Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenverkopen?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
seat67 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: verkopen?
    Posted: 28 December 2009 om 21:57
Verkopen jullie je gehaake creaties wel eens?
wat vragen jullie r dan voor...
Ik heb al paar keer een vraag gekregen om iets te verkopen...
Maar ik heb het tot op heden nog niet gedaan.
bv mn lama?gr seat
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 00:41
Ik heb nu een paar dikbuikjes (ik heb ze bollebuikies genoemd :P) verkocht, voor 6.95. Er zitten natuurlijk kralen aan, lintjes, het garen, de vulling, een sleutelhanger, en dan het werk wat erin zit. Voor zo;n lama zou ik echt wel 15 tot 20 euro vragen, je zit daar hartstikke lang bij!
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 08:51
Handwerk is onbetaalbaar, dat is een feit. Maar er een prijs op kleven vind ik moeilijk. Diegenen die het willen kopen zijn dikwijls mensen die niet beseffen hoeveel werk erin steekt en vinden het dikwijls te duur. Diegenen die het wel weten,  maken het dan weer meestal zelf....

Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 09:41
Als ik iets wil verkopen (wat nu eigenlijk niet zo dikwijls gebeurt hoor... meestal geef ik mijn dingen weg), verkoop ik het meestal voor de prijs van het garen x2, zodanig dat ik zogezegd een tweede van hetzelfde kan maken .

Mensen weten inderdaad meestal niet wat er allemaal inkruipt qua tijd en werk... Maar voor mij is het echt een hobby, dus ik heb al veel plezier aan het maken en als ik het dan nog kan verkopen is het wel leuk, want dan kan ik nog meer haken .

Groetjes

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 10:27
Ik vraag voor de dikbuikjes 7,95 (een koopje want op Etsy
kosten ze 15,-) en voor de telefoonhoesjes 11,95.
Ik heb ze gezien voor 19,95 en duurder.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
seat67 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 10:36

Het is idd wat jij zegt, nadine, dat ze vaak niet weten hoe lang je er mee bezig bent...maar wel een leuke 'uitgangsprijs' om het voor 2X je materiaal te doen.

Ik wil het ook een hobby houden hoor.

Bedankt voor jullie reacties..
grtz seat

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 10:42
Ja Veerletje doet het voor een spotprijs, maar ze doet het om iemand een plezier te doen en het blijft haar hobby.....mooi principe vind ik.

Voor een 'goed doel' vraag je natuurlijk altijd meer, is vanzelfsprekend.

Breien en haken valt nog redelijk mee in tijd, maar als je moet borduren voor iemand is het quasi onbetaalbaar. 
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 12:07

een prijsje plakken is heel moeilijk, maar zorg dat jejezelf niet tekort doet

de tijd die er in zit is niet te betalen, maar het is toch hobby, en jij vindt het leuk om te doen, en alles houden is geen optie, en met het geld kun je weer lekker nieuwe dingen maken

dus zorg dat je je matriaal kosten er uit haalt, plus nog iets erover heen en spreek een prijs af voor je er aan begint, want meestal vinden mensen het te duur en hoeven ze het niet meer

en wil je ergens staan om spullen te verkopen, dan plakje gewoon prijsjes er op dus onkosten plus iets extra voor nieuwe materialen

en o ja ik verkoop wel eens wat, met de kerst zelfs een kraampje gehad erg leuk om te doen

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 13:21
Ik heb vorige week ee, sjaal gebreid en juist de prijs van de wol gevraagd en die hebben dan naar boven afgerond .Die wol was al 23.45 euro's
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 13:22

op een markt zijn de prijzen doorgaans laag, en wie het vooral om het goede doel koopt geeft dan meestal gewoon iets extra. Ik kijk naar materiaal (katoen en wol is duurder dan acryl) en ook naar grootte..; maar het blijft moeilijk!

Op een markt gaat een grote knuffel tussen de 10 en 12 euro, maar meer krijg je daar meestal niet, de kleintjes rond de vijf euro...

Maar als je aan iemand verkoopt die je goed kent, ligt het een beetje anders, kan je ook uitleggen hoe veel werk er in in, wat het materiaal is, enz...

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 14:10

Je moet in iedergeval wel zorgen dat je minstens je materiaal eruit haalt. De tijd die je eraan gewerkt is onbetaalbaar. Het hangt er ook erg vanaf of het een bekende is of zomaar een wildvreemde. En wat wil je er zelf aan verdienen. Wilje materiaal eruit halen en een extraatje of wil je er acht aan “verdienen“.

2x de materiaal kosten vind ik opzich wel een goede maar voor iets heel kleins zit er naturrlijk amper materiaal aan maar wel weer een hoop tijd.

odette
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 29 December 2009 om 15:35
Ik vraag net als veerle 2 x de materiaalprijs. Ik doe het als hobby en dan hou ik er wat aan over
Groeten Jacqueline
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 December 2009 om 11:16

Alhoewel ik het meeste weggeef of maak voor het goede doel verkoop ook ik wel eens iets. Het laatste dat ik van garen heb verkocht was een gebreide bal. Daar vroeg ik 4,50 voor. Heb toen weer een paar bollen garen gekocht, dat vind ik leuk.

Gisteren heb ik toevallig een set (3 stuks) zoetwaterparel ringetjes verkocht (aan mijn kapster) voor 20 euro. Heb pasgeleden een ketting met diverse kleuren en maten zoetwaterpareltjes losgehaald en daar ook ringetjes van gemaakt. Die laatste zijn uniek, want die pareltjes zijn niet (of heel moeilijk) los te koop. Misschien zet ik de setjes tegen moederdag eens op marktplaats. Ik maak ze op elastisch nijlon, dus ze passen (bijna) iedereen.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 December 2009 om 11:31
Bij mij hebben er al een paar gevraagd voor een naailap te maaken in hardanger ,maar als ze horen hoeveel het al is voor de stof en draad dan haken ze af want dan zijn de uren er nog niet bij dat je er aan zit
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.312 seconden.
Lang Yarns