Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenkrullende amigurumi

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: krullende amigurumi
    Posted: 16 April 2010 om 19:18
Hoi,

Ik ben bezig met een Ami poppetje wat niet uit de opbouw van 6 steken bestaat maar 8. Ik maak het met Saskia en welke haaknaald ik ook gebruik. Het werk blijft maar omkrullen. Wie weet waarom dit zo is en heeft DE oplossing voor me?

Alvast veel dank!!!
Back to Top
Elise0312 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 16 April 2010 om 20:47

Hoi Simone!

Misschien kun je een stukje van het patroon hier plaatsen, dan  snap ik het misschien beter. En wat bedoel je precies met omkrullen?

Elise

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/hiphandwerk/

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 April 2010 om 22:14
Het is nu een soort wokkel Elise en ik ben bang als ik zo door haak ik er een zoutjesschaal van kan maken . Het golft aan alle kanten.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 April 2010 om 23:23
Dan meerder je vermoedelijk teveel. Als je van een basis van 6 uitgaat en je meerdert elke toer 6 steken, dan krijg je een plat rondje. Uitgaande van 5 en elke toer 5 meerderen wordt een balletje. Maar als je 8 steken neemt en je meerdert elke toer 8 steken, dan wordt het een zogenaamd hyperbool vlak, ofwel een golvend kleedje.

De basis van 8 kun je houden, maar probeer wat minder te meerderen. 4-6 steken per ronde maximaal.

Voor zover in het rond haken, wat Amigurumi in de basis is.

Als je echter gewoon recht vasten heen en weer aan het haken bent, is dat natuurlijk niet primair amigurumi, maar het kan er een onderdeel van zijn. In dat geval is het omkrullen de eerste twee tot pakweg vijf, zes toeren normaal. Als het lapje langer wordt, komt dat vanzelf goed. Zolang je maar de hele tijd het zelfde aantal steken hebt.

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 April 2010 om 00:42
Ha Leentje,

Dank je voor de uitgebreide uitleg. Dat verheldert in ieder geval een boel . Hier wat foto's ter verduidelijking van mijn "probleem". Normaal haak ik ook alleen in 6 en dit is volgens een patroon. Ik wil het werkstuk niet verpesten (heb al 4 keer uitgehaald en naalden 3 t/m 4,5 gebruikt) dus in een vroeg stadium maar aan de "help"bel trekken

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns