Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenlezen van patroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
sarahupje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: lezen van patroon
    Posted: 09 April 2010 om 08:50

Goedemorgen, ik ben een zeer onervaren breister en heb dus nog wat moeite met het lezen van patroon. Ik wil het beertje breien, in de inleiding staat dat het beertje met rechte steken wordt gebreid, verder in het patroon bijvoorbeedl, en ik citeer; Pootjes:•24 steken opzetten
•Naald 1 : averecht (24)
•Naald 42: *2 steken samen breien, 1 steek breien herhalen vanaf*(16), moet ik dit nu zo lezen dat alle naalden tussen 1 en 42 in averecht moeten worden gebreid? Of alleen recht of...misschien domme vraag maar ik weet het echt niet. Met dank en groet, SaraHupje

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 09 April 2010 om 11:11
Dat vind ik wel heel vreemd, wat ik gewend ben van een aantal patronen, is dat erbij staat dat het in tricotsteek wordt gebreid, en dat je bij naald 1 begint met averecht (naald 2 dus recht, 3 averecht enz). Zoals het hier staat zou ik denken dat je naald 1 averecht moet breien, en de rest van de naalden recht. Maar dat blijf ik vreemd vinden

Hmm hier heb je ook niet veel aan vrees ik . Misschien kan iemand anders je helpen?
Back to Top
sarahupje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2010 om 12:11

Dank voor je reactie, dit is de link naar het patroon, ik zie het echt niet staan. Hartelijke groet, Sara

http://www.hobbydoos.nl/patronen/breien/beer.asp

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2010 om 12:31
Volgens mij wordt hij helemaal in rechte steken gebreid, maar moet de eerste pen in averecht, omdat veel breisters dat zo doen. Dat steekt wat makkelijker in en je krijgt een mooiere opzetrand.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
sarahupje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2010 om 12:48
oké, dank je wel.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2010 om 13:11
Sara,

Dit staat er bij de inleiding:

Breipatroon - knuffels - Hond <--- ook grappig

Harige witte beer, gebreid met rechte steken. De beer wordt op dunnere naalden gebreid dan op de wol wordt aangegeven, dit omdat met het vullen de steken rekken en er anders te grote gaten ontstaan.

Succes met je beer

Back to Top
sarahupje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2010 om 13:26
Dag Simone, tis inderdaad grappig, je denkt een hond te breien en het is een beer (of omgekeerd:-)) Dat van die rechte steken heb ik wel gelezen, zie mijn eerste berichtje maar ik associeer dat nu niet onmiddelijk met 1e naald averecht en dan 42e naald met uitleg. Maar goed, ik schreef het al, ik ben onervaren. zal bij het volgende patroon niet meer vergeten dat 'rechte' steken kennelijk voor het gehele patroon gelden als er niets anders wordt vermeld. Dank nogmaals, groetjes, Sara
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 09 April 2010 om 15:55
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Volgens mij wordt hij helemaal in rechte steken gebreid, maar moet de eerste pen in averecht, omdat veel breisters dat zo doen. Dat steekt wat makkelijker in en je krijgt een mooiere opzetrand.

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik verwacht dat het een foutje is in het patroon en dat de hele beer in tricotsteek gebreid moet worden. Misschien kun je Renske mailen om het te vragen. Of is er iemand die de beer(/hond) al eens gemaakt heeft?
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2010 om 16:30
Daarom is een forum ook zo lekker om je vragen te stellen  Een jaar geleden zou ik nog bij hoog en laag beweerd hebben dat ik haken nooit onder de knie zou krijgen en nu kom ik een heel eind.

Ben benieuwd naar je eindresultaat. Wordt vast super leuk!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2010 om 19:29
Ik denk dat het met die fliederige wol niet veel uitmaakt of je tricot of rechte ribbels breit. Als het patroon verder klopt. Ze waarschuwen al dat je dunnere naalden moet gebruiken dan op de wikkel staat, in verband met gaatjes. Maar er is geen breiwet, we zijn vrij om te doen wat we willen. Ik brei soms tricot met een half maatje verschil, de rechte pennen bijvoorbeeld met 3 en de averechte met 2,5. Als ik in het openbaar brei, wordt me soms gezegd dat ik de naalden verkeerd vasthou. Dan houd ik mijn werkje op en zeg: "Het wordt toch een lapje".
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2010 om 20:26

Als ik in het openbaar brei, wordt me soms gezegd dat ik de naalden verkeerd vasthou. Dan houd ik mijn werkje op en zeg: "Het wordt toch een lapje".

Back to Top
sarahupje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 09 April 2010 om 20:55
...nu ja, aan humor ontbreekt het niet op dit forum Allen hartelijk dank voor de reacties, ik heb er van geleerd, hoef bijvoorbeeld niet helemaal het patroon te volgen, en rechte steken betekent gewoon rechte naald etc. Dank, dank, dank. en tot de volgende vraag. Die komt vast Groetjes, Sara
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 14 April 2010 om 14:25

Als ik in het openbaar brei, wordt me soms gezegd dat ik de naalden verkeerd vasthou. Dan houd ik mijn werkje op en zeg: "Het wordt toch een lapje".

Groot gelijk! Het gaat toch om het eindresultaat! Ik geloof dat ik mijn naalden ook niet goed vasthoud, en als ik het probeer te doen zoals het zou moeten komt er niks van terecht.

Enne beste stuurlui staan nog steeds aan wal he :)

Nellie

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns