Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenvaste strijkpatronen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
margarheta View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: vaste strijkpatronen
    Posted: 03 Augustus 2007 om 16:05
Hallo ik ben margreet, daar ik een hersenstumor heb laten verwijderen moet ik leren concentreren. Mijn hobby was breien op een breimachine, maar maak nu patronen met strijkkraaltjes. Ik heb begrepen dat jullie dit hier ook doen, en wil mij er graag in verdiepen. Alles gekocht potten vol kralen, maar wat ik het liefst wil maken , kan je alleen in kant en klare dozen kopen. Ik ben nu 2 keer klaar met assepoester sneeuwitje en doornroosje, maar ook deze is kant en klaar dus met kralen en al. Het is wel leuk ze zo t kopen, maar kom niet meer door mijn andee kralen heen. Zo zag ik in de winkel een doos van walt disney een pup hondje met een konijn en vogeltjes. Daar ik geheugeverlies heb, kan ik dus echt niet op de naam komen wie het zijn. Is er iemand die die doos heeft gekocht en mij kan helpen aan die patronen. Ik heb assepoester en de rest op een wissel lijst geplakt en het staat zo leuk. Ook heb ik wat mandala's gemaakt en onderzetter en heb zo'n halma boekje, maar als je een autootje hebt gemaakt maak je er geen 10 van. Lieve groetjes margarheta
margreet
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2007 om 16:13
..............Hallo Margreet.........Welkom...........en eh........nee ik heb niets met strijkkralen..............maar misschien is er wel iemand die er meer van afweet...........afwachten maar he?  groetjes geesje
groetjes geesje
Back to Top
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2007 om 18:16
Ik zal eens kijken op internet, daar kan je heel veel gratis patronen downloaden, eerst nog even iets met de kinderen doen en als ze naar bed zijn zal ik even voor je googlelen.

groetjes Nicole
Back to Top
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2007 om 20:33
Ik heb even gekeken en als je strijkkraal en patroon invoert op google komt er heel wat boven water. Bij www.geocities.com/poohknutsels/strijkkraal.html zijn alle poohfiguren in patroonvorm. Ik weet niet of je die leuk vind?

groetjes Nicole
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2007 om 11:12

Ik en m'n zusje hebben ontzettend veel met de strijkkralen gespeeld vroeger. We hadden wel zo'n boekje, maar ik geloof niet dat we daar veel uit maakten, we bedachten liever zelf allerlei figuren. Als je geen strijkkralenpatronen kunt vinden, zou je ook eens ministeck, eenvoudige boorduurpatronen  inbreipatronen kunnen zoeken, die kun je namelijk vaak goed namaken met strijkkralen.

Back to Top
margarheta View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 15:01
Hallo allemaal, leuk andwoord te krijgen, heb zelf ook een forum, maar daar kom ik niet zoveel, daar zijn andere weer gelukkig mee. Maar ik heb wel bij google gekeken, en ook bij borduur en breipatronen. Breipatronen doen het wel goed, maar zijn over het algemeen niet van die leuke koppies, borduurpatronen zijn te smal althans worden te smal. Ik heb nu doornroosje sneewitje en assepoester 2 x gemaakt, op een wissellijst met roosjes schoentjes glazen muiltjes 2 konijntjes en 2 vogeltjes. Deze zijn voor mijn oudste kleindochters 6 en 4 maar wil nu weer iets van walt disney maken voor de kleinste van bijna 2. De hele kamer is poeh dat was de mode toen. Het kametje bij mij is helemaal van poeh tot aan de lamp en gordijnen toe. Maar toch bedankt voor jullie reacktie, lieve groetjes margreet
margreet
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 16:58

Hoi Margreet,

helaas nog geen patroontjes van Walt Disney gevonden, wel andere leuke die ook zeer geschikt zijn voor hele kleintjes. Er staan ook heel ingewikkelde op, b.v. een tasje. Lijkt me heel veel werk.In ieder geval kun je de patroontjes gewoon printen.

http://www.kinderplezier.com/?p=strijkkralen

Als je de pagina aanklikt zie je (ik tenminste) alleen hokjes met een rood kruisje. Onder ieder hokje staat iets (b.v. giraffe, olifant etc.)Als je op zo'n hokje klikt krijg je de voorbeelden om te maken. Ben benieuwd of je hier iets van je gading kunt vinden, veel plezier,

groetjes, Joke (josl)

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 21:11
Hoi Margaretha,

Ben je al eens op deze site wezen kijken ? Daar staan ontzettend veel leuke patronen voor strijkkralen op, ook veel 3D-projecten, en compleet met alle voorbeelden erbij.

Deze vind ik geweldig :           ;           ;       Of deze :

Ik had deze site gevonden toen ik wat restjes op wou maken, en uiteraard; resultaat was dat ik juist een heleboel kleuren bij moest kopen
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 21:38
Hardstikke leuk! Heb hem direkt bij mijn favorieten gezet want met dit weer buiten en geen buitenlandse vakantie in het verschiet kan ik wel wat entertainment ideeen voor de kinderen gebruiken.

groetjes Nicole
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns