Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotentamboerijn

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: tamboerijn
    Posted: 26 Januari 2010 om 21:08

Op mijn stageschool wordt de kleutergroep gesplitst.
`Mijn' groep gaat de tamboerijntjes heten.

Nu leek het mij en mijn duo leuk om voor de vertelkring een tamboerijn te gebruiken. Alleen maken die geluid en dat is niet handig. Een idee was om er 1 te breien.

Alleen heb ik daar geen patroon van. Wie kan mij helpen?

Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2010 om 22:10
Hoe wil je dat dan precies doen? De tamboerijn doorgeven aan het kindje die vertelt? :-) Is het niet net zo leuk om gewoon een echte tamboerijn te gebruiken? Diegene kan hem dan toch onder zijn stoel leggen als hij vertelt? Ik zou geen idee hebben of er wel gebreide bestaan. 
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2010 om 00:31
Ik zat nog zo te denken, is een vilten niet een idee? ik denk dat je dat zelf best makkelijk kan uittekenen e.d.? en past ook nog leuk bij al die seizoenstafels die op veel scholen nu gemaakt worden met vilten poppetjes
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2010 om 09:43
Of gewoon om een tamboerijn heen breien/haken?
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2010 om 13:15

als je een rond stuk plastic of dik karton pakt en daar op vast aan de randen een opstaande rand maak en dan erom heen haak. dus twee rondjes haken.(boven en onderkant. en een lang stuk haakt en die rondom dubbelvouw en dan aan de eerder gehaakte rondjes vast maak. zou dat misschien iets zijn?

ik hoop dat je mijn uitleg snapt.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2010 om 16:22
Kun je de belletjes niet vastzetten of met wol omwikkelen? Een heuse tamboerijn is toch wel echter.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2010 om 16:52

Originally posted by caelum caelum wrote:

Hoe wil je dat dan precies doen? De tamboerijn doorgeven aan het kindje die vertelt? :-) Is het niet net zo leuk om gewoon een echte tamboerijn te gebruiken? Diegene kan hem dan toch onder zijn stoel leggen als hij vertelt? Ik zou geen idee hebben of er wel gebreide bestaan.  

Idd doorgeven. Degene die de tamboerijn heeft, is aan de beurt. Een echte maakt geluid, dan wordt er niet meer gepraat en geluisterd. En onder de stoel geeft ook rumoer. Gaan ze toch aanzitten met de voeten. Met oppakken en doorgeven wordt er ook mee bewogen.

We willen die ook gebruiken om op onze stoel te leggen. Wanneer die op onze stoel ligt, mogen ze ons even niet storen. Dus zelf een oplossing zoeken, met ander kindje overleggen.

Originally posted by caelum caelum wrote:

Ik zat nog zo te denken, is een vilten niet een idee? ik denk dat je dat zelf best makkelijk kan uittekenen e.d.? en past ook nog leuk bij al die seizoenstafels die op veel scholen nu gemaakt worden met vilten poppetjes

Hier op school doen ze niet aan seizoenstafels. Ik wil in onze klas wel weer een thematafel aanbieden, maar daar komt geen vilt op. Dat kan ik niet. Althans daar heb ik me nog niet mee bezig gehouden.

Originally posted by jantinavv jantinavv wrote:

Of gewoon om een tamboerijn heen breien/haken?  

Eromheen breien zou misschien ook nog wel kunnen. Haken kunnen we beiden niet.

Originally posted by esthertje esthertje wrote:

als je een rond stuk plastic of dik karton pakt en daar op vast aan de randen een opstaande rand maak en dan erom heen haak. dus twee rondjes haken.(boven en onderkant. en een lang stuk haakt en die rondom dubbelvouw en dan aan de eerder gehaakte rondjes vast maak. zou dat misschien iets zijn? ik hoop dat je mijn uitleg snapt.

Ik snap je uitleg, maar haken kunnen we beiden niet.

Originally posted by esthertje esthertje wrote:

Kun je de belletjes niet vastzetten of met wol omwikkelen? Een heuse tamboerijn is toch wel echter.

Dat zou ook nog kunnen. Als het breien ervan niet lukt, wordt het denk ik maar de belletjes vastzetten. Denk dat ze met omwikkelen er toch aan gaan freubelen oid.

Iig heel erg dank jullie wel voor het meedenken. Ik had via de mail ook al wat ontvangen. Meer ideetjes zijn altijd welkom. Het eindresultaat laat ik jullie weten.

Back to Top
lucske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2010 om 17:03

Hoi, je kan ook gewoon een kartonnen tamboerijn maken en voor de belletjes mss ook, geen lawaai en lekker creatief, Wendy had verleden jaar ook zoiets en toen heeft ze alles gemaakt uit karton, plastiek , stof enz.

Nu is ze bezig voor gedichtendag een grote doek te haken met een gedicht erop, veel werk en hopelijk is ze op tijd gereed ermee. Deze laat ik eens zien als hij klaar is.

groetjes, luc

Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2010 om 09:40
of 2 langer rechthoeken breien (mini sjaal zeg maar), stuk karton voor de stevigheid (of plastic canvas) ertussen en een beetje vulling (om het toch zacht te laten aanvoelen).

en dan wat belletjes erbij breien zoiets bijvoorbeeld: http://www.knittingonthenet.com/patterns/holbell3.htm

http://web.archive.org/web/20080214163056/http://www.fjsmjs. com/Mary/jinglebell.htm

groetjes Marije
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2010 om 10:56

helaas geen breipatronen te vinden maar wel;

http://crafts.lovetoknow.com/wiki/Craft_Projects_Using_Bells

is gemaakt van 2 kartonnen bordjes. Kun je eventueel een ronde kleedjes omheen breien.

eventueel kun je kroonkurken met een gaatje erin, prikkertje erdoor en een kraaltje ertussen of iets dergelijks toevoegen, zodat ie minder geluid maakt?

nog meer:

http://members.home.nl/knutsel3/muziek.html

http://www.peuterplace.nl/Kindermuziek/instrumentjes_maken.h tm

Tambourinehttp://www.freepatterns.com/list.html?cat_id=420

is er eentje van plastic canvas

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns