Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenwat moet ik doen ??

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: wat moet ik doen ??
    Posted: 02 Mei 2010 om 11:18

een van mijn kindjes had de poes buiten gelaten zonder dat ik het wist , nu zie ik ineens de poes aan de deur zitten dus ik direct naar buiten  om ze terug naar binnen te halen , ik zag op de grond aan haar poten iets liggen , in haar ogen een cadeau voor mij maar nu zag ik dat het de moedervogel van d ekleintjes is  , haar buik was kaal dus daaraan herken ik haar ... wat moet ik nu doen ?

kan de papa ze alleen groot brengen?

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2010 om 11:21
Daar kan ik je niet op antwoorden
Back to Top
seat67 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2010 om 11:57

Ach jee wat een droevig verhaal...
Vader vogels helpen volgens mij mee met het voeren van de jongen...(zie tenminste ma én pa merel altijd heen en weer vliegen met allerlei insekten en wormen). Hij zal het wel zwaar krijgen...Beste van hopen maar...

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2010 om 12:05
Waarom bel je niet met de dierenbescherming, of een asiel of dierenarts? Misschien kun je tips krijgen of de papa het alleen redt of niet, en hoe je hem daarbij misschien kunt helpen.
Back to Top
lucske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2010 om 12:37
volgens mij gaat die papa het niet redden, mss weet Tammie een oplossing ?
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2010 om 13:07
Wat erg zeg. Je poes denkt je blij te maken, maar hij moest eens weten. Ik kan je geen antwoord geven, misschien is het idee van Naemi wel het beste
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2010 om 15:27

hebben ze bij jullie geen vogelopvang?

Daar breng ik altijd gewonde of hulpeloze (zoals bij jou) vogels heen.

Of de dierenambulance bellen, zij kunnen je dan doorverwijzen

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2010 om 15:56
ik heb gebeld naar onze dicht bijzijnde volgelbescherming , na toch een hele lange tijd te proberen en meneer zij me dat zolang ik de papa zie de beestjes gewoon met rust moet laten , ik kreeg de vraag ook waarom ik poes niet binnenhield en ik hoorde eigenlijk al dat de meneer een beetje mij de schuld wou geven op het feit dat de kans er nu inzit dat de kleintjes niet zouden kunnen volgroeien tot zelfstandige vogels , ja nou , ik heb ook niet de controle over de katten van de hele buurt !! , telkens als ik een andere poes aan de boom zie zitten om de vogels in het oog te houden laat ik snel onze hond buiten en jaagt hij de poezen weg... wat denkt die heer nu?? dat ik dag en nacht met een stoeltje voor het raam ga zitten van men tuin om in het oog te houden wanneer ze bedreigd worden ? nu ben ik wel een beetje boos , ik kan niet meer doen dan onze poes binnen houden ( ik heb ook de kids uitgelegd waarom de poes niet meer buiten mag en nu maar hopen dat ze het snappen) , hij legde me ook uit dat van het moment ze zullen uitvliegen ze op de grond verblijven en de ouders normaal de vogels op de grond voederen tot ze geleerd hebben om  te vliegen , mijn hoop was weg dan . s'nachts lopen er hier veel poezen rond en ik zie het al gebeuren dat een andere poes ze dan wel zullen vangen ... in ieder geval zal ik echt in het oog houden wat papa doet , voorlopig vliegt hij echt wel heen en weer om ze te voederen en als ik hem een hele dag niet zie mag ik ze wel brengen ....
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2010 om 16:38
Tja, die meneer van de vogelbescherming zal teleurgesteld zijn in de kat. De natuur is vaak wreed en toch natuurlijk

En het zien is nog anders dan het weten. We weten allemaal dat het gebeurt, alleen als we er mee worden geconfronteerd is het andere koek. Ik kan er ook niet goed tegen, en moet op tijd voor mezelf de realiteit afdraaien als een film in mijn hoofd............anders trek ik het niet op deze aardbol.

Zoals je schrijft: er lopen meer katten rond in jullie buurt. Goed dat je de eigen keuze maakt om jullie viervoeter binnen te houden tot ze zijn uitgevlogen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2010 om 18:19
Jemig, we doen het ook nooit goed. Laat je de kat niet naar buiten, vindt de dierenbescherming dat zielig. Wél naar buiten, is de vogelbescherming boos. Onze dierenambulance komt helemaal niet voor gewone tuinvogels. Ook niet voor zwerfkatten. Dan zeggen ze dat je hem maar zelf moet vangen en brengen, net of dat gaat lukken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
hbootsman View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2010 om 18:35
Tja wat zal ik zeggen?
Het is de natuur?
Je kunt er gewoon niets aan doen katten doen het nu eenmaal en als het jou kan niet is geloof me een andere zal het dan zeker proberen! Het is natuurlijk balen dat het net jou kan moet zijn maar de reactie van de vogelbescherming is ook niet eerlijk.

Kop op jij (en je kinderen) kunnen er niets aan doen.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2010 om 21:45

Je moet je niet schuldig voelen over de kat. Jij kan er niks aan doen maar ook de kat niet, het is zijn of haar instinct.

Toen de vogeltje bij ons nestje uitvlogen heb ik ze helemaal niet gezien...ze vlogen gelijk weg.

odette
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2010 om 22:44
ik hoop dat het hier nog zo ver gaat komen dat ze zullen uitvliegen , maar dan liefst in 1 keertje de lucht in ... ik ga morgen al wel naar de winkel om meelwormen te zoeken en ga ze dicht bij de kast hangen , dan heeft papa toch minder vliegwerk nodig . ik hoop dat dat al zal helpen maar ik heb nu ook al wel besloten dat als de laatse vogel gaan vliegen het nestkastje richting vuilbak zal belanden ... is ben nu eenmaal zo'n dierenvriend en trek het me veel te erg aan van die kleine lentevliegertjes , ze zullen jammer genoeg ergens anders een nest moeten gaan zoeken
Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2010 om 10:27
Wat goed van je dat je meelwormen gaat kopen,misschien heeft de dieren winkel nog tips voor je.Vertroetel vader en zijn kindjes maar hoor En  wij duimen   dat ze over en tijdje weg vliegen.Misschien lukt je het wel om een foto te maken.
To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
qwerty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2010 om 12:32

op internet kan je wel wat informatie vinden.

gr. Mette

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2010 om 13:52
Jammer dat je dan verwijten naar je hoofd krijgt terwijl je juist zo goed bezig wilde zijn. Maar goed dat je nu zelf een plan trekt. Ik help je hopen dat het goed gaat komen.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2010 om 19:45
hoera!!!!    de meelwormen slagen goed aan !! ik heb in de dierenwinkel nog zo een voerbakje gekocht voor vogels en nu hangt dat bakje met behulp van een snelbinder net een aantal centimeters onder de ingang (daar blijft het ook droog en aan de takken ging het niet om het te laten hangen ) dan hup wat van die vieze enge beesten erin gekapt (niet te veel ) en ja hoor , vijf minuten later hups daar ging de eerste en een half uurtje later  was het bakje al op , dus snel bijgevuld ( weer een beetje) en hup daar ging papa weer snel aan het werk . ik denk zelfs dat hij doorkrijgt dat ik (zo'n groot raar ding) zorg voor voedsel . hij blijft gewoon aan een zijtak staan zien wat ik kom doen en ik draai mijn rug nog maar en hij begint al weer. nu hoeft papa lekker niet ver te vliegen voor die 7 lustige jongen te voederen
Back to Top
seat67 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2010 om 20:20
Goed werK ...fijn dat je zo een steentje kan bij dragen bij het groot brengen van de jongen;)....
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2010 om 21:53

Halo Dollydotteke

, papa vogel en de kleintjes zullen je dankbaar zijn

Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2010 om 10:44
Geweldig dat het zo goed gaat met vader en de kinderen.Je bent een klein beetje oma geworden van 7 vliegende kleinkinderen
To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.906 seconden.
Lang Yarns