Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenKom er niet uit :(

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Talitha View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Kom er niet uit :(
    Posted: 03 Februari 2010 om 10:21

Ik ben overal aan het zoeken en kwam uiteindelijk op dit forum. Wie kan mij een antwoord gegeven?

Het gaat over een fantasie steek met schelpen.

Op een gegeven moment moet je sV en aV. in de schelp van de vorige toer (bestaande uit 4 st, 1l, 4 st) Ik krijg dat sV en aV niet voor elkaar, de beschrijving in het haakboekje over sV en aV=

sV Stokje om voorste pootje: omsl, steek haaknaald van voor naar achteren, naar voren om het pootje van de st, omsl, doorhalen door st, (omsl, door 2 lusjes op haaknaald) 2x

aV idem dito alleen dan van achter naar voren.

Ik snap niet goed wat ik hier haak en of ik nu een stokje moet afhaken op een andere manier...of... kortom ik snap het sV en aV niet.

Wie heeft een antwoord?

Alvast mijn hartelijke dank!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2010 om 12:32
Het is een reliefsteek. In plaats van in te steken in het v-tje bovenaan het stokje van de vorige toer steek je voor of achterlangs het stokje zelf in, verder maak je dan gewoon een stokje, dus alleen de insteek is anders. Probeer maar gewoon en kijk of het op het plaatje lijkt. Ik heb met zo'n steek een paar uurtjes zitten wurmen voor het goed ging. Als je je werk niet wilt bederven kun je een proeflapje maken van een andere bol wol.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Talitha View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2010 om 12:43

Beste Magtelt

Ik ga inderdaad ecen apart van mijn werk uitproberen, want volgens heb jij helemaal gelijk

ALs ik nu nog teruglees in dat patroon denk ik dat ze door die uitleg het willen verduidelijken maar het voor mij volkomen onbegrijpelijk wordt.

Ik ben benieuwd, ik laat nog weten of het gelukt is

Ontzettend bedankt voor je antwoord!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.687 seconden.
Lang Yarns