|
Reageer ![]() |
Autheur | |
dollydotteke ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 12 Juli 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1169 |
![]() Posted: 25 April 2010 om 21:30 |
al een paar dagen zagen we onze poes raar doen op het zelf gemaakte vogelhuisje van onze oudste zoon , aangezien hij ni echt graag knutselt heeft hij toens op die boerderij ni echt goed opgelet en is het huisje maar half afgemaakt , zo heeft het geen stokje onderaan het inkomgat en zie je er echt aan dat het vlug vlug in elkaar gestoken is , wij waren er zeker van dat geen enkel vogel interesse zou tonen in dit nogal kunstachtig huisje en dus hangt het buiten ter versiering ... vandaag zag ik de poes regelmatig proberen haar poot in het gat te steken dus ik dacht oh , nee er zit toch een vogel in en kan nu ni weg . ik jaag dus de poes weg en haal het huisje van de boom en schuif heel voorzichtig het huisje in de hoop dat het vogel naar het inkomgat zal schuiven zodat ik kon helpen met het bevrijdingsplan . nou , wat ik zag heb ik echt niet verwacht , ik zie heel rustig een eitje rollen en toen zag ik ineens rare dingetjes met bekjes die open en toe gingen . ow jee wat had ik nu gedaan ! terug heel voorzichtig het huisje gedraaid in de goede richting , en vlug in de garage een tang gepakt om de zware spijkers eruit te halen langst de bovenkant zodat ik kon zien wat ik aangericht heb .... zie ik erin een nestje met jonge vogeltjes erin , het zijn er vijf . twee lagen langst de zijkant op het nest dus met voorzichtig draaien zijn ze terug mooi op plaatjes terecht gekomen , vlug een foto (omdat ik ze niet te lang wou storen ) en dan maar vlug het kastje terug gehangen ... wat was dat verschieten en leuk tegelijk , wat hou ik toch van de lente , ik volg ook op het net beleefdelente.nl maar nu kan ik het gelijk in men eigen tuin iemand een idee van welke vogel ze zijn? ik heb namelijk nog geen enkel vogeltje in de buurt van het nest gezien |
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
![]() |
Ja, zo heb je zeker de lente vlakbij huis hé.
Geen idee van welke vogelsoort ze zijn. Hoop dat het verder goed gaat met ze! Leuk om te zien. |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() |
Ik heb even gegoogled en kwam dit tegen: http://www.ess.sohosted.com/mezen/Camera/OpnameMezen.html
en dit: http://www.spreekbeurtenstartpagina.nl/db/2009/06/04/spreekb eurt-over-de-koolmees/ Lijkt er wel op, toch? Heb je koolmeesjes in je tuin?
|
|
![]() |
|
winter61beer ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 16 December 2005 Locatie: Zutphen Status: Offline Points: 2113 |
![]() |
WAT GEZELLIG ZEG,DAT JONGE GRUT IN JE TUIN,
|
|
![]() |
|
![]() |
|
odette ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
![]() |
Verleden jaar hadden we ook een nestje in de tuin. Zo schattig. Het huisje hing alleen in de volle zon dus ik had een heel constructie erboven gemaakt van een paraplu voor de schaduw. Ik heb ze alleen niet uit zien vliegen. Nu hangt het nestje aan de ander kant van de tuin in de schaduw maar er kijkt geen vogel naar om. Trouwens zo een stokje bij de ingang is helemaal niet goed. Zo kunnen er juist andere grotere vogels op gaan zitten en zo de kleintje of ouders pakken. |
|
![]() |
|
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
![]() |
leuk he ik heb in mijn achtertuin 3 huisjes hangen waarvan 1 bezet is door pimpelmeesjes vorig jaar in één van de andee 2 huisjes zat een koolmees aan de garage onder een kleine overkapping hangen 3 door de kinderen geverfde huisjes (niet gelakt) en daar zaten net 2 koolmezen bij weet niet of ze er ook "wonen"
|
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
nieuw leven in de tuin
|
|
![]() |
|
Leonie_y ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
![]() |
Leuk hoor. Nu alleen goed in de gaten houden dat er geen kat meer bij komt.
Wij hebben onder het slaapkamerraam van onze zoon ook een merelnestje, maar volgens mij zit er geen merel meer in dankzij de kat van de buren ![]() |
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
sassa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5231 |
![]() |
ooh leuk, zo'n klein grut, alleen de poes goed in de gaten houden
|
|
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">
![]() |
|
![]() |
|
dollydotteke ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 12 Juli 2009 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1169 |
![]() |
onze poes mag ik de dag maar heel even buiten en dan hou ik ze in het oog , als ze nu buiten is gaat ze gewoon op de hoek van de tafel zitten en ogen gericht op het nestkastje , ze heeft precies al door dat ze nu van ons niet meer in de buurt mag komen bij onze artisitieke nestkast
|
|
![]() |
|
![]() |
ow , de broodkrommels helpen wel ! ik zag zo net mama koolmees aan de broodkrommels en dan hup dirct in het gaatje zal het kwaad kunnen als ik binnen een week nog eens vlug een foto zal trekken van onze nieuwe lentespruiten? |
|
![]() |
|
pralientje ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
![]() |
Als de moeder er niet is en alles laat zoals het is dan is dat geen probleem
|
|
![]() |
|
ikzelf ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2181 |
![]() |
Nieuw leven in het vogel huisje, wat mooi
|
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |