla.

groetjes hilda
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 December 2009 om 13:19
Kan je geen mening geven want ik kan er doodgewoon niet mee werken
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 December 2009 om 14:14
Ik kan je er ook niet mee helpen. Heb ze zo klein nog niet, wil ze wel aanschaffen. Voor kleine poppenkleertjes, top van mutsjes ed lijken ze me handig.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 December 2009 om 15:53
Ik gebruik enkel de rondbreinaald als er zovéél steken zijn dat ik ze niet meer op 4 naalden krijg, ja dan kan ik niet anders. Ik haat dat gezwabber van die rondbreinaald en gebruik liever 4 lange naalden omdat ik dan meer houvast heb doordat er ééntje onder mijn arm zit. Hierdoor brei ik ook véél mooier en gelijkmatiger....maar ja ieder diertje zijn pleziertje......
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 December 2009 om 16:31
ik sluit me aan bij Nadine
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Renske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 10 December 2009 om 20:35
Heb je die dan van 20 cm? Ik was laatst bezig met een jasje voor mijn kat. Niet voor de sier, maar om te belemmeren dat ze zich open krabt. 40 cm was te lang, toen heb ik maar weer gewone sokkenbreinaalden gebruikt. Maar een rondbreinaald van 20 cm is makkelijker.
Groetjes Renske

Stuur mij geen berichtje wat patronen, wol e.a.dingen wat dit forum betreft. Ik ben niet de Renske van Hobbydoos!!
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 December 2009 om 08:27

Zo een hele korte heb ik niet de mijne zijn iets langer en het nadeel daarvan is dat er dan wel genoeg steken op de naald moeten staan, dus een sok voor mijn dochtertje lukt dan niet. Maar met zo een superkorte rekbare lukt dat wel. Ik heb er zelf geen eentje maar wel eens mee gebreid (geleend van een vriendin).

Maar het is wel handig als je al gewend bent om met een rondbreinaald te werken want met zo een superkorte lijkt het in het begin wel alsof je helemaal niks hebt om vast te houden.

odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 December 2009 om 11:06
Ik heb het geprobeerd, maar tenzij het een zeer rekbare naald is (en die is praktisch niet te krijgen), wil het voor geen meter. OOk heb je echt heel korte puntjes nodig.

Makkelijker is het om op vier naalden van 15 cemtimeter te werken ; lekker kort maar ligt nog goed in de hand. Bij Storm op Zolder hebben ze ze in hout en in metaal. Maar ik heb ook al een paar keer sokken gebreid op gewoon een lange rondbreinaald, met de Magic Loop techniek, en dat gaat zowat nog beter. Vooral omdat je dan beide sokken tegelijk kunt breien en geen toeren hoeft te tellen enzo. VOoral met effectgarens krijg je zo twee exact dezelfde sokken.
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 13 December 2009 om 11:39
Ik heb mijn eerste sokken op een rondbreinaald gedaan en dat ging tot aan het eind. Als je bijna klaar bent bij de teen heb je nog zo weinig steken staan dat het niet meer lukt. Ik heb toen voor een andere afwerking gekozen dan in het patroon. Verder ging het perfect.

Ik heb nu mijn eerste sokken op naalden gemaakt en ook dat gaat prima. Dus ik blijf nu bij 5 naalden.
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Kelly View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 12:32

Hoi.. Ik heb altijd een open stukje tussen de naalden dat je ziet bij m'n kousen.. nu dacht ik dat zo'n naald van 20 cm dit zou kunnen oplossen.. maar je kan dit dan met 1 rondbreinaald.; of moet je er dan 2 rondbreinaalden van 20 cm voor hebben?

Groetjes Kelly
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 12:41
Als je met 4 naalden breit moet je telkens op het einde van de naald een 2tal steken van de volgende erbij breien en dan pas terug de 4de naald nemen. Je draad ook altijd goed aantrekken bij het begin van de volgende naald, zo heb je geen gaatjes. Je moet dan wel een gekleurde draad telkens meenemen om het begin van de naald te kennen.
Back to Top
Sacajawea View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 15 December 2009 om 20:02

Op zich zijn ze wel makkelijk om de bovengenoemde redenen. Toch is er één nadeel. Persoonlijk vind ik de naaldjes zelf net iets te kort waardoor ik nogal verkrampt ga breien. Het allerfijnst vind ik dan nog de korte bamboonaalden. Zorg wel dat je de gladste hebt. Ze zijn er ook in rozen en kersenhout. Misschien zijn er nog wel wat houtsoorten voor die naaldjes, maar dat kan je zien als je verschillende sites bekijkt. Succes!!!

Hartelijke groetjes, Carolina

Iedereen krijgt elke nieuwe dag ook weer een nieuwe kans. :-)
Back to Top
Kelly View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 December 2009 om 09:55

Originally posted by dine dine wrote:

Als je met 4 naalden breit moet je telkens op het einde van de naald een 2tal steken van de volgende erbij breien en dan pas terug de 4de naald nemen. Je draad ook altijd goed aantrekken bij het begin van de volgende naald, zo heb je geen gaatjes. Je moet dan wel een gekleurde draad telkens meenemen om het begin van de naald te kennen.

Dit ga ik eens proberen.. dank je voor de tip..

Groetjes Kelly
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 December 2009 om 23:42
Carolina, ik gebruik altijd 4 lange breinaalden zonder knop, zo kan je die stevig onder de arm vastnemen zonder verkrampt te moeten breien.
Zo heeft ieder zijn eigen manier om rond te breien en is het aan iedereen om uit te zoeken wat voor haar de leukste manier is om te breien.

Rondbreinaalden gebruik ik enkel als er teveel steken zijn om op 4 naalden te plaatsen, bijvoorbeeld bij een groot rond tafeltapijt.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns