Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenwie kan mij helpen?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: wie kan mij helpen?
    Posted: 19 April 2010 om 15:00

Het patroon is van http://attic24.typepad.com/weblog/birdie-decoration.html

Het gaat om de vleugels.

De steken snap ik maar kan iemand mij helpen hoe ik de toeren moet maken?

Now for the WINGS.

Chain 9 to begin.

Row 1 :: starting in the second chain from the hook, work the following stitches...

dc, htr, htr, tr, tr, htr, htr, dc (as pictured above)

Chain 1 and turn.

Row 2 :: starting in the second chain from the hook, work the following stitches...

dc, htr, htr, tr, tr, htr, htr, dc (as pictured above)

Chain 1, but don't turn the work.

To complete the shape, turn it upside down so that the foundation chain is at the top. Work your way along, crocheting dc stitches into the outer loops of the foundation chain (pictured above). 

When  you get near to the end of the foundation chain, continue working a few stitches around the end until it looks neat and you meet the beginning of the previous row (pictured above)

Now fasten off, leaving a longish tail end that you can use for stitching the wing to the body.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 April 2010 om 15:31

Zo te zien is dit Engels ??

Dan is de vertaling als volgt :

Haak een opzetketting van 9 lossen. (dat is 8 basissteken plus een keerlosse)

Rij 1 : (begin in de tweede losse vanaf de naald)

1v, half stokje, half stokje, stokje stokje, half stokje, half stokje, vaste

(van laag naar hoog naar laag dus).

Haak een keerlosse en keer.

Rij 2 : Begin in de tweede toer in de tweede losse staat er, maar ze zullen 2e steek bedoelen, dus de vaste. Daar doe je weer het zelfde (1v, 2 halve st, 2 st, 2 halve st, 1 v). Haak een keerlosse maar keer het werk niet .

Om de vorm af te maken, drai je hem ondersteboven zodat de opzetketting bovenaan is. Werk nu langs de opzetketting, in de buitenste lussen van de steken. (met vasten).
Wanneer je aan het eind van de ketting komt, blijf dan nog een paar steken doorhaen (ook vasten) tot je aan het begin vande voorlaatse rij (rij 2 dus) bent gekomen (om een mooie ronding te krigjen ongetwijfeld).

Hecht af, laat een lang en draad voor het monteren van de vleugel aan het lijfje.

Het stomme is, dat je op de foto;s iets anders lijkt te zien : daar haakt ze de laag-hoog-laag-toer zo te zien eerst aan de ene, dan aan de andere kant van de opzetketting en dan een toer vasten langs de eerst gehaakte kant vn het vleugeltje. OF de foto is niet duidelijk, OF de bschrijving niet, OF de twee horen niet bij elkaar. Echter, in de praktijk maakt het vermoedelijk niet uit wat je doet (ik zou het tweede doen), maar het is ook zo'n klein werkje, dat je het ook gewoon ee keer kan proberen, Werkt het niet, dan doe je het anders.

Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 April 2010 om 15:31
9 losse om te beginnen
1e rij in de tweede steek van de naald insteken, en de volgende steken haken. vaste, half stokje, half stokje, stokje, stokje, half stokje, half stokje, vaste zoals de foto erboven
1losse en omkeren.
2e rij is eigenlijk precies hetzelfde, alleen aan het einde 1 losse en niet omkeren.
En om de vorm af te maken moet je in de opzetsteken verder haken in vasten.
Groetjes Teunie
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 April 2010 om 15:37

IK had ze gemaakt en mijn vorm van de vleugels is te rond vandaar dat ik het hier neer zet, ik dacht dat ik iets vergeten had of juist iets bi had gemaakt. maar het klopt dus.

Dank jullie wel voor het meedenken.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns