Makkelijke patronen |
Reageer | Pagina 123 4> |
Autheur | |
hobbydoos
Admin Group Lid sinds: 09 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1047 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 Mei 2006 om 16:27 |
dag Ik werk met dames die ouder zijn dan 80 jaar en wilde het zo simpel mogelijk houden en toch iets moois, om later op de kerstmarkt te kunnen verkopen (we houden een kleine kerstmarkt in het tehuis, met dat geld kunnen we dan een uitstap maken in de zomer). Ik had gedacht aan een knuffelbeer ! Heeft iemand een idee ? vriendelijke groeten en nog een fijne dag Mia |
|
Jikke
Newbie Lid sinds: 02 Mei 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Mia, Is dit misschien een idee, het is een eenvoudig haakpatroon. En erg verkoopbaar.
Groetjes Jikke |
|
claudine
Hobbywonder Lid sinds: 26 September 2005 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 496 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo, Bij ons in de ouderenverenigingen maken ze sjaaltjes. Er is een garen op de markt o.a. van Scheepjeswol, e.a. merken waarmee ze dit breien. Het garen ziet eruit als 2 draadjes met hier en daar een vlokje tussen. Verkrijgbaar in verschillende kleuren en het heeft een mooi effect als het gebreid is. Het wordt gebreid op dikke naalden wel nr.6 of 7. Er worden 24 steken opgezet en het bolletje garen wordt volledig opgebreid. Je kan er ook ook een halsketting van maken. Dan zet je maar 15 steken op. Dit hoeft natuurlijk niet zo lang gebreid te worden. Je schuift er dan een dikke kraal over, zodat die in het midden hangt en je bevestigd aan de uiteinden een sluitinkje. Ziezo, klaar is kees. Hopelijk heb je hier wat aan, groetjes, Claudine |
|
hobbydoos
Admin Group Lid sinds: 09 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1047 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je bedoeld dit type garen
http://www.hobbydoos.nl/winkel/garen/xisco.asp Ben er zelf ook mee aan het breien geweest en klopt lekker snel een zeer special zomers sjaaltje. 10 steken opzetten en steeds heen en weer breien met rechte steken, totdat hij lang genoeg is. Haak je er een aantal franje's aan en klaar is je sjaal.
|
|
betty
Duizendpoot Lid sinds: 03 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 235 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb zelf ook een sjaaltje gebreid van die wol, maar vond het wel lastig breien(steek vaak tussen de draden in). ik weet niet of het voor mensen van 80 jaar iets is?
je kan ook van allemaal vierkante lapjes een lappendeken maken. |
|
betty van graas
|
|
claudine
Hobbywonder Lid sinds: 26 September 2005 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 496 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo, Ja, het is dit type wol dat ik bedoel. Maar zet jij maar 10 steken op? Ik zet er 24 op en de meesten zelfs 25 of 26 steken. Als je minder steken opzet is hij dan niet te smal? Als je het bolletje opbreit is hij dan natuurlijk ook veel langer. In ieder geval het is een mooie creatie als het af is. Wat betreft de oudere dames, in geval ze niet breien, kunnen ze dan misschien haken? Of iets creatiefs met servetten? Kaartjes maken dmv verschillende technieken : borduren, theezakjes. Geurzakjes maken?, sieraden, ... Er zijn zoveel mogelijkheden maar je moet er maar op komen. groetjes, Claudine |
|
hobbydoos
Post Options
Thanks(0)
|
Klopt hij is smal, je kunt het eigenlijk ook geen sjaal noemen het is meer een ketting. In steken kun je zelf varieëren en ook kun je met de naaldikte experimenteren. groetjes, Renske |
|
Botticelligrrrl
Duizendpoot Lid sinds: 27 April 2006 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 292 |
Post Options
Thanks(0)
|
Waw, Jikke wat een leuk paddenstoeltasje! Zou ik dat patroontje van je mogen hebben?? Ik maak graag zelf kadootjes voor jarige kindjes in de familie of vriendenkring en ik weet al meteen wie ik hiermee een plezier kan doen! En Mia, ik denk even met je mee! |
|
groot koerkamp
Groupie Lid sinds: 03 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 62 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoi,mag ik het patroon van het padden stoeltasjeineke
|
|
em.grootkoerkamp
|
|
Jikke
Newbie Lid sinds: 02 Mei 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Boticelligrrrl en groot koerkamp, Veel succes met het maken van de tas. Groeten, Jikke |
|
Syl***
Hobbyguru Lid sinds: 23 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2042 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Mia, Dit ziet er niet zo heel moeilijk uit, maar wel erg leuk. Patroontje staat op http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=b14& amp;d_id=30 Veel plezier op de kerstmarkt. groetjes Syl |
|
Tess
Duizendpoot Lid sinds: 30 Maart 2006 Status: Offline Points: 227 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ow ik vind de paddestoelen tas ook heel grappig ! Zou ik het patroontje van je mogen ? Alvast bedankt ! |
|
Liefs Tess
|
|
Botticelligrrrl
Duizendpoot Lid sinds: 27 April 2006 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 292 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ok Tess, ik stuur je het patroontje even op ipv Jikke. Want als ik het goed begrepen heb, heeft die even niet de mogelijkheid om hem te versturen.
|
|
patricia32
Newbie Lid sinds: 16 Mei 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zou ik ook dat patroon van het paddestoeltasje kunnen krijgen van iemand? Ik denk dat mijn dochter en haar vriendinnetje er erg blij mee zijn om zo'n geweldige tas te dragen!
Groeten Patricia |
|
Nicole
Duizendpoot Lid sinds: 23 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 115 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als het mag wil ik ook graag het patroon van de paddestoelentas! Ik heb hier nog wel een klein kaboutertje rondlopen die er erg blij mee zou zijn!
groetjes Nicole |
|
Botticelligrrrl
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Patricia en Nicole, Ik wil jullie best het patroontje van het paddenstoeltasje doorsturen, maar jullie hebben jullie e-mailadressen niet vermeld! Even doen en dan stuur ik het je op! Grtz, Kim. |
|
patricia32
Newbie Lid sinds: 16 Mei 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
mijn adres is mesmannetjes@hotmail.com Alvast heel erg bedankt, ik ben heel benieuwd of het lukken gaat! Groetjes Patricia |
|
Aardappelkroket
Newbie Lid sinds: 02 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heej Kim, zou je mij ook het patroon van het paddenstoeltasje willen doorsturen? Mijn email adres is: Retefout@hotmail.com
Alvast harstikke bedankt! Gr, Eva |
|
:: Jaren 60/70 is de bom! ::
|
|
Josl
Hobbyguru Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Kim, graag zou ik voor mijn kleindochters het paddenstoelentasje willen haken. Wil je zo lief zijn het patroontje te mailen?? (jgf.steen@hccnet.nl) alvast bedankt, groetjes, Josl |
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
Botticelligrrrl
Post Options
Thanks(0)
|
Dametjes, Jullie zouden normaal gezien vandaag het paddenstoeltasje-patroon moeten aangekregen hebben! Laat me maar weten als het niet zo is! Kim |
|
Reageer | Pagina 123 4> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |